Kan iemand helpen? Ik ben nu erg in de war, je kunt zeggen dat mijn gemiddelde cyclus zo op de 25 dagen ligt. Nu reken ik hier mijn Ovulatie uit en dan zegt hij dit: Ik heb de datum van gisteren gebruikt ( 18 juli want ik ben hier ongesteld geworden ) en nou zegt hij dat ik zo om en nabij dus : de 26, 27 en 28 ste vruchtbaar ben... Ik zal het makkelijk uit leggen ik zet de dagen van de cyclus neer, en dan de datums erbij: 1 ste dag = menstruatie dag 18 juli 5 de dag = komt zo'n beetje een einde aan mijn menstruatie maar kan ook oplopen tot dag 7 nu zegt die calculator hier, dat ik dus de 26ste de 27ste en de 28ste vruchtbaar ben. Terwijl dat dus: 7 de dag = 26 juli ( waat overigens ook pas een einde kan komen aan mijn menstruatie, dus 1 van de redenen dat ik er niks van snap ) 8 ste dag = 27 juli 9 de dag = 28 juli daar ben ik dus vruchtbaar, terwijl ik dacht dat je met een cyclus zo rond de 14de dag ligt, bij mij is dat toevallig rond de 12 de dag dus klopt dit wel?
Waarschijnlijk is jouw luteale fase korter door je korte cyclus, dus hij lijkt mij wel te kloppen Ben benieuwd wat de andere meiden zeggen PS gebruik je ovu testen, want als je zekerheid wil over je vruchtbare dagen kan je even een ovu test ertegenaan gooien op de aangegeven dag Heel veel succes!!!!
Nee vind ik ook veel te veel geld kosten eerlijk gezegd, maar ik wil niet echt zwanger worden. Maar ik vroeg het me gewoon af. Ik wil het wel maar daar is de tijd er gewoon niet voor ik ben nog maar 17 en mijn vriend 18, en ik ben gisteren ongesteld geworden terwijl dat ik dacht dat in zwanger was. Dus inprincipe wel een beetje teleurgesteld maar het is niet anders . Oke, als hij volgens jou klopt dan zou dat best wel eens kunnen, misschien ook een verklaring waarom ik nu dus niet zwanger ben. Had al foliumzuur gehaald enzo, en was gisteren begonnen. Maar nu maak ik de strip gewoon af, kan toch geen kwaad lijkt mij? Ben ook benieuwd wat andere meiden zeggen, want dat verklaart een hoop
Je eisprong is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie, niet op de 14e dag. Dus je moet net andersom rekenen. Als je een cyclus hebt van 25 dagen, dan is de eisprong omstreeks dag 11-12. De banner klopt dus. Alleen is dit een algemeen begrip en gaat het niet voor iedereen op. Je eisprong kan namelijk eerder of later komen en je luteale fase (periode tussen eisprong en ongi) kan korter of langer zijn. Deze kan varieren tussen de 10 en 18 dagen. Als je zeker wilt weten hoe het bij jou zit, zou je ovulatietesten moeten doen. Dan weet je zeker waar je aan toe bent.
Ben trouwens als nog ongestel geworden jammer genoeg, aan de ene kant wil ik dolgraag zwanger zijn maar aan de andere kant ben ik pas 17 dus... jammer dat ik dus pas 17 ben, en inprincipe nog geen basis heb. Maar dat komt later allemaal wel