Hoi hoi, Wie van jullie is het gelukt om door zelfinseminatie zwanger te raken? Zo ja, zijn er nog tips te geven rondom zelfinseminatie. Ik hoor / lees hier graag de reacties van jullie! Groetjes
Ja ik ben zwanger geworden dmv zelfinseminatie. Helaas uiteindelijk een miskraam (zie handtekening). Maar nog steeds bezig met zelfinseminatie. Ik gebruik steriele potjes en 10 cc steriele spuitjes. Ik probeer de dag voor en de dag na een positieve ovulatietest te insemineren. Donor vult het potje die hij vooraf op lichaamstemperatuur heeft gebracht door het even op de huid te dragen. Als hij klaar is draagt hij het potje aan mij over. Ik stop het onder mijn kleding op mijn huid en rij in zo'n 20 minuten naar huis. Bij terugkomst is het sperma vervloeit. Ik warm het spuitje ook even op door het onder mijn kleding te stoppen voor zo'n 2 minuutjes. Ik zuig het op in het spuitje. Lig met bekken iets verhoogd dmv kussens. Voel met een vinger hoe baarmoedermond ligt. Breng spuitje zo diep mogelijk in, in de richting van hoe baarmoedermond ligt en spuit het met enige kracht in. Daarna blijf ik zo'n 20 minuten zo liggen. Klaar! Derde ronde was het raak.
Dag van de positieve test en dag erna kan ook. Als de cyclus even niet zo regelmatig is valt de dag voor een positieve test niet zo makkelijk te timen.
Deze ronde wil ik eigenlijk geen gebruik gaan maken van ovulatietesten om de druk er enigszins vanaf te halen. Dus we willen gewoon om de dag insemineren, dan zit je altijd goed toch? Uiteindelijk ben je toch afhankelijk van moeder Natuur. Maar bij jou is het zaad dus een geruime tijd buiten het lichaam? Want ik was vooral benieuwd bij de zwangere door inseminatie of dit d.m.v. vervloeien is gebeurd etc.
Om de dag is prima. En bij mij vervloeit het onderweg naar huis. Hierdoor is het wat makkelijker in het spuitje op te zuigen.
Relatief gezien zijn het weinig vrouwen. Maar zoek even terug bij zwanger worden. Onlangs zijn er nog een paar topics over dit onderwerp geopend. En mensen blijven hetzelfde verhaaltje herhalen. Maar niet je hoop laten zakken. Ik vertelde dat ik in ronde 3 al zwanger was. Je hebt net zoveel kans met zelfinseminatie als op de normale manier.
Als je maar zorgt dat het potje en spuitje op lichaamstemperatuur worden gebracht en je met schone materialen werkt.
Schone materialen houdt dat in steeds nieuwe potjes/spuitjes? Of kun je deze materialen ook uitkoken. Graag tips..
Waauw madelie dat was snel in de 3e ronde! Waar vond jij je donor? En gaat hij achteraf nog in het leven zijn van je kindje als je zwanger wordt?
Wij gaan het waarschijnlijk ook op deze manier aanpakken aangezien mijn vriend eigenlijk nooit klaarkomt tijdens de seks. Voordeel daarvan is dat ik hele lange seks partijen met hem kan hebben maar het is wel frustrerend nu we voor een kindje willen gaan. Klaarkomen zelf is geen probleem als hij het met de hand doet. En bij partners voor mij lukte het hem ook nooit. Het maakt ons beiden niet uit dat het zo moet. Als we maar een kindje krijgen!
Wij hopen ook zwanger te worden door zelfinseminatie. Lang verhaal hoe het precies zit maar dit is voor ons de manier Het is ons in december 2014 ook gelukt na 4 maanden, dus vrij snel! Helaas is dat uiteindelijk een miskraam geworden na 6 weken. We zitten nu weer in de 1e ronde, eigenlijk 2e ronde maar heb 1 menstruatie afgewacht en ook qua mentaal hadden we dat wel even nodig. Nu "gaan we er weer voor" !
Ook wij proberen het op deze manier. 2e ronde nu. Wij doen het ook opvangen in een urinebekertje en dan opzuigen met spuitje. Daarna inbrengen. Helaas nog geen zwangerschap gehad. Maarja is ook pas de 2e ronde!
Sommige mensen koken het potje uit en gebruiken wel steeds een nieuw spuitje. Ik gebruik alles nieuw en steriel.
Heb de donor via via gevonden. Donor gaat geen rol spelen. Maar kind mag wel contact zoeken als hij of zij 16 jaar is. Dit is allemaal opgenomen in de donorovereenkomst.
Oh oké. Knap dat er mensen zijn die dit kunnen. Zou het zelf nl. niet kunnen denk ik! Weten dat er een kind ooit naar je op zoek zal gaan. Zou constant denken hoe het er uit ziet en hoe het karakter is ed.
Nee wij hebben de eerste maand ook steeds t spuitje en potje uitgekookt. Ongeveer 10/15 min. Inmiddels hebben we een doos met 100 spuitjes dus nu gooien we ze wel steeds weg. Alleen het potje kook ik 3 keer uit en gaat dan weg.
Interessant onderwerp! Ik weet niet of het zou helpen dat je als vrouw ook klaarkomt tijdens het insemineren? Klinkt misschien een beetje raar, maar de baarmoedermond trekt dan samen en zorgt ervoor dat het sperma naar binnen wordt gezogen als het ware. Misschien een rare gedachte, maar misschien helpt het wel