Wie is er van mijn leeftijd (29) en ook net begonnen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tante29, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn net begonnen met proberen zwanger te worden. Ik ben 29 jaar.
    Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van degenen die ook net zijn begonnen en ongeveer van mijn leeftijd zijn?

Let me know!

x Tante29

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi hoi,

Ik ben nu 5 maanden geleden gestopt met de pil, ben ook 29. Helaas heb ik een beetje onregelmatige cyclus, maar heb dan ook 17 jaar de pil geslikt. Dus dat kan de reden zijn. Om me heen is echt iedereeen zwanger of heeft net een baby, en dat is wel eens frustrerend als je zelf ook heel graag wil. En omdat ik in november getrouwd ben gaan mensen nu ook op de man af vragen of wij niet eens aan kinderen willen beginnen... Niet heel prettig. Verder ben ik er echt aan toe denk ik om mama te worden. Zou wel met de leeftijd te maken hebben haha...

Succes met het proberen. Hopelijk is het snel raak!

3. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hey Melisa,

Wat leuk dat je zo snel gereageerd hebt.
    Wat je schrijft, is voor mij erg herkenbaar. Iedereen om mij heen heeft inderdaad kinderen of is zwanger. Ookal ben ik niet getrouwd, toch wordt aan mij ook zeer regelmatig die ene vraag gesteld.
    Wij zijn pas begonnen. Ik heb 12 jaar de pil geslikt, ook vrij lang dus. Ik weet nog niet hoe mijn cyclus is, dat ga ik nu goed bijhouden.

Jij ook veel succes!

4. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Hallo wij zijn vorig jaar september gestopt met de pil maar werd pas dec voor het eerst ongesteld :cry: ja die onzekerheid werd ik echt gek van .
    Daarna ben ik wel iedere maand ongesteld geworden maar wel een beetje onregelmatig 33,29,28,31 dus daar snap ik ook niks van maar we houden de moet erin.
    Wat bij mij ook een beetje meespeeld is dat ik begin dit jaar erachter ben gekomen dat ik overspannen ben dit door mijn werk en later speelde ook mee dat mijn schoonzus met de fijne mededeling kwam dat ze niet meer van mijn zwager houd en er niks aan heeft willen doen geen relatietherapie niks nou dat zegt wel genoeg nu gaan ze dus ook scheiden.
    Dit kwam als een klap bij heldere hemel hadden we echt niet zien aankomen en het liegen dat stoort me het meeste maar goed sorry ik ga weer eens door wat ik wou zeggen dat dit allemaal natuurlijk ook niet bevordelijk is ik probeer me rustig tehouden en me op de leuke dingen te richten.

:oops: sorry dat het zo lang verhaal is geworden maar ik hoop hier toch wel gezellig te kunnen blijven kletsen ;)

5. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hoi hoi,

ik ben ook ongeveer dezelfde leeftijd (in augustus 29) en wij zijn nu bijna 3 maanden bezig met proberen. En hoewel we al wat meer aan het idee gewend zijn blijft het superspannend!
    Bij alles wat je in je lijf voelt denk je 'is dit normaal of een symptoom van iets?' ;)
    Ontpillen is gelukkig niet meer ter sprake, daar was ik al een jaar van af, en verder slik ik nu ook de etos pillen waar een aantal hier op het forum zo enthousiast over zijn.

Volgende week maandag kan ik eigenlijk pas testen maar als je leest hoe vroeg sommigen positief getest hebben is het wel heel lastig om niet meteen naar de kruidvat te rennen. Hoe dichter ik bij de NOD kom hoe moeilijker het wordt!

Overigens weet nog bijna niemand dat we er mee bezig zijn, op een paar goede vrienden en m'n baas na. Maar zo gauw er een positieve test is zal de familie het wel snel horen, dat kan ik nooit lang geheim houden. Bovendien lijkt het me door de steun ook fijner als het mis mocht gaan.

Hopelijk is het nu gelukt en hebben we op moederdag voor de oma's het beste cadeautje! :)

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja stress helpt niet mee he. Maar ik vind je cyclus best regelmatig hoor. Het scheelt iedere keer maar een paar dagen, bij mij gaat het om weken. En tante, zijn jullie er nu open over dat je wel graag wilt, of houden jullie dat voor jezelf? Wij zijn er in de loop van de maanden heel open in geworden. En nu krijg je dus de vragen als lukt het wel bij jullie etc... En we zijn net 5 maanden bezig. Dat is nog niet eens heel lang vind ik.

7. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Ja het is best lastig want die stress schakel je ook niet 123 uit maar ik doe me best en het gaat al een stuk beter als in het begin toen durfde ik niet eens naar buiten nu begin ik weer met werken morgen voor het eerst alleen vind het wel eng en ben wel erg moe nadien maandag heb ik 2,5 uur gewerkt daarna 2 uur geslapen maar ach ik bouw het allemaal op .

Ik ben zelf toen ik wist dat we met de pil gingen stoppen met davitamon fem natal begonnen.
    Verder weten bij ons wel een aantal mensen (familie) dat we voor het echte werk gaan vind het ook wel fijn als er dan wat fout zou gaan dan kunnen ze je ook daarin steunen.

Mijn zus en mijn vriendin zijn echt mijn praat palen geworden die heb je ook soms echt nodig en bij mijn vriendin die net een dochter erbij heeft daar kan ik lekker bij oefenen maar soms is het best moeilijk jaloers is dan een groot woord maar je wilt het allemaal ook zo graag.

jullie dames heel veel klus plezier en misschien tot later ik moet verder met de schoonmaak :(

8. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik ben net 30 geworden, telt dat ook ;) Wij zijn in maart met de pil gestopt en had gewoon gelijk weer een cyclus van 28 dagen. Nog 10 dagen en dan mag ik testen! Ik vind het allemaal wel heel erg spannend hoor. In onze omgeving zijn er nog niet heel veel mensen die aan de kinderen zijn, maar mijn biologische klok tikt gewoon in eens als een gek. Haha, hadden jullie dat ook? Die hele sterke drang naar het mama willen zijn? Oh ja, ik slik niet de etos pillen maar die van Dagravit (?) mama en baby heten ze geloof ik. Zit alles in voor als je zwanger wilt worden of als je zwanger bent.

9. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Heej meiden,

Kom me ook even melden. Word in augustus 29.
    Mijn vriend en in zijn nog niet voor het eggie bezig, maar ik ben wel 6 weken geleden gestopt met de pil om te zien of mijn cyclus mooi regelmatig is. We hadden het plan om in juli/augustus voor het eggie te gaan.
    Toch merk ik dat ik wel steeds meer de kriebels krijg hoor. Overal om me heen zie ik dat mensen kindjes krijgen of zwanger zijn. En laatst was ik zelfs jaloers toen iemand vertelde dat ze zwanger was :oops:
    Ik ben wel gelijk, toen ik gestopt was met de pil, gestart met de Puur Mama pillen waar ook foliumzuur in zit, dus we zouden nu al wel voor het eggie kunnen gaan. Maar mijn vriend wil nog even wachten. Geduld word beloond zeggen ze toch....

Lijkt me wel gezellig om met jullie mee te kletsen en te duimen voor jullie dat het snel raak is!

Lieve groet
    Babijtje

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hoi meiden,

Een kersverse 29-er. Ben vorige week jarig geweest :)

In januari ben ik gestopt met de pil om mn lichaam ff rust te geven en we moesten ivm medicijnen nog tot deze maand wachten. Ben 6 april voor het laatst ongie geweest en heb deze maand gewoon gezellig geklust.

Ik doe mee als proefpersoon voor testen en temp dus ook om te zien wanneer mn ei springt. Deze maand kon ik er zelf niet zoveel wijzer van worden dus heb bij fertilityfriend.com mn gegevens ingevoerd en die zeggen dat de 18e mn eisprong is geweest, 8 dagen later moet ik dan beginnen met testen tot dag 16. Ben nu dus braaf elke ochtend bezig, maar heb nog geen 2 streepjes gezien. Verwacht nu ook wat eerder dan zondag ongie te worden, maar we wachten rustig af.

Leuk een topic waar iedereen net bezig is en ongeveer even oud is. Zijn jullie allemaal voor een 1e bezig of zijn jullie al 'verder' :)

11. cinneltje

cinneltje Fanatiek lid

2 jan 2008
    2.118
    0
    0
    Verkoopmedewerker
    Rosmalen
    Goede middag dames ook ik ben 29 en ook wij willen graag zwanger worden. Eind december ben ik met de pil gestopt en gelukkig een regelmatigge cyclus.

Hier thuis heb ik clearblue digitaal liggen maarik ben nietvan plan om daarmee nu al te testen echt veel te vroeg. Maar ik heb sterk de neiging om bij het kruidvat die goedkope te halen maarprobeer me in te houden tis nog maar 9 dagen.

Elke maand voelt je lijf anders en denk je dat je zwanger kan zijn en net nu ik me voor heb genomen om me niet voor de gek te laten houden dient er zich weer een ander symptoom aan die ik nog niet eerder heb gehad. Deze maand ben ik emotioneler dan anders. Ik hoef nooit te huilen bij bepaalde programma's en vanochtend zat ik ineens bijna te janken bij de kraamafdeling toen er een beebje werd geboren echt super raar.

