cyclus?! snap er niks van....

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MamalovesJ, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja gaat hartstikke goed! Ik vond het in het begin wel heel erg wennen, vond jij dat ook? Nu merk ik wel dat alles wat makkelijker gaat dan in het begin, ik loop niet meer als een kip zonder kop in het rond hahaha.

Ook je eerste kindje wat leuk!Mooie naam ook! Zou je wel een tweede willen?

Oh galstenen, denk je dat je het hebt gehad na een bevalling krijg je dat er ook nog is bij!

Hoe heb jij je bevalling ervaren?

ja zeker gezellig zo kletsen:):)

2. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Jazeker, evaringen delen :)

Ja de begin weken is altijd wennen he,
    nog zoeken naar een rimte en hoe je kindje is!
    Ik liep hier ook als een kip zonder kop rond, vooral tijdens de galstenen, hele erge aanvallen ziekenhuis in en uit.

welke stad kom je vandaan?
    en ben je al weer aan het werk?
    hihi hoop vragen he :)

dankje dat je het een mooie naam vind :)
    Ik vind justin ook een leuke naam!, ( ik heb gewerkt als gastouder en een van mijn oppaskindjes heete ook justin )

Ik vond de bevalling goed te doen,
    ik ben ingeleid, en met 3 uurtjes is ze geboren, heel snel dus.
    alleen daarna nog veel last gehad van naweeen, maar als dat het enige is :)

hoe ging jou bevalling viel het je tegen of mee??
    en op liep je overtijd of kwam je ventje eerder?

ik ben op de uitgerekende datum bevallen :)

x

3. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lijkt mij echt pijnlijk galstenen:( Gaat het nu wel beter?

Ik kom trouwens uit Den Haag en waar kom jij vandaan?

Jij ook dankje dat jij het een mooie naam vind. Ik vond het echt onwijs lastig om een naam te kiezen. Wilde jij het geslacht van je kindje weten tijdens de zwangerschap?

hahaha nou valt wel mee hoor hoeveel vragen het zijn , dat is toch gezellig :)

Oh als gastouder gewerkt leuk! Wat doe je nu eigenlijk voor werk? en werk jij al? ( ja ik heb ook veel vragen hahaha) Ik werk op dit moment nog niet:)

Zo in 3 uurtjes:$ Nou ik had echt een horror bevalling:( De bevalling duurde heel lang en hij had ook in het vruchtwater gepoept toen kreeg ik ook geen persweeen en is Justin met een knip en vaccuumpomp gehaald. Zijn hart tonen gingen naar beneden en hij moest echt heel snel gehaald worden. Toen hij geboren werd was hij helemaal grauw en blauw en hij heeft toen zuurstof toegediend gekregen en is gelijk naar de kinderafdeling gebracht en heeft daar nog 3 dagen gelegen. Ik vond het echt een hele nare ervaring. Ik ben bevallen met 41 weken. Maar het gaat nu gelukkig hartstikke goed met hem:D

Ben je precies op de uitgerekende datum bevallen:D Fijn dat je een goede bevalling hebt gehad:D Zo kan het dus ook:)

Hoe oud ben je eigenlijk?:) Ben je getrouwd of heb je een vriend?

Hihihi dat was een lang verhaal:D

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    hihih nee ik vind leuk zo kletsen,
    meestal reageer ik alleen in topics, en heb ik eigenlijk niet veel klets contakt met andere, maar dit is leuk!

Ik kom uit Hoorn :)
    en woon samen met mijn vriend! +hondje en kat!

jeetje wat heftig je bevalling en vooral dat je mannetje daarna blauw aanliep! wat lijkt me dat schrikken zeg!
    Lijkt me wel moeilijk als hij meteen naar de kinderafdeling word gebracht, is toch het moment van lekker genieten even weg...

Ben blij om te horen dat het nu goed gaat!

geef jij bv of fv ?
    ik zelf geef fv, en achteraf gezien kon het ook niet anders, door alle medicijnen en narcose van de operatie.
    Ik ben heel blij dat ik er nu vanaf ben, ben in 7 weken tijd 12 kilo kwijt geraakt, puur door het niet kunnen eten(bang voor weer een aanval)
    Gelukkig is het nu weg, en kan ik weer vollop genieten van me meisje.

wat eng trouwens dat je zoontje in het vruchtwater had gepoept, dat lijkt me ook heel eng!
    Vervelend van je bevalling, helaas hebben we het niet voor het zeggen hoe het gaat lopen en hoelang :(

doet jou mannetje het veder goed?
    hoe gingen de eerste prikjes? had hij er veel last van, of viel het mee?

