Cyclus na vroege miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiewie, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hoi dames,

Ik heb een vroege miskraam (ik gok 4w4d) gehad en de bloeding is net gestopt.
    Hoe zit het eigenlijk met de cyclus na een (vroege) miskraam? Komt de eisprong dan sneller? Of is dat een fabeltje? Ben je dan echt vruchbaarder?

Mijn cyclus is nooit regelmatig geweest, ik gok dat hij nu rond de 37 dagen zit.. mn eitjes hebben het volgens mij fijn bij mij ;)

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Allereerst wat vervelend van je miskraam neem je tijd om het te verwerken als je dat nodig hebt

Bij mij kwam 15 dagen na de eerste bloeding van m'n miskraam( 5wk) m'n ei al
    Vruchtbaarheid geloof ik niet zo, ik zit nu in ronde 6 na de miskraam

3. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Hi,

Ach wat naar dat je dit moet doorstaan, sterkte.
    Hier kun je niet zoveel over zeggen, elke keer is het weer anders en ook bij iedere vrouw is het verschillend.

Bij mijn eerste miskraam ovuleerde ik precies 14 dagen na curretage weer, dit vond ik destijds wel een beetje heftig eerlijk gezegd. En dit terwijl ik "normaal" altijd hele gekke cyclussen heb..
    Afgelopen maand heb ik met dezelfde termijn als jij ongeveer ook een miskraam gehad. Nu is mijn cyclus weer totaal ontregeld.

Het enige wat je kunt doen is afwachten en er af en toe een ovulatietest gebruiken om enigzins zicht te krijgen.

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb geen antwoord voor je, maar ik vraag mij dit idd wel eens af. Ik lees dus ff mee.

5. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Na mijn vroege miskraam (5 weken) in juli vorig jaar was mijn cyclus geheel ontregeld. Ik had die cyclus wel een eisprong (na ongeveer 33 dagen), maar daar hebben we niks mee gedaan. Het is bij iedereen verschillend. Bij de 1 duurt het wat langer als bij de ander voordat ze weer een eisprong krijgt.

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Dankjulliewel voor de reacties.. vind het ook zo naar van jullie dat jullie dit ook mee moesten maken.. :(
    Hier gaat het gelukkig wel goed.. het was ook nog erg vroeg.. maar toch.. bij mij is het meer afscheid nemen van het plaatje in mijn hoofd. Gelukkig viel de bloeding erg mee.

Dikke knuffel voor jullie!

7. krulleke

krulleke Lid

19 jan 2017
    97
    0
    6
    Communicatie Jeugd en onderwijs
    Antwerpen
    na mijn eerste miskraam had ik 3 weken later een eisprong (vond ik ook veel te vroeg, voelde ook niet goed aan) en was ik terug zwanger. helaas heel vroeg al terug mis gelopen en nu miskraam 2 net achter de rug. hoe mijn cyclus nu gaat reageren op deze heftige gebeurtenissen vlak na elkaar, dat weet ik nog niet ... ik probeer jullie op de hoogte te houden

8. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik had precies 14 dagen na m'n eerste bloeding eeer een eisprong en gelijk ook zwanger geraakt!

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik had in de cyclus erna een eisprong op cd 15, normaal rond cd 27. De eisprong was dus ineens veel eerder.
    Cyclus erna rond cd 20/21.

10. Vino

Vino Lid

23 jan 2017
    68
    0
    6
    Koos-werkloos
    Enschede
    Ik heb zelf niet gekeken wanneer ik mijn eisprong had (eigenlijk nog nooit gedaan). Maar mijn cyclus was eigenlijk weer gelijk regelmatig.
    Of je extra vruchtbaar bent weet ik niet. Ik hoor het wel eens, maar wij hebben bewust gekozen even de miskraam (w7) te verwerken. Wij hebben het vruchtje Frumelke genoemd en bij onze dochter (die is overleden met 8 weken aan wiegendood) haar boom begraven.

11. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    oh Vino wat verschrikkelijk :(
    Ik weet niet wat ik moet zeggen... hele dikke knuffel voor jullie.. wat is het leven soms ook hard, he? :(
    wel mooi dat jullie hem/haar een naam hebben gegeven en dat ze bij elkaar zijn begraven.. <3

Ik hou mijn cyclus wel bij, maar ik gebruik geen ovu testen. Ik kan er wel een paar van iemand krijgen, maar daar wachten we nog even mee. We gaan nu om de dag het even gezellig maken.. mijn vriend is dolgelukkig ;)

12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier heeft het 6 maanden geduurd voor ik weer een eisprong had na mijn miskraam (opgewekt met pilletjes) en daarna nog 6mnd tot mijn zwangerschap. Dus een jaar na de miskraam ben ik weer zwanger geraakt.

13. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik ken persoonlijk genoeg vrouwen die gelijk weer zwanger werden. Volgens mij komt het vaker voor dat vrouwen snel zwanger raken ipv zo lang wachten (net als wat ik had). Veel sterkte met je miskraam, al is het nog zo vroeg, het doet toch pijn.

Deel Deze Pagina