Meiden allemaal veel suc6 maar vooral plezier met zwanger worden

12. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @ Pila79; spannend hoor! Ik duim voor je mee dat het toch raak is! Hou ons op de hoogte.

@ cinneltje; Voor jou dus ook afwachten en aftellen! Wel typisch inderdaad da je nu zo emo bent. Ik duim ook voor jou

13. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Jep ik was ook 29 toen we eraan begonnen. Over 2 weken wordt ik 30. Na 4 keer ongesteld zijn was het al raak. Jee ik wist niet wat me overkwam.

Ik heb ook een onregelmatige cyclus gehad en dat was ooit een rede waarom ik aan de pil ben gegaan. Wel 11 jaar lang.

Ik hoop dat iedereen die hier komt ook snel het mooie bericht mag ontvangen dat ze zwanger zijn.

Succes iedereen.

Liefs nance158

14. karin27

karin27 Lid

29 apr 2008
    7
    0
    0
    amsterdam
    Wij proberen dit jaar ook weer zwanger te worden van ons 2 de kindje.
    Hopen dat het sneller gaat dan mijn 1 ste zwangerschap
    Toen duurde het 1,5 jaar voordat ik zwanger was.

En toen ik eenmaal zwanger was ,kwamen we er pas achter bij 12 weken.
    Door een bezoek aan de gynecoloog,omdat we maar even een onderzoek gingen doen

15. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hallo,

Ik ben 28 en wij zijn sinds december bezig. Het blijft spannend, al ben ik er nu minder mee bezig dan in het begin. Ik laat het meer op me afkomen. Maar het blijft spannend natuurlijk! Mijn laatste cyclus was super lang, ik hoop dat ik deze keer weer een normale heb (eigenlijk dat ik helemaal niet ongesteld wordt natuurlijk, maar zwanger ben :D )

16. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Hier nog een 29 jarige.
    Ik heb in eind dec de laatste pil genomen.
    We zitten nu in ronde 4 en over ong 12 dagen kunnen weer testen.
    Het zijn dus weer spannende weken, gelukkig veel vrij deze week dus lijkt dan weer wat sneller te gaan.

17. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Ik ben 27 jaar en in maart gestopt met de pil, had eigenlijk gelijk een goede cyclus van 27 en 26 dagen, we zitten nu in de derde ronde...
    Ik heb wel ontzettend veel last gehad van het ontpillen, en natuurlijk ben je je nog eens extra bewust van alle kwaaltjes die ook evt symptomen van een zwangerschap kunnen zijn!

Leuk om hier wat meiden van dezelfde leeftijd tegen te komen die ook pas gestopt zijn!

Groetjes

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij zijn bezig voor ons eerste wondertje. Ik had de eerste 2 maanden ook bij ieder kwaaltje de neiging om te denken dat ik zwanger was. En veel te vroeg testen natuurlijk. Nu is mijn cyclus wat van slag, dus test ik pas na 6 weken. De illusie dat je zwanger kan zijn verdwijnt denk ik na een aantal maanden (of de spanning net hoe je het ziet). Maar het blijft spannend als je weer van voor af aan begint na je ongi. Toch? Eigenlijk zit hier iedereen een beetje in het zelfde schuitje... Kom op meiden, het kan dit jaar lukken hoor. En ik slik trouwens etos-zwanger worden. Vind ik fijne pillen.

19. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Wat veel reacties al wat leuk!
    Ik ben vandaag toevallig voor het eerst ongesteld geworden na het stoppen van de pil. Doos dat ik ben, weet ik niet meer wanneer ik precies ongesteld ben geworden de vorige keer. Of ik heb een cyclus van 30 dagen of van 23. Dus de komende keer weet ik het zeker...als ik dan nog ongesteld word :confused: , maar dat zou wel heel snel zijn hihi.
    Ik ben al aan het minderen/afbouwen met roken, want dat deed ik te veel. Ik wil helemaal stoppen.
    Ik slik foliumzuur.

Ik vind het heel spannend, vind het moeilijk om er niet te veel mee bezig te zijn. Maar ik lees hier dat het minder word na verloop van tijd?

Succes iedereen.

20. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier nog een 29-jarige. ik ben begin feb. gestopt met de pil, en hoop nu snel zwanger te worden. spannend allemaal! ook ik merk nu ineens alle baby's in onze buurt op, en heb er ineens veel belangstelling voor terwijl het me vorig jaar niet zo boeide. raar hoor! ;)

Deel Deze Pagina