Ik zelf zou beginnen met werken als gastouder weer in november, alleen liep alles anders door mijn galstenen.
    Helaas ging daardoor de opvang ook niet door, en ja...ben ik nu huismoeder!
    ik heb wel een baantje gevonden(thuiswerk) en kan zelf mijn eigen uren bepalen, dus dat is wel heel fijn.

wou jij het geslacht weten??
    wij wel, hihi heel erg graag en vanaf 17 weken wisten we dat het een meisje werd.

Ik ga je toevoegen als vriend!
    kunnen we elkaar ook pb sturen,(indien meelezers hihi)

5. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb pas een paar keer gereageerd in topics. Ik was meer aan het meelezen haha.

Ik woon ook samen met mijn vriend, we hadden eerst ook een kat maar die was best vals, dus toen ik zwanger was hadden we besloten om het katje weg te doen:(

Ja dat was ook echt heel raar, want toe hij naar de kinderafdeling werd gebracht zaten wij daar met z'n tweeen van ok ik ben bevallen en we hebben een kindje maar hij is er niet!
    Dat was niet leuk!Heb jij een ruggeprik gehad? Ikke wel hihihi , m'n rugweeen kon ik echt niet meer opvangen, wist niet wat me overkwam haha.

Ik wilde heel graag borstvoeding geven, maar doordat hij naar de kinderafdeling moest en in de couveuse lag en ik ook nog een paar dagen moest blijven ( zijn gewicht was ook 2950 gram) hebben zij daar gelijk flesvoeding gegeven en ik heb toen gekolfd (verschrikkelijk) voelde me net een koe hahaha. Toen wij naar huis mochteJn heb ik geprobeerd om aan te leggen maar hij hapte niet goed, dus ben toen weer gaan kolfen en heb tepelhoedjes geprobeerd, maar helaas lukte het niet! Ik voelde mij ook heel erg rot daardoor en heb op een gegeven moment de keuze gemaakt om op de fles over te stappen. Daar groeien ze ook goed op!:D

Had jij graag borstvoeding willen geven? Zoo in 7 weken 12 kilo:$ Was je veel aangekomen tijdens de zwangerschap? Ik 16 kilo en er zitten er nog steeds 6 teveel aan:x:x maar ach we hebben er iets moois voor terug gekregen.

Ja Justin doet het verder gelukkig goed! Hij gaat wel naar de fysio, omdat het waarschijnlijk in zijn nekje vast zit vanwege de vacuümpomp. En hoe doet jouw dochtertje het?

Ik vond de prikjes zooo zielig! Hij was erna een beetje hangerig verder eigenlijk niks. En hoe ging dat bij jou dochtertje.

Dat zou ik ook wel willen thuisblijfmoeder. Wat voor thuiswerk doe je dan?Is wel fijn he dat je elke dag van je kindje kan geniet he?

Ja haha wij wilde het ook weten hoor. Wij hadden een pretecho laten maken met 16 weken en kregen toen te horen dat wij een jongetje kregen, stiekem wisten wij het wel een beetje.

Ja is goed , voeg me maar toe leuk!!

Maar hoe oud ben je nou?

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ja gek is dat he, als je dan na je bevalling daar zit en je kindje ligt daar! Lijkt me moeilijk!
    Ben blij om te horen dat hij het nu goed doet :)
    en zoals je zegt ook op fv worden ze groot hoor!
    dat is helemaal niet erg als je dan geen bv kan of wil geven!

Ik had zelf al de keuze gemaakt voor fv, en achteraf gezien kwam het ook zo uit.
    Mijn dochter was bij de geboorte 2560 gram, pas bij 39 weken kwamen ze erachter dat de placenta veelste klein was..

Ja die prikjes, sneu he! mijn dochter sliep hier wel veel na de prikjes en daarna gelukkig geen last.

Vervelend trouwens dat je , je kat weg moest doen?!
    was die zo vals naar jullie toe?
    Mijn kat is echt een schootkat, die gaat gewoon languit op me buik of me benen liggen haha, heel relaxed beestje is het.

(zal de naam niet noemen van het werk) maar verkoop telefonische. ben erg blij zo, vanuit huis werken.
    Bevalt super!

heb je trouwens veel vriendinnen of vrienden met kindjes in je omgv?
    ik een paar, gelukkig hebben we ook regelmatig contakt :)
    Ik ben zelf 21, Jonge mama dus :) en jij ?

