Hoi hoi Een week geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. De borstvoeding ging redelijk goed. Wel liet hij soms los waardoor ik wat kloven kreeg. Niet al erg maar de laatste 2 dagen is het zo erg dat mijn tepels echt open liggen en ik mijn zoon echt niet meer aan de borst kan verdragen. Ben dus uit wanhoop gisternacht gestart met kolven en heb hem vandaag uit de fles gegeven. Nu huilt hij vandaag erg veel en lijkt hij soms krampen te hebben. Ik geef hem nu soms een fopspeen om in slaap te komen. Nu zou dit ook niet goed zijn? Verder heeft hij al 2x ontlasting gehad met een soort zwarte spikkels erin. Hij krijgt alleen borstvoeding. Wat kan dit zijn? Een heel verhaal sorry daarvoor maar deze situatie maakt me super onzeker. Ik wil het gewoon graag goed doen maar ik weet niet of ik dat nu doe. Ik geef de kleine nu ongeveer 100cc per keer, is dit teveel? Krijgt hij daarom kramp? Heel graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!
Ik zou zeggen: schakel een lactatiekundige in, start met voeden middels een tepelhoedje tot je borsten geheeld zijn, ondertussen gelverbanden halen en op de borst leggen om sneller te laten helen en laat het mondje van je kindje goed nakijken of het de mondmotoriek goed gebruikt. Vraag is namelijk waar de kloven vandaan komen. Snel schakelen nu kan erger voorkomen en het binnen een dag of 3-5 weer aangenaam maken voor jullie. Doen dus! Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding voor lactatiekundigen in je buurt. Of google natuurlijk! Succes!