Cyclus op gang door Primolut?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mayrha, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Stoppen met de Diane 35 zou daar wel mee te maken kunnen hebben ja. Ik begrijp dat jonge meisjes met veel puistjes/acne deze pil vaak krijgen van de HA.

Fijn overigens dat je ook niks merkt van de Primolut :)

Ik kwam er achter dat ik PCOS heb doordat mijn cyclussen varieerde van 21 DAGEN tot 13 MAANDEN. En dat 3 jaar na stoppen met de pil nog steeds. En in die 3 jaar ook niet zwanger, dus naar een vruchtbaarheidskliniek ging en daar op de echo PCOS werd bevestigd. Dan zie je heel veel eitjes (kleine) in de eierstokken.

En idd...wat ongemakjes voor het beste doel in je leven. Who cares? ;):)

2. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Weet er iemand toevallig ook of je na een kuurtje primolut vaak weer snel een ei hebt?
    Sommigen zeggen namelijk dat je cyclus soms stil ligt na lang pilgebruik. Schijnbaar kan het dan door primolut een zetje krijgen en zo op gang komen.
    Ik weet dat het per persoon verschilt, maar miss heeft iemand ervaringen.
    Ik weet het, ik vraag veel.:D
    Ik ben ook nog maar een "amateur" in zw worden.:)
    Bedankt allemaal voor de antwoorden tot nu toe.

@Kitty17, Voor jou wordt het nu ook spannend hè?
    Fijn voor je dat je geholpen wordt met zw worden.

3. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Jij hebt wel heeeeeeeeeeel lang gewacht zeg.
    Waarom ben jij niet eerder geholpen?
    Heb jij zelf 3 jaar gewacht voordat jij naar de gyn gestuurd werd? Dat moeten 3 lange jaren geweest zijn.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Idd zelf zo lang gewacht. Ik durfde niet :) Wilde geen behandelingen, wilde het zelf kunnen.
    Ach...het lijkt erop dat alles goed komt, dus ben die 3 jaar vast snel weer vergeten ;)

5. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Respect! Wat een geduld! Zo lang hou ik het dus echt niet vol...
    Die primolut was namelijk ook mijn eigen idee.
    Maar waarom ook niet, het is een onschuldig middeltje dat ook voorgeschreven wordt als je iets later ongi wilt worden bijv op vakantie. De HA vond het geen probleem om dit te proberen.
    Stel dat het mij helpt om mijn cyclus op gang te brengen? Ik blij!

Ik vind het een klein beetje hypokriet als mensen zeggen: "je moet de natuur gewoon zijn werk laten doen"...Daarom slikken we zeker masaal de pil??? Dat is nou ook niet echt de natuur zijn gang laten gaan.
    Ik ben 16 jaar aan de pil geweest, daar kan een kuurtje primolut echt wel bij hoor.

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Helemaal gelijk!

Maar op zich is het natuurlijk niet gek als je lichaam even de tijd nodig heeft om haar natuurlijke cyclus weer te vinden...

Ik moet naar mijn werk. Fijne dag nog :)

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

ik gebruik sinds januari primolut... om in ieder geval ongesteld te worden zodat ik dan clomid kan gebruiken (ik heb PCOS)... ik zag ook allemaal vage dingen in de bijsluiter maar heb eerlijk gezegd nergens last van... ik heb tot nu toe nog geen baard gekregen whahaha ;) is wel weereens wat anders ;) maar ik vind het voor de rest prima spul, het doet wat het moet doen ( de clomid alleen niet) wanneer ben jij met de pil gestopt?? en hoe lang duren jou cyclussen?? voordat ik primolut ging slikken had ik een cyclus van 108 dagen! echt bizar gewoon,
    succes in ieder geval

groetjes riniti

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Mayhra,
    Nog een kleine week wachten! Ja,echt spannend.
    Zelf zou ik er niet al te veel rekening mee houden dat je na de kuur Primolut gelijk weer regelmatig ongesteld bent. Als je cyclus dan weer meer dan 35 dagen duurt, dan zou ik toch echt net als Riniti om Clomid vragen. Maar meid, je bent nog niet zo lang bezig, dus wacht eerst deze kuur af ;).

9. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Hoi Riniti,

Ik ben op 30 januari met de pil gestopt. Heb helaas nog geen cyclus van mezelf gehad. Op dag 53 ben ik gestart met Primolut.
    Wanneer verwacht je nu je ei?

10. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Als er na deze kuur binnen een paar maanden nog geen eigen ongi komt wordt ik doorgestuurd naar de gyn.
    Ik vind Clomid een beetje eng om zonder controle van een gyn aan te beginnen. Dus ik wacht inderdaad eerst nog even af.

Hoe voel je je nu? Heel erg zenuwachtig/spannend?
    Het zou zomaar kunnen dat er zich al iets aan het ontwikkelen is in je buikje... Is dit je eerste kindje waar je voor gaat?

11. jolien77

jolien77 Lid

6 mrt 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    hallo,

Nou heb ik dit weer..

Ik heb een allergie voor de primolut....

acuut stoppen!

Ben behoorlijk misselijk, koortsig, rood en opgezwollen..

enneh.. het gekke is dat ze mij dus wel aan de primulot hebben gezet terwijl mijn lichaam wel bezich was een ei te verwelkomen?

Maar jah zal wel zijn dat ze de cyste eerst weg willen hebben.

@fleur je hebt idd een zeer variërende cyclus! succes bij de HA

@mayrha gaat het bij jou beetje goed met de primulot?

@ kitty idd elk lichaam reageert anders....
    vind het wel jammer hoor.. ben zo bang dat ik nu te kort aan de pillen heb gezeten om een goede ongi op te wekken zodat de cyste er uit golft!

12. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Een allergie.. daar ben je mooi klaar mee.. is er wel nog een alternatief?

13. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb vorige jaar ook 3 maanden lang, elke maand een provera/Primolut kuur gehad, in de hoop dat mijn cyclus dus idd op gang zou komen (i.v.m. PCOS). Is helaas niet gebeurd...

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben gisteren ook met Provera begonnen ivm een lange cyclus. Ik heb deze cyclus wel 2 x een positieve ovutest gehad maar kon aan mn temp zien dat er geen ei is gesprongen.
    Mijn volgende cyclus wordt gemonitord bij de gyn, moet dan om de zoveel dgn een echo laten maken. Ben benieuwd!

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Sasjuh! Mijn (kunstmatige) cyclus is ook goed gemonitord. Nadeel ervan is wel dat ik bijna twee weken lang om de dag naar het ziekenhuis moest. Op dag 21 had ik pas een ei van 19 mm. Het kost veel tijd, maar dan krijg je er ook wel wat voor terug :D.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja dat vind ik wel een nadeel idd, zoveel bezoekjes aan de gyn. Maar we houden in ons achterhoofd waarvoor we het doen he!

Jij ook succes, bijna testen zie ik! Hoe is je gevoel?

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ene keer denk ik, dit wordt niets. Dan heb ik weer momenten dat ik denk dat het best raak kan zijn. Maar omdat ik mbv IUI zwanger probeer te raken, zit je onder de hormonen. Er wordt zelfs HCG gebruikt om je eisprong op te wekken, dus daar kan je typische zwangerschapsklachten van krijgen. Dat zal nu wel mn lichaam uit zijn. Ik heb nog steeds een opgeblazen buik, gevoelige tepels, rommelende buik en rugpijn. De vraag is, is dit een goed of een slecht teken? Het kan beide kanten nog op gaan....
    Hoe bevalt de Provera?

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ow dat is dan nog even spannend ja! Ik ga duimen voor een posi test voor je over een paar dgn :D
    Ik ben gisteravond pas begonnen met de Provera, heb er dus nog maar 1 gehad haha dus kan er nog niets over zeggen..

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, stom van me. Ik zag het naderhand dat je 1 april pas bent begonnen :).

20. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

balen meid, ik ken het... en het is nogal frustrerend! ik ben in januari op ongeveer dag 93 aan de primolut begonnen ( 10 daagse kuur van 3 pilletjes per dag) en ik ben op dag 108 ongesteld geworden....
    ik weet het niet met mijn ei... de clomid slaat voor geen meter aan, die eieren van mij willen niet meer zo geloof ik... voor mij is het nu maar afwachten of de 150 mg aan gaat slaan, anders moet ik hormonen gaan spuiten :(, morgen weer terug naar het ziekenhuis, maar heb er maar niet meer teveel verwachtingen van zeg maar... dan is de teleurstelling ook niet zo groot!

groetjes

Deel Deze Pagina