stiekem kriebels voor een tweede

Discussion in 'Zwanger worden' started by MWM, Dec 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MWM

MWM Bekend lid

Nov 3, 2010
    602
    0
    0
    ik heb een dochtertje van bijna 14 maanden en nu zie ik om me heen dat de meiden zwanger willen worden en ik klets dan met hun hoe mijn zwangerschap was en dan nu lig ik soms in bed aan m,n bevalling te denken en dat ik dat graag weer wil mee maken... ik heb het hier nog niet met mijn vriend over gehad. ik weet niet of dit een fase is of dat ik serieus weer een 2de wil hmmmm
    zit er nog meer meiden in deze situatie?

gr mwm

2. jupke

jupke Niet meer actief

Heb dit ook heel erg gehad hoor.

Na een poos ga je toch terugdenken aan die geweldige tijd zwanger/bevalen/kraamtijd. Zo mooi!
    Toen mijn zoontje 1 was dacht ik er ook veel aan.
    En dan had ik niet zo zeer al de wens voor een 2e, maar dacht dan meer aan het feit dat ik die bijzondere tijd nog een keer wilde meemaken.

Moest daarna heel erg mijn best doen om mijn man ook over te halen. Dat duurde best een poos. Maar gister voorhet eerst positief getest!

Dus zit niet helemaal in dezelfde situatie, maar heb daar zeker wel in gezeten.

Heerlijk dromen over je bevalling is ook niet verkeerd toch ;)

3. skimms

skimms Actief lid

Apr 25, 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is 4,5 mnd en als ik terugdenk aank mijn zwangerschap en bevalling en alle verhalen hier lees, dan denk ik ook dat zou ik zeker nog eens willen meemaken! Het is zo'n mooie, bijzondere periode in je leven! (nu mijn dochter er is ook hoor;)) Maar het is nu nog te vroeg, na haar eerste verjaardag zou ik wel voor een tweede willen gaan!

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik herken het helemaal! Ik wil ook dolgraag een 2e. Krijg ook helemaal de kriebels als ik hier op het forum rondneus haha. Ik geef borstvoeding en wil dit graag tot 1 jaar doen. Aangezien een zwangerschap ervoor kan zorgen dat de productie stopt wacht ik liever tot mijn zoontje bijna 1 is :) . Gelukkig wil mijn man ook graag een 2e, al vind hij het wel eng als hij dan over financieen denkt hihi.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik denk dat ik dat gevoel altijd zal blijven houden!!;)

6. Tallie88

Tallie88 Lid

Nov 20, 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ontzettend herkenbaar.. zie mijn banner maar, haha!
    Mijn zoontje is nu bijna 16 maanden en bij ons begon het dus ook flink te kriebelen met 14 maanden.. allemaal baby's om je heen en al die mooie herinneringen van de bevalling, de kraamtijd..

Het is overweldigend, maar heel belangrijk dat het zeker is wat je wilt, lijkt me.. het is immers wél druk.
    Wij hebben, lekker cliché, alle voor en nadelen opgeschreven en tegen elkaar afgewogen. Hoewel we een hele tijd gezegd hebben dat we wel redelijk wat jaar tussen nummer één en twee wilden houden, hebben de voordelen tóch gewonnen.

7. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

Jan 27, 2011
    810
    1
    18
    Tja, op zich heb ik die kriebels niet nu al, maar weet ik wel dat ik absoluut nog een keer zwanger wil zijn en de bijzondere eerste tijd met een babietje wil meemaken en gewoon nog een mooi kindje op de wereld wil zetten met mijn man.
    Mijn probleem is alleen dat mijn man nu er absoluut nog niet aan toe is. Intuitief weet ik wel, en dat zegt hij ook wel, dat hij wel een 2e wil.
    @Tallie88: Zou je zo eens kunnen vertellen wat de voordelen en nadelen in jullie ogen waren, dan kan ik dat wellicht gebruiken t.z.t. wanneer ik argumenten nodig heb hihi:D

8. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Ik keek gister naar mijn dochtertje en kon me eigenlijk niet voorstellen dat het bij ons bij 2 kinderen zou blijven. Ik zou ook graag een derde willen hebben. We zijn nu nog bezig voor de 2e hoor dus zo snel gaat het niet maar kreeg ineens dat gevoel. Natuurlijk weet ik niet hoe het gaat als ik zwanger mocht worden en bevallen zou zijn maar op dit moment is zegt mijn gevoel dat gewoon...