De kilo's zou ik me niet druk om maken hoor, je hebt er idd een mooi gezond kindje voor terug gekregen :) en die kilo's vliegen er vanzelf wel af.
    Ik ben tijdens de hele zwangerschap 5 kilo aangekomen, dus best weinig...zit nu weer op het gewicht wat ik 2 jaar geleden woog, heel bizar haha!

x

7. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja dat is inderdaad heel erg vreemd! En flesvoeding is gewoon goed! Ik vond trouwens wel de reactie van mijn kraamverzorgerster irritant, volgens mij wilde ze het liefst dat ik nog langer ging proberen, maar ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

2560 gram is inderdaad niet zo heel veel, bij mij was hij ook niet echt op gewicht, ach Justin was vorige maan met 4 maanden al bijna 8 kilo hihihi. Hoe zwaar is jouw dochtertje nu? Placenta was bij mij trouwens ook klein.

Ja ons katje vloog je soms gewoon aan::$ Hij krabbelde ook heel veel, dus met een baby erbij vertrouwde ik niet echt helaas! Merkte je ook aan je kat toen je zwanger was dat hij/zij aanhankelijker was?

Ja lijkt mij ook wel relaxt. Je verdient je geld en kan lekker met je kindje zijn . Is helemaal top!

Nee ik heb helaas maar 1 vriendin met een zoontje van 2, waar ik ook veel contact mee heb. De rest is helaas nog kinderloos:(Soms vind ik het wel lastig met vrienden die nog geen kinderen hebben, zij begrijpen soms bepaalde dingen niet, die voorheen zo makkelijker waren dan nu. Heb jij dat ook met vrienden die nog geen kinderen hebben?

Ja je bent zeker een jonge mama. Is toch hartstikke leuk! Ik ben ook nog best jong 27 geworden in juli. Mensen schatten mij alleen altijd 23 hihi. Toen ik zwanger was vroegen wel is onbekende mensen, is het gepland? Ohh dat vond ik zooo irritant!

Zo dat is lekker, zo weinig aangekomen haha:)
    Ik ga me ook niet druk maken om de extra kilo's hihi, dat gaat er wel weer vanaf:)

Hoe laat gaat jouw dochtertje altijd slapen s'avonds? Bij mij krijgt hij om 19.00 uur de fles en ligt dan om 19.30 uur in bed tot de volgende ochtend.

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    nou typ ik een heel verhaal, verzend ie hem niet!
    gek! haha

Lekker zeg dat je ventje doorslaapt :)
    dat is wel ideaal.
    Mijn dochtertje slaapt de laatste nachten helaas niet door, dus ze komt dan wel echt 2x snacht's.
    Maarja, hoort er ook bij!

Gekke opmerking van je kraamverzorgster, Jij bepaald toch wat je wilt geven, doen waar jij je goed bijvoelt hoor!
    dat heb ik uiteindelijk ook gedaan :)

Zo 8kilo al met 4 maandjes, dat is wel heel goed!
    Mijn dochter zit nu over de 5 kilo en is net 3 maanden...
    ze waren alle 2 klein bij de geboorte, maar dat groeien ze wel snel aan hoor hihi.

Ik heb wel veel vriendinnen van mijn leeftijd met kindjes,
    dus gelukkig begrijpen ''zei'' mij ook, en andersom.
    Lijkt me wel lastiger als je niet veel vrienden hebt met kindjes, maar gelukkig is hier dan het forum ook voor :)

Ik las trouwens dat je v.a 3 maandjes kan babyzwemmen, lijkt mij leuk om te gaan doen!
    zou jij dat al willen?

9. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hahhaha dat is balen hahaha kun je weer overnieuw beginnen met typen :D

Ja dat is inderdaad fijn dat hij doorslaapt. En ja het hoort er inderdaad bij. Gelukkig sliep hij al door vanaf 6 weken:) Nog 2x per nacht, is wel vermoeiend he?

Ja vond ik ook een rare opmerking. Maar ja, ik heb mijn eigen keuze gemaakt.Ik denk ook dat als ik ooit misschien een tweede krijg dat ik gelijk voor flesvoeding ga kiezen en jij?

5 kilo is ook al hartstikke goed!! Je kan je eigenlijk al bijna niet meer voor stellen hoe klein ze waren bij de geboorte he? Heel apart om terug te zien op foto's. Heb jij ook al veel foto's gemaakt?Wij wel haha

Dat is wel fijn als je veel vrienden om je heen hebt met kinderen:) Spreek je daar ook vaak mee af?

