Hoi allemaal, Mijn vriend en ik hebben een tijdje geleden besloten om voor een eerste kindje te gaan, maar zijn hier de afgelopen maand pas echt serieus mee begonnen. Ik ben inmiddels al 3 jaar gestopt met de pil om medische redenen. Mijn cyclus is de laatste 4 maanden aan de lange kant, namelijk 6 weken en 2 dagen (44 dagen). Mijn cyclus wil nog wel eens van lengte veranderen na een paar maanden. Mijn laatste menstruatie begon op 2 december. Wij hebben een aantal keer "geklust" en op 31 december had ik ineens, sorry voor de uitleg, bruine sliertjes na het afvegen bij het plassen. Deze sliertjes had ik de twee dagen daarna ook nog, maar niet over de hele dag. Daarna heb ik ze niet meer gehad. De laatste dagen ben ik misselijk, heb ik hoofdpijn, heb ik het steeds koud en dan weer warm, heb ik weinig eetlust, pijnlijke borsten (geen verandering wat betreft grootte, of de kleur van mijn tepels), heb ik een soort ongi-pijn gehad ter hoogte van mijn baarmoeder en zijn mijn benen bij vlagen onrustig. Afgelopen zaterdag was ik zo moe en energieloos dat ik de hele dag op de bank gelegen heb. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Herkent iemand dit? Ik vind dit lastig te bepalen, gezien de lange duur van mijn cyclus en omdat ik eigenlijk pas over 10 dagen ongesteld zou moeten worden. Wat denken jullie? En wanneer zou ik het beste een test kunnen doen? En welke test? Ik zag dat kruidvat ook vroege testen heeft, of zijn de 2 voor 5 euro testen net zo goed?
Hallo! Het kan natuurlijk heel goed zijn dat je in verwachting bent. Ik zou persoonlijk nu al testen. Die 2 voor 5 kruidvat testen zijn prima!
De pijnlijke borsten herken ik, het zou best kunnen... Maar wacht rustig af en doe een test van Kruidvat 2 voor 5, dan kan je al 4 dagen voor je verwachte menstruatie testen!
Die hoofdpijn , misselijk en koud warm herken ik. Maar er is echt maar 1 manier om erachter te komen en dat is testen meid. Succes.
Dank je wel voor jullie antwoorden. Fijn om een beetje herkenning te krijgen, aangezien dit allemaal nieuw is. Als ik het goed heb uitgerekend zou mijn volgende menstruatie op 16 januari moeten zijn, dus dan zou ik vanaf 12 januari kunnen testen met de kruidvat 2 voor 5? Ik vind het wel spannend, zou wel erg snel zijn.
Ik heb hwt niet goed gelezen denk ik nu want als jij pas 16 jan ongesteld moet wordrn zou je nu 3 dgn na de eiaprong zitten?? Dan kan je nog geen symptomen hebben die duiden op een zwangerschap. Want de innesteling vind pas tussen de 6 en 10 dgn na eisprong plaats dan gaje pas hcg aanmaken en dan komen er pas klachten. Ik hoop dat je snel goed nieuws heb.
Hoi Wiesss, Daarom vind ik het ook zo raar.. maar mijn cyclus verandert wel vaker na een paar maanden dat hij ineens korter of langer is en dan houdt hij dat weer een paar maanden aan. Maar net voor de kerstdagen had ik van dat doorzichtige afscheiding die je uit elkaar kon trekken en in die dagen hebben wij ook geklust. Volgens mij duidt dat op je eisprong toch? Ik vraag me sowieso af waar anders die bruine "sliertjes" vandaan kwamen, deze heb ik namelijk nooit eerder gehad. Ik denk dat ik over een week nog maar een test ga doen, mocht er geen menstruatie zijn. Ben benieuwd, zou wel leuk zijn, maar kan het me bijna niet voorstellen. Heeft iemand van jullie deze "bruine sliertjes" wel eens gehad en kwam daar toen een zwangerschap uit voort of was het iets anders?