9. MWM

MWM Bekend lid

Nov 3, 2010
    602
    0
    0
    ik heb het vandaag een beetje in kaart gebracht en mijn vriend wil ook dolgraag een baby ALLEEN NIET NU!! haha hij zegt dit met volle overtuiging en wil absoluut nog wachten en mogt me geen raare dingen in m,n hoofd gaan halen. Toen zij ik ivm mijn pco dat het hoogswaarscheinlijk nog heel lang zal duuren maar manlief is het er niet mee eens helaas NIET NU! :(

10. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Onze dochter is bijna 21 maanden. Gelukkig voor jou wilt je vriend nog wel een 2e alleen moet je ff geduld hebben.

11. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar..
    Onze dochter is nu 17 maanden, en het kriebelt!
    Vriendlief wil ook wel.. Alleen zit ik zelf te twijfelen of ik het niet te snel vind.

We hebben net ritme, net weer wat vrije tijd..
    Maar ook, ik ben nog maar 26.. Vriendlief wil 2 kindjes dus dan zal dit mijn laatste zwangerschap al zijn! Nu al... (Ik wil er (als het lukt) graag 3 :))

En...
    Kan ik zoveel houden van een 2e kindje?

12. sheep82

sheep82 Actief lid

Jun 12, 2012
    152
    0
    0
    hoi, Ik ken het zeker. En mijn zwangerschap was gewoon vond ik een hel. Maar dan toch he. Als ik dan zwangeren zie lopen enzo.... je romantiseert het. En mijn gedachte was ik, ik moet er toch doorheen. En ook de luiertijd een beetje vlak achter elkaar. Dus we zijn weer aan het klussen!
    Ik hoop dat jullie ook samen er snel uit zijn!
    O vergeet ik helemaal te noemen dat mijn dochter 1 jaar en een maand is.

13. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    De wens was er altijd, maar was er nog niet aan toe. Een half jaar geleden begon het ineens te kriebelen. Iedereen om me heen zwanger. Voorzichtig met mijn man erover gesproken en die had gelukkig dezelfde kriebels. Onze dochter is inmiddels drie jaar dus wel tijd voor een brusje.

14. Tallie88

Tallie88 Lid

Nov 20, 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    #14 Tallie88, Dec 21, 2012
    Last edited: Dec 21, 2012
    Haha! Ik denk dat de voor -en nadelen erg persoonlijk zijn (helemaal bij ons..), maar zal er wat van opschrijven:

Voordelen
    + De cliché: Door het kleine leeftijdsverschil hebben de kids wat aan elkaar, zodra ze samen kunnen spelen. Bovendien lijkt mijn zoontje soms wat 'eenzaam', ik merk dat hij helemaal opleeft als hij met andere kinderen is, dus als het even kan spreek ik nu graag af met andere mama's!

+ Ons appartement staat te koop, maar we kunnen nu heel goed verbouwen, hebben een groot appartement en genoeg ruimte. Bovendien is gelijkvloers wonen héérlijk en supermakkelijk met een of twee kleintjes :D

+ Geen eigen buitenruimte, maar een grote, groene VvE-tuin en een paar andere gezinnen met kinderen om die mee te delen.

+ Ik kan zelf sneller weer meer aandacht aan mijn werk besteden. Ik ben zelfstandig en kom, daar ik mijn kinderen niet naar het KDV wil brengen als het financieel niet nodig is, weinig aan mijn werk toe. Geeft niet, daar heb ik nu bewust voor gekozen, maar om nu te zeggen dat ik graag 8-9 jaar praktisch op non-actief sta.. nee :p

+ Zodra mijn oudste naar school gaat, heeft de jongste een vaster slaapritme - kleinere kans dat ik hem/haar dan uit zijn/haar slaap hoef te halen om de oudste te brengen en halen.

+ Ik ben nog jong... vind het fijn om een jonge moeder te zijn. Ik ga exact in navolging van mijn eigen moeder, die was ook 23 en 25 toen mijn broer en ik geboren werden.

+ Het hart sprak en het hoofd was geoorloofd te volgen:p

Nadelen

- Druk druk druk! Aandacht verdelen, 4 handen nodig en er twee hebben..!

