Hallo allemaal, ik zit "te wachten" op mijn menstruatie die maar uitblijft. Ik zit nu op dag 35 van mijn cyclus en normaal duurt deze rond de 33 dagen (meestal eerder mijn menstruatie gehad). Nou heb ik vorige maand een rare menstruatie gehad, maar heb nu de eerste dag helder rood bloed aangehouden. (3 dagen ervoor was menstruatie begonnen met beetje roze af en toe). Ik heb vanochtend een kruidvat early test gedaan, maar die was helaas negatief Nu pas bedenk ik dat ik vorige week een antibioticakuur gehad heb (eentje die veilig is als ik zwanger zou zijn). Zou deze invloed kunnen hebben op mijn menstruatie? Weet iemand dit?
Ik weet niet over de antibiotica maar een eventuele ontsteking of hetgeen waarvoor je de antibiotica hebt gekregen kan misschien/waarschijnlijk wel invloed hebben op je cyclus. Zoals een blaas of keel ontsteking of iets anders, een griepje of koorts, stress. Waarvoor heb je de antibiotica gehad?
Hoi lucky star, lijkt me onwaarschijnlijk. De antobiotica heb ik gekregen vanwege een piepklein ontstoken wondje aan mijn voet. Ben het internet aan het afzoeken of er ergens iets te vinden is, maar eigenlijk zeggen ze overal dat antibiotica (ook het soort antibiotica dat ik heb gehad) geen invloed heeft op de menstruatie. Dus het zal dan waarschijnlijk niet aan de antibiotica liggen. Vraag me af wat het dan wel kan zijn. Stress heb ik ook niet maar ben nu toch "al" 4 dagen verder dan mijn langste cyclus die, tot nu toe, 32 dagen bedroeg. (andere keren is mijn cyclus korter geweest) Maar ja, test op 8 juni was negatief.
Ik heb wel vaker antibiocita gehad het is bij mij nooit van invloed geweest op mijn cyclus. voor blaasontsteking. Enige waat je rekening mee moet houden is als je zwanger wil worden, dan zou je neit alle antibiotica kunnen krijgen omdat het invloed kan hebben op innesteling of zwangerschap, maar op de cyclus niet
Ik heb het nagevraagd bij de huisarts en bij de apotheek. Volgens beide kon deze antibiotica genomen worden tijdens zwangerschap en borstvoeding. Staat ook zo in de bijsluiter. Is dus zo goed als zeker dat de vertraging niet komt door de antibiotica. Dan blijven we nog maar afwachten!
Die early testen zijn niet zo betrouwbaar. Bij mij (en vele anderen, zo heb ik begrepen) gaven de kruidvat 2 v 5 euro testen eerder positief aan. Ik ben trouwens zwanger geworden in een cyclus waarin ik tijdens mijn eisprong antibiotica slikte .
Kijk, dat geeft vertrouwen! misschien kan ik beter even wachten met nog een test tot volgende week. Als ik dan nóg geen menstruatie heb dan ben ik een dikke week overtijd dus dan zou de test toch positief moeten uitslaan, mocht ik zwanger zijn. Toch?
Waarschijnlijk is die 2e test niet meer nodig. Zojuist een veeg roze/bruin op toiletpapier ( begin van een erg late menstruatie dus.