Ben jij al een keer een avondje/dagje weg geweest met je vriend zonder je dochtertje?

Heb je nog wat leuks in de planning staan met kerst en oud en nieuw? Ik vind het wel vreemd om een eerste kerst met z'n drieetjes te zijn hihi maar wel leuk!

Babyzwemmen lijkt mij ook wel leuk om te gaan doen! Ik hoop alleen dat Justin het wel leuk gaat vinden, want in bad gaan is nooit zo een succes hihi.. Ga jij je al opgeven daarvoor?

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Oh houd hij niet van badderen? of lekker samen douchen? mijn meisje is er echt dol op. daarom wil ik binnenkort ok gaan zwemmen, ik denk dat ze dat wel heel leuk gaat vinden :)

Ik vind het heel bijzonder zo eerste kerst met zn 3tjes,
    vorig jaar rond dit tijdstip kwam ik er net achter zwanger te zijn! Tijd vliegt voor bij, Zo idd ook de foto's van de geboorte, Je kan je idd haast niet meer voorstellen dat ze zo klein waren toen.

ze groeien echt als kool!

Wij zijn nog niet echt apart weg geweest, dat mijn dochter naar oma ging ofzo... eigenlijk als we weggaan gaat ze altijd mee.

Nu wil toevallig mijn vriend volgende week naar de bioscoop, dus dat zal mijn dochter naar mijn moeder gaan..ook wel even gezellig zo even weg met zn 2tjes. maar ook weer raar hihi.

heb jij al wat gedaan zonder je zoontje? of gaat hij gewoon overal lekker mee naartoe?

Ik was vanmiddag even winkelen, en net dat ik in de stad liep zat madam onwijs te poepen..hahaha ben meteen maar even de hema ingegaan om haar te verschonen :p

hebben jullie leuke plannen met kerst etc??

11. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee hij houdt niet van badderen hihi, maar inderdaad samen douchen vind hij dan weer wel heerlijk:D Als je meisje badderen al heerlijk vindt zou ik inderdaad lekker gaan zwemmen.. Jammer dat je niet wat dichterbij woont anders konden we alle 4 op babyzwemmen hahaha.

Ja bijzonder he? zo met z'n drietjes:D Wij gaan gezellig naar familie toe en blijven daar dan slapen :D Ja schattig he hoe klein ze waren? zo lief!

Wij zijn al wel een paar keer met z'n tweeen weg geweest. We zijn een paar keer gezellig uit eten geweest, was super gezellig! Het was wel heeeel raar! En het ging bijna de hele avond over Justin hahahaha:D Ik vond het wel heel moeilijk om weg te gaan zonder Justin , maar was super! Ik zou zeggen doe het een keer! Je bent dan ook weer zo blij als je je kindje weer ziet en het is gewoon even fijn weer net als vroeger samen met z'n tweetjes.
    En verder als ik weg ga gaat hij gewoon overal mee naar toe.

Hhahahaha had ze gepoept haha goede timing!!!!
    Neem jij je dochtertje ook gewoon overal mee naar toe?
    Doet jouw dochtertje ook een middagslaapje?
    Soms voel ik me zo opgelaten als ik in een winkel loop en hij begint te huilen en dat er allemaal mensen naar me kijken hahahaha dan krijg ik het zo benauwd, heb jij dat ook?

ik zat met mijn vriend te praten dat ik eigenlijk wel volgend jaar juli voor een 2e kindje zou willen gaan hihjhi, maar hij wil het liever het jaar daarop:x We hebben namelijk in januari een koopwoning gekocht en dat wordt pas in okt/nov of december volgend jaar opgeleverd.
    Als ik terug denk aan mijn bevalling, dan kan ik de pijn al bijna niet meer voor mij halen hihi heb jij dat ook?
    Zou jij ook graag een 2e willen?

Sorry weer een lang verhaal :D:D:D

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    hahah ja is idd jammer dat we niet in de buurt wonen!
    dat was idd heel erg leuk geweest!

Ja tijd vliegt he! De maanden gaan hard, ng even en we zitten weer in Januari.
    Wel jammer dat je vriend het nog wilt uitstellen lijkt me? of heb je het wel een beetje naast je neergelegd?

Lekker dat jullie al dingetjes samen hebben gedaan!
    is toch weer even zoals vroeger he!
    maar je mist dan idd je kleintje dan ook wel erg!!
    hahah dat zo ik wel erg hebben.
    Aank week wil me vriend heel graag naar de bioscoop, dus we hebben al geregeld dat ze dan de avond bij mijn moeder is, dus ben benieuwd hihi.

