Zwangerschapswens na je 35e?

Discussion in 'Zwanger worden' started by lotuss, Oct 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Zijn er nog meer die zwanger willen worden na hun 35e?
    Ik was 39 toen ik zwanger raakte van mijn dochtertje van nu 12 en halve maand oud. Deed er 8 rondes over zwanger te raken.
    Nu zitten we in ronde 8 voor een broertje of zusje voor haar!
    Heb ook twee (grote)zonen uit een eerdere relatie.
    Hoop dat het niet te lang meer duurt om het leeftijdsverschil niet te groot te laten worden tussen mijn dochtertje en hopelijk toekomstige broertje of zusje.
    Maar ja, had je het maar zelf in de hand he.. :rolleyes:

2. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

May 10, 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hoi Lotus,

Wij hebben een dochtertje van bijna 20maanden en zijn nu aan de "klus" voor een broertje/zusje voor haar. (eind aug miskraam gehad)
    Zelf wordt ik in december 37.
    En idd als we het allemaal zelf in de hand hadden...

Ook succes!

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    :D Ik word 41 in december.. :(
    Maar ja..mijn zus is op haar 43e bevallen van een gezonde dochter dus..!
    Vervelend dat je dan een miskraam krijgt he..
    Had ik op mijn 21e twee keer...en de 1e keer duurde het anderhalfjaar eer ik zwanger was, ging het nog mis ook! Gelukkig was ik daarna steeds de 2e of 3e poging zwanger. Jij ook succes, hopen dat het snel raak is! :thumup:

4. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

hoi

ik ben 37 en wij proberen nu al 9 rondes om zwanger te worden :cry:

ik heb ook al 2 kinderen uit een vorig huwelijk ;)

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Hoi cindybaby,

Ja..geduld is een schone (en vervelende!) zaak..!
    Maar weet zeker dat het beloont gaat worden! ;)
    Hoop heel snel! :thumup:

6. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

ja ik hoop dat het deze maand eens raak mag zijn ;) we worden er niet jonger op he :confused:
    nog 2daagjes wachten voor mij :rolleyes: maar ik heb geen enkel gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn,ik voel gewoon niks.....dus maar ff afwachten ;)

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik ben nu 37 en net bevallen van de 2e. En plannen voor nr. 3 zijn er ook al.

Er is trouwens al een topic hierover. Weet niet meer precies hoe het heet maar ook over zwanger willen worden na je 35ste.

8. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Dat zegt toch niet zoveel cindybaby!...ik had zelf eigenlijk meer kwalen als niét zwanger was dan als ik het wél was! Eigenlijk is er geen peil op te trekken, het kan ook iedere zwangerschap weer anders zijn. Ik heb nu ook minder last dan andere keren. Maar dat is wel eens vaker geweest en was ik ook niet zwanger. Het is toch het progesteron dat de klachten aan't begin veroorzaakt. Of je nu wel of niet zwanger bent.
    Mijn zusje die 6 kinderen heeft wist soms zeker dat ze zwanger was. Soms klopte dat ook maar soms zat ze er ook helemaal naast en was ze juist zwanger als ze zelf dacht van niet. Ik bedoel maar!
    Maar de tijdsdruk speelt wel mee he.
    Toen ik zwanger wilde worden van mijn dochter heb ik het er niet over gehad omdat ik er niet tegen kon dat mensen dan gaan vragen "En? nog niet zwanger?" Dan gaan ze er al vanuit dat het niet meer zal lukken als het wat langer duurt, omdat je toch al ouder bent.
    Nou..mooi wél! M'n prachtige dochter is het bewijs :D
    Deze keer weten een aantal mensen het wel maar als het wat langer duurt praten ze er maar niet meer over. Er zijn nog steeds mensen die denken dat er wat mis is als je niet binnen 3 maanden zwanger bent! :rolleyes:

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hoi,

Ik ben "nog maar" 31 maar ik wil even zeggen dat ik het leuk en dapper vinden dat jullie er nog aan willen beginnen. (haha hoor mij, alsof ik het tegen bejaarden heb :rolleyes: :) ) maar ik bedoel het goed hoor.
    Je hebt toch meer risico's enzo, en ik denk dat de wens bij jullie gewoon heel erg sterk is.
    Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zullen zijn zonder complicaties.

ps: leeftijd zegt blijkbaar toch niet alles, want ik mag dan 31 zijn, ik ben 1 grote complicatie zeg maar. Het is voor mij zeker niet vanzelfsprekend om straks op tijd een gezond kindje ter wereld te brengen. Maar ik heb goede hoop!

Succes dames!

Share This Page