Teunisbloemolie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Susannelilian, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik had een vraag over de teunisbloemolie: ik lees hier dat je ermee moet stoppen na je eisprong omdat het niet goed zou zijn voor het vruchtje, maar op de verpakking van de PMP van Efamol die ik gebruik (zit teunisbloemolie in) staat dat je het zelfs kan blijven gebruiken als je zwanger bent (ik slik het dan ook gewoon de hele cyclus), hoe zit dat nou?

Het lijkt me als je het steeds maar mee stopt na je eisprong dat het dan niet in je systeem blijft, dat je lichaam er dan steeds weer aan moet wennen, hoe zit dat nou/wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Susanne

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Ik had dit ook gelezen hier op ZP en het toen gegoogled. Uiteindelijk terug gevonden op vooral de engelstalige sites, best hard moeten zoeken. Teunisbloemolie zou samentrekkingen van baarmoeder kunnen geven en zo dus innesteling moeilijker maken.

Tja. Ik gebruikte het vooral voor PMS klachten NA de eisprong, dus ben ook zeker niet gestopt, continue blijven gebruiken. Staat ook in bijsluiter dat je 1-2 maanden moet slikken voordat je optimaal resultaat ziet. Innesteling is hier prima geslaagd, 1e ronde dat we er voor gingen was het raak... Het heeft dus zeker geen zwangerschap in de weg gestaan ;) (ben gestopt overigens toen ik zwanger was).

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Het werkt inderdaad niet meteen, maar ik gebruik het al heel lang. Voelt ook raar om er na de eisprong mee te stoppen, denk dat ik dan nooit optimaal resultaat krijg omdat ik dan steeds 2 weken stop, wat denk jij/denken jullie?

4. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Je kunt ook stoppen van je innesteldatum tot aan de menstruatie? Dan heb je maar 1 stopweek, omdat de innesteldatum ongeveer een week na de eisprong is? Dit kun je ook bij de calculator op de website uitrekenen.

Deel Deze Pagina