- Materiële zaken: Hoewel mijn zoon al maanden goed loopt, tóch rekening houden met de momenten dat hij even moet rusten, dus een duo-wagen (liever niet) of meerijdplankje of buggy of.... fill in!

- We hebben (nog) niet een heel grote auto, maar we zijn creatief met de ruimte, hihi..

- Pas over een flink aantal jaren, maar toch: Als er niets verandert, dubbele schoolkosten (collegegeld e.d.). Wij willen onze kinderen daar volledig in tegemoet komen. Mijn studie(s) zijn ook altijd betaald door mijn ouders en dat heeft ervoor gezorgd dat ik geen studieschuld heb, wat érg fijn is.
    Ik weet dat veel mensen hun kinderen laten werken voor de studiekosten, maar ik vind een goede opleiding zeer belangrijk en wil dat nimmer af laten hangen van het bijbaantje van mijn kind.

Zoals je ziet... zeer persoonlijke motivatie ;)

15. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Zoo dat is een hele lijst en wat zie ik: Veel meer voordelen!! :D:D:D

Ik ben net afgestudeerd, maar mijn (onze!) wens is zo groot dat ik nu niet perse een goede baan wil hebben. Wanneer de kinderen naar school gaan, wil ik kijken of ik wellicht iets voor mezelf ga beginnen. LIjkt me erg leuk! Maar mijn ambitie ligt nu op moeder zijn! Haha die baan komt later wel.

En je zou ook nu al kunnen sparen voor de opleiding van je kinderen voor later! Mijn ouders hebben 4 jaar lang mijn collegegeld betaald. Aangezien ik twee keer een verkeerde studiekeuze heb gemaakt, ben ik bij mijn laatste studie in deeltijd gaan studeren en heb van mijn bijbaantje tijdelijk mijn baan gemaakt. Dus ook geen schulden en das idd erg fijn!! Gun dat mijn kinderen ook. Dus wij gaan (als dat kan) sparen voor de opleiding van onze kinderen. We willen namelijk de kids lekker snel na elkaar (1,5/2 jaar).

Heel veel succes met de keuze!! Liefs Heleen

16. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen ook graag een twee en ik kreeg steeds meer kriebels en hebben nu besloten om te stoppen met de pil. Alleen nu ben ik zo bang wil ik het echt wel nu alweer zwanger zijn? Mijn dochter in 10,5 maand.... Twijfels twijfels ....ik vind het echt erg moeilijk!

17. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

Jan 27, 2011
    810
    1
    18
    Haha thanx Tallie88: erg fijn dat je het toch met me/ons hebt willen delen! Offcourse is het persoonlijk, maar ik zie toch wel een aantal overeenkomsten hoor!
    TJa wat betreft de financiele middelen; daar ben ik vrij makkelijk in, dat komt ook door mijn eigen opvoeding. Wat mogelijk is krijgt mijn zoontje, wat niet dat niet. En daar gaat straks ook studie onder vallen. We sparen wel voor hem en dat zal ook voor een 2e zo zijn, maar waarschijnlijk zal dat niet de volledige 4 jaar studie zijn. Maar dit heb ik zelf ook niet betaald gekregen van mijn ouder, gewoon niet mogelijk, en dat heb ik nooit erg gevonden.
    Het voordeel van snel weer uit de luiers en weer zelf meer tijd voor jezelf en je eigen werk hebben vindt ik ook ene goed argument...
    Tja, eerst maar eens af en toe weer bespreekbaar maken... (uit ervaring weet ik dat ik een zaadje moet planten bij mijn, dat uit moet groeien totdat hij het ook een goed idee vindt haha)

18. Tallie88

Tallie88 Lid

Nov 20, 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook absoluut gelijk in de financiële middelen.. denk soms dat ik een tikkeltje verpest ben daarin.. wij hebben niet net zoveel te besteden als mijn ouders toen, dus moeten ook wel reëel blijven natuurlijk :)
    Wat betreft sparen, dat doen we natuurlijk al, maar voornamelijk voor andere toekomstige doeleinden; eerste eigen huisje, rijlessen, eerste auto o.i.d.
    Toch zijn we er bij het opschrijven van de 'nadelen' niet vanuit gegaan dat ik weer zou werken, dus dit hoeft niet eens een nadeel te zijn.. ik ga er immers vanuit dat ik binnen een paar jaar weer aan het werk ben en al helemaal vol aan als ze die leeftijd hebben :)

Share This Page