Van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hailey2016, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hailey2016

    Hailey2016 Actief lid

    10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Het einde van de IUI's is in zicht, zoals verwacht werkt dit niet voor ons dus wij starten binnenkort met IVF.
    Iemand die mij een beetje kan gerust kan stellen hoe alles in zijn werking gaat?
    (Topic staat ook bij mmm maar geen reacties)
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben icsi gedaan maar de voorbereidingen en punctie zijn ongeveer gelijk.
    Starten met de pil...op een gegeven moment ga je de remmers spuiten. ..je stopt met de pil.. krijgt een ontrekkingsbloeding.
    Na zo'n 7-10dagen remmers spuiten halveert die dosis. Je gaat naast de remmers ook stimulatie hormonen injecteren.
    Na ongeveer 5-10 dagen krijg je de eerste follikelmeting.
    Soms ben je dan al punctieklaar. Soms moet je nog een paar dagen doorspuiten en volgt weer een follikelmeting.
    Ben je punctieklaar dan krijg je een dag en tijdstip dat je de pregyl moet spuiten. Die dag moet je de andere hormonen niet meer spuiten.
    Zo'n 36u na de pregnyl is de punctie.
    Sommige zh doen dat met een roesje, bij anderen mag het onder narcose.
    Hier een punctie zonder pijnstlling gehad. Deed pijn maar was te doen.
    Ook een punctie gehad onder narcose. Dat was helemaal super.

    Na de punctie krijg je te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn en hoeveel er bruikbaar zijn.
    Na twee dagen hoor je of er bevruchting is en wanneer de terugplaatsing is.
    Later hoor je hoeveel cryo's er geschikt zijn voor invriezen. 1 op de 3 stellen heeft het geluk dat er cryo's zijn.
    Na de terugplaatsing mag je twee wk later testen en bij sommige zh zelfs eerder een bloedtest doen.

    Veel succes!
     
    Littlegirl1989 en Hailey2016 vinden dit leuk.
  3. Hailey2016

    Hailey2016 Actief lid

    10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw

    Heel erg bedankt voor de informatie! Doet me goed om telezen dat je wel pijnstillers krijg voor de punctie.
     
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Denk dat hij bij de "vruchtbaarheidsbehandelingrn" wat meer aangehaakt had, hij staat nu bij clubs.

    Wij hebben geen IUI gehad maar meteen ICSI. Ik heb de hormonen als oke ervaren. Had veel last vd acpil, zodra ik daar mee klaar was ging het eigenlijk wel. Prikken zag ik tegenop maar was eigenlijk niet heel spannend toen ik het een paar keer had gedaan.

    Ik zag heel erg op tegen de punctie en kan alleen maar zeggen: maak dat bespreekbaar. Ik vond de puncte echt heel rot en zei daarna dat ik nooit meer een punctie zou doen, maar als ik er nu op terug kijk waren het 10minuten en heb ik iig nu voorkennis wat ik anders zou willen. Ik had overigens geen roesje, wel morfine maar was te angstig om daar echt profijt uit te halen.
    Het algemene plaatje vond ik het fysiek allemaal prima te doen. De wachtweken zijn eigenlijk het naarste.
     

Deel Deze Pagina