Ik neem haar eigenlijk overal mee naar toe ja,
    In het begin dat ik net buiten ging wandelen met haar, toen heeft ze het ook op een krijzen gezet in de winkel, goh ik voelde me precies zoals jij, ik kneep hem al ...en ben meteen de winkel uitgegaan en als een gek naar huis! hahaha erg eigenlijk he, Maarja ergens schaamde ik me ook ...

gaan jullie nog naar de familie met kerst?
    wij gaan 1e naar mijn moeder, en 2de kerstdag komt schoonmoeder hier eten.....ook gezellig!

slaapt jou kleintje wel goed smiddags?
    mijn dochtertje slaapt ook wel maar dat zijn altijd hazenslaapjes van net een half uur.

Alvast hele fijne feestdag , lekker genieten met zn 3tjes!!!!

13. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Op hoeveel voeding zit jij nu eigenlijk??

Ik zit nu op 135cc + 4 scheppen, 6 voedingen dus.
    ook gebruik ik dat Johannesbroodpitmeel om het wat te verdikken...
    hoeveel geef jij nu?
    Ik las volgens mij eerder ergens anders dat je met 2 maanden al op de 150 cc zat??

welke voeding geef jij trouwens?
    Ik gebruik nu nog friso dysmatuur, meegekregen vanuit het ziekenhuis, en ze willen toch dat ik deze voeding nog een paar maanden blijf geven.

14. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja de tijd vliegt zeker snel voorbij:D

Jawel ik heb mij er wel bij neergelegd. Eigenlijk komt het ook niet zo goed uit als we volgend jaar al voor een tweede zouden gaan i.v.m. onze verhuizing, dus hij heeft gelijk haha

Ja klopt aan de ene kant is het super leuk om met z'n tweetjes weg te gaan, maar aan de andere kant heb je wel een gemis:D
    Ik zou gewoon gezellig met je vriend naar de bios gaan hoor:D
    Spannend:D

Ja erg he als ze gaan huilen hihi. Ik voel mij dan ook zo opgelaten hihi, maar is eigenlijk nergens voor nodig:D

Ja wij gaan ook naar familie toe en tweede kerstdag komen mijn ouders bij ons eten, dat is toch wat relaxter dan zelf de deur uit moeten vind je ook niet?

Justin leg ik elke dag tussen 12.30/13.00 uur in bed en dan slaapt hij meestal tot ongeveer 15.00uur, maar soms ook maar tot 14.00 uur.
    Breng jij jouw dochtertje naar haar kamer toe? Of slaapt zij in de woonkamer.

Als jouw dochtertje genoeg heeft aan de hoeveelheid voeding die jij nu geeft is dat goed hoor:) Ze geven zelf wel aan of ze genoeg hebben of meer willen. Als je gaat vergelijken word je alleen maar onzeker, tenminste dat heb ik. Niet doen!!!
    Justin krijgt 4 x 210+ 7 scheppen hihhi:$ dus met mij is het niet zo goed om te vergelijken hahaah.
    Hij heeft altijd al veel gedronken.
    Ik geef nutrilon standaard 1.

Ik ga nu alvast alles inpakken voor zometeen, dus ik spreek je na de kerstdagen. In ieder geval hele fijne dagen toegewenst voor jullie drietjes !!!!!

15. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Leuk nog je berichtje!!

Ik denk dat ik volgende week ga verhogen na 140cc
    het is toch altijd even kijken hoe ze erop reageert en of er niet teveel voeding terug komt..

Oh dat is idd al aardig veel wat je geeft aan voeding, maar dat lijkt me niet erg toch, zolang hij er tevreden mee is :)

Lekker dat overdag slapen, moet zeggen dat het hier niet zo van harte gaat, meestal is ze rond 12:00 uur moe en leg ik haar boven in dr bedje, en slaapt ze net aan een uurtje, Toevallig ligt ze nu in de box te slapen,

kwa voeding twijfel ik nog een beetje, ik zit nu nog met friso, maar wil over een maand over gaan op andere voeding, weet eigenlijk nog niet zo goed welke.....
    Misschien ook wel nutrilon :)

slaapt jou zoontje in een slaapzakje of inbakerdekentje?
    ik gebruik hier sinds een paar weken een inbakerdeken en ik vind het echt ideaal.

Fijne feestdag voor jullie alle 3!
    en lekker genieten!
    en we spreken elkaar na de kerstdagen!!!

Deel Deze Pagina