Hoi meiden, Even een roep om jullie ervaring. Helaas heb ik voor de 4e keer een miskraam. Ik heb gisteren rond 12 uur 4 tabletten cytotec ingebracht. Na wat krampen gisterenmiddag, gisterenavond een hele hoop dikke stolsels (en ook het vruchtzakje??) en een hele hoop bloed verloren (werd er echt een beetje wankel van!). Na 4 uur vannacht werd het rustig en vanochtend nog wat stolsel en bloed is het nu veel minder. Ik weet niet of ik alles al ben verloren. bij mijn eerste miskraam was het allemaal veel heftiger, maar die kwam uitzichzelf op gang en toen was het vruchtje verder... Mocht het niet zijn gelukt na 24 uur, kan ik nogmaals 4 tabletten cytotec innemen. Mara nu weet ik dus niet pf ik dat wel moet doen... ik weet niet of ik alles ben verloren. Hebben jullie ervaringen hiermee? Liefs
Oh lieve Joehoe, blijft deze ellende je alweer niet bespaard?? Wat ontzettend naar! Ik heb geen ervaring met cytotec, dus kan je hier ook niet echt mee helpen. Bij mij was het de eerste twee keer wel duidelijk dat ik het vruchtje was verloren, de derde keer is het weggehaald. Als je alleen bloedstolsels bent verloren, dan vrees ik dat het er nog zit, want je zou het toch wel moeten herkennen volgens mij. Oh, wat zuur zeg. Ik zag je krabbel net pas. Geplaatst op 30/01 en nog geen twee dagen later is het mis. Nou las ik in je andere topic wel dat je al een slecht gevoel had, maar toch. Ik ben er helemaal naar van. Sterkte meis. *kus*
Hey meis, Dank je. Ja het is weer vreselijk Kl%$te. Meer kan ik er ook niet meer over zeggen... je staat zo machteloos. Ik hoop gewoon dat we ooit een gezond kindje op deze wereld zullen zetten... Hoe is het met jou verder? Ik las ergens dat je bij st geertgen bent geweest klopt dat? Had je er wat aan (ook vergeleken met de herhaalde miskramen poli)? Liefs
Allereerst wat vreselijk voor je dat het weer mis is.. het is allemaal zo oneerlijk. Ik heb geen ervaring met cytotec ik heb mn miskraam de vorige keer afgewacht. Toen ik erg veel bloed verloor heb ik contact opgenomen met de triage afdeling hier in het ziekenhuis. Daar mocht ik langskomen voor een echo. Misschien is dat een idee voor je? Eerst een echo laten maken voor de zekerheid? Misschien ben je het vruchtje al wel verloren en dan zou het niet nodig zijn dat je de tabletten inneemt. Erg veel sterkte de komende tijd..
Misschien is mijn reactie te laat en heb je inmiddels al een beslissing genomen? De gynaecoloog adviseert vaak om alles op te vangen in een bakje, zodat je goed kunt zien of je het vruchtzakje bent verloren. Heb je dat gezien? Ik heb twee jaar geleden een MA gehad bij 12 weken. Toen cytotec gebruikt. Eerste dag veel krampen, maar alleen weinig bloed. Heb toen een tweede dag gebruikt. Kreeg hier echt heeeel veel kramp en pijn bij. Echt soort van wee-en. Daarna duidelijk een vruchtzakje verloren met een heel herkenbaar vruchtje erin. (als je dat moeilijk vind kun je eventueel de verloskundige laten kijken om te zien of alles meegekomen is) Een echo is natuurlijk ook een goed alternatief als je het al weggegooid hebt. Sterkte!
WannaBmum dank voor je reactie! Ik heb de pilletjes voor de zekerheid herhaald en er is niets meer op gang gekomen. Nog en beetje bloed en stolsels en krampen, thats it. Ik heb eerder een miskraam spontaan gehad en toen heb ik idd heftige weeen gehad (ging bijna van mn stokkie pff) en verloor ik ook duidelijk het vruchtzakje. Nu is het vruchtzakje en vrucht een stuk kleiner (amper 6 weken) dus het kan zijn dat ik het al ben verloren op het toilet (ik heb niet alles opgevangen). Volgende week een echo, dus dan zal ik het weten!
Goed dat je in ieder geval een controle echo krijgt! Wat een ellende heb jij al achter de rug zeg! Is er al onderzoek gedaan of er misschien een reden voor is? Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!
Hey meiden, Ja dat is echt verschrikkelijk, het wordt er niet leuker op... Onderzoeken heb ik al laten doen, is wel iets uitgekomen, maar dat is een kleine kans dat dat de oorzaak is. Advies daarvoor is alleen meer bewegen (heeft met de hoeveelheid bloed die mn hart rondpompt te maken). Dat ga ik dus wel opvolgen en misschien ga ik nog naar een andere kliniek voor een 3rd opinion... Liefs
Lieve meid heel veel sterkte, Ik heb 15 januarie een mk gehad, het kwam niet vanzelf opgang en moest ook gaan opwekken met cytotec ik mocht beslist niet meer dan 4 gebruiken als het opgang gekomen was, ik had er nog 5 maar die mocht ik alleen gebruiken als het niet opgang was gekomen dus geen bloed en stolsels, het is behoorlijk heftig spul en zal het echt niet meer gaan gebruiken omdat je mischien zelf ook denkt dat het vruchtje weg gevloeid is zal ik echt de gyn bellen vragen voor een echo, en om te bevestigen dat alles weg is. Meid echt niet meer gaan gebruiken hoor. Maar dat is mijn advies. Mijn ervaringen met cytotec waren heel positief ik had veel nare berichten gelezen maar voor mij is er geen betere manier geweest. Lieve meid heel veel sterkte! en neem je tijd. Liefs Wilma26
Hoi Wilma, Ik heb uiteindelijk op advies van de gyn toch de 2e 4 tabletten ook nog gebruikt, maar daar is nog niet alles mee afgekomen. Nu heb ik gisteren op voorschrift van de gyn nogmaals 4 gebruikt, weer niets, vandaag na controle toch nog gecuretteerd. De gyn zei bij mij: die tabletjes kunnen niets kwaad... nou ja het zal wel hoor. het vruchtzakje was er wel mee verdwenen, maar een stuk placenta nog niet... Groetjes.
Ahhh kijk, zo zie je maar he dat je niet snel iets van anderen kunt aannemen je eigen gyn weet voor jou wat het beste is. Goed van je meid, nu ben je schoon dat weet je zeker nu geen zorgen meer dat is fijn. Mijn gyn vond het niet vertrouwd als ik meerdere tabletten ging nemen, mocht het na het inbrengen in de schede nog een keer oraal gebruiken maar als dat niet werkte dan was het ook een curretage geworden. Bij mij hebben ze gelukkig wel goed hun werk gedaan er was nog op de na controle een bm slijvlies van 1cm die zou mischien wel weg varen 3 maart terug op controle kijken wat de cyclus heeft gedaan. Zo blijf je een beetje bezig he. Lieve meid ik hoop zo ontzettend snel dat het snel weer raak mag zijn bij jullie dikke knuffel