PCO syndroom

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sh88, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sh88

sh88 Lid

14 okt 2014
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    #1 sh88, 8 jan 2015
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    Hallo iedereen

9 maand geleden beslisten mijn vriend en ik om voor ons eerste kindje te gaan. Maand na maand kreeg werd ik toch ongesteld, maar de cyclussen duurden steeds langer. Mijn laatste cyclus was er eentje van 45 dagen. Daarjuist ben ik bij de gynaecoloog geweest en blijkbaar heb ik het PCO Syndroom, waardoor ik (bijna) geen eisprong heb. Ik moet nu pilletjes nemen om mijn menstruatie op te wekken en hierna medicatie om te proberen een eisprong te krijgen. Na dit nieuws ben ik een beetje over mijn toeren en ik zou graag weten of er nog mensen hier ervaring mee hebben (het zou toch bij 5 à 10% van de vrouwen voorkomen), wat jullie hebben moeten doen en vooral: zijn jullie toch nog snel zwanger geraakt? Alvast bedankt voor de reacties!

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Bij mij is sinds een maand ook pco geconstateerd ik wist niet dat ik het had. Mijn vriend en ik hebben besloten voor kinderen te gaan en waren eigenlijk in ronde 1 al zwanger. Helaas is dit uitgelopen in een currutage. Bij de laatste echo van de gyneacoloog om echt te bekijken of er geen hartslag was heeft hij ook gekeken naar mijn eierstokken. Deze bleken helemaal vol te zitten met eitjes geen goed teken dus. Hij gaf aan dat dit pco kon beteken. Toch vol goede moed doorgegaan na de currutage met ovulatie testen en ben sinds enkele dagen ook met het forum bezig om te vragen wanneer ze positief zijn en heb al enkele dagen twee dikke strepen! Dus hij zit er weer aan te komen.
    Mijn gyneacoloog gaf aan dat met elke menstruatie er een eisprong is alleen je geen idee hebt wanneer deze plaats vind!

Succes met de verdere ontwikkelingen qua medicijnen! En hopen op snel goed bericht!

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Er zijn hier op de site echt ontzéttend veel mensen met PCOS. Gelukkig lees ik heel vaak dat ze toch wel snel zwanger raken; is het niet spontaan, dan met iets simpels als een kunstmatige cyclus m.b.v. Clomid (tabletjes)

Bij mij is het trouwens in maart 2013 vastgesteld (bezig sinds juni 2012)

4. Leaf

Leaf Niet meer actief

Zoals Tempusfugit al zei, er zijn hier genoeg dames met PCOS. Waaronder ik zelf. Ik heb duphaston gekregen om mijn menstruatie op te wekken en ik ben nu met de eerste rond clomid 50mg bezig (vandaag laatste pil).
    Kom anders naar kinderwens -> MMM
    Daar vind je veel "lotgenoten" en verhalen.

5. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik heb ook PCOS.
    Mijn langste cyclus duurde 100 dagen, en werd dan 'vals' ongesteld (zonder eisprong dus)
    Ik kreeg provera om mijn menstruatie op te wekken, en ben daarna met clomid begonnen, eerst 50mg, maar dit deed helaas niks.
    Verder gegaan met 100mg, en na 3 cyclussen met eisprongen zwanger geraakt van een (twee-eiige) tweeling!
    Het kan dus zeker snel gaan..

Laat het nieuws rustig bezinken.. En inderdaad, er zijn hier (helaas) veel meiden met PCOS, onder kinderwens MMM kun je ook veel info en ervaringen vinden over pcos en zwanger worden.

Heel veel succes!!

6. sh88

sh88 Lid

14 okt 2014
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt! Ik was al eens op zoek gegaan naar topics over PCOS, maar ik vond niet direct iets, daarom had ik het hier al eens opgezet.
    Ik zal dus eens bij "kinderwens => MMM" kijken.
    De gynaecoloog had ook gezegd dat er veel vrouwen zijn met dit probleem, maar aangezien niemand in mijn omgeving weet dat we proberen zwanger te worden, is het een opluchting om andere verhalen te lezen en er een beetje over te kunnen praten! Trouwens een dikke proficiat Charmed, een tweeling: wauw! :)

7. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Hoi,
    Bij mij is ook pcos vastgesteld en ik heb wel een positief verhaal voor je!
    Een half jaar na stoppen met de pil had ik geen cyclus en toen doorverwezen naar gyn. waar pcos bleek via inwendige echo. Overigens zonder afwijkende bloedwaarden.
    Ik schrok er wel van, voor de pil had ik altijd een regelmatige cyclus nl en dit kwam verder niet voor in de familie, maar het is idd wel veel voorkomend.
    Ik heb toen provera gekregen om de menstruatie op te wekken, dit ging prima en vervolgens clomid om een eisprong op te wekken.
    Je krijgt dan echo's om te kijken of er follikels groeien.
    Met Clomid 50 had ik 1 follikel, maar helaas was het toch geen goede eisprong, bleek daarna uit bloedonderzoek, deze doen ze aantal dagen na de eisprong. Volgende ronde kreeg ik Clomid 100 en toen had ik 3 follikels waarvan 2 grotere. Toen heb ik wel een goede eisprong gehad want ik werd die ronde zwanger! Van een tweeling :) :) Nu bijna 18 weken!
    Toen ik hoorde dat ik pcos had zakte even de grond onder mijn voeten vandaan, was bang dat het allemaal niet zou lukken, maar in juli waren we bij de gyn. en in september zwanger. Dus zo snel kan het gaan! Overigens heeft niet iedereen dat geluk besef ik me heel goed, dus ik wil je ook geen valse hoop geven, maar het kan dus zeker wel snel goed komen! Hoop dat het voor jou ook zo mag zijn!!
    Veel succes de komende tijd en als er nog iets is wat je wilt weten of je erover wilt praten mag je het altijd laten weten :)

8. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook PCO en een positief verhaal :) Door PCO in een jaar tijd slechts 4 X ongesteld, toen in het zkh dus PCO vastgesteld. 1e ronde clomid gelijk zwanger. En nu zelfs spontaan zwanger van de tweede!

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ook ik heb PCO..
    Ook met Provera en Clomid zwanger geraakt, bij mij sloeg 150mg pas aan en gelijk ronde 1 zwanger! Bijna een jaar geleden de trotse ouders geworden van een lief eigenwijs en ondernemend meisje.
    Druk met het plannen en toeleven naar de eerste verjaardag van ons kleine meisje, heb ik met kerst onverwachts positief getest, dus ons 2de wondertje is onderweg!

Dus TS, geef de moed niet op. Ook met pcos kun je zwanger worden. Hoe moeilijk alles ook is, blijf positief!

10. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook een positief verhaal. Na anderhalf jaar ging ik aan de clomid, kreeg wel eisprongen daarvan maar geen zwangerschap. Eerste ronde gonal f zwanger geraakt. 2 jaar bezig geweest maar uiteindelijk wel gelukt. Als je op Google naar topics zoekt van meiden met pcos van een paar jaar terug dan zie je ze nu grotendeels een banner hebben met dat ze een kindje hebben of zwanger zijn. Misschien niet iedereen maar wel heel wat. Xx

11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier ook PCOS, geconstateerd toen ik 18 was. (nu bijna 29)
    Jarenlang niks aangedaan, nooit geen voorbehoedsmiddelen gebruikt of wat dan ook. Mijn menstruatie was een zooitje, en zat gerust een half jaar tussen.
    Mijn relatie ging na 7 jaar kapot (niet omdat ik niet zwanger kon worden hoor, we paste gewoon niet bij elkaar) en eind 2012 leerde ik mijn huidige vriend kennen. Op 12-12-2012 gingen we voor het eerst op een "date" en opeens in april 2013 had ik een positieve test in mijn handen....
    Even schrikken ja, maar onze zoon is nu een jaar. Hij is geboren op 12-12-2013, precies een jaar na onze eerste ontmoeting :D
    Inmiddels heb ik elke maand mooi op tijd een menstruatie (zie onderschrift) en 1x een miskraam gehad. (voor zover ik weet dan he, daarvoor was ik er nooit mee bezig dus geen idee. Maar ik denk daar ook niet aan hoor van stel dat)
    We zijn nu zelfs bezig voor een 2e, maar wel met hulp van ovulatietesten.
    Wel trekken wij persoonlijk daar de grens. Mocht het echt niet lukken dan ga ik hooguit 1x langs een gyno om te laten kijken van binnen maar de hele MMM gaan wij niet in hebben we besloten.
    Om persoonlijke redenen ( en niet om wie dan ook voor het hoofd te stoten) hebben wij de mening dat als je lichaam het zelf niet kan, daar een reden voor is. Dus komt er nooit geen 2e dan niet. We zijn hoe dan ook dolgelukkig met onze zoon.

12. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Toen ik zwanger was van mijn 2e ontdekten ze ook een cyste in mijn baarmoeder/eileider. Daar hebben ze toeb niks van gezegd verder (4 jaar terug) nu bezig voor een 3e wonder en ook heel onregematig ongesterd. Cyclussen van 35 tot 75 dagen. Ik gebruik nu ook ovulatie testen en daar test ik wel postief mee. Jullie hebben de diagnose pcos maar hadden jullie ook positieve ovulatie testen of dat niet?

13. sh88

sh88 Lid

14 okt 2014
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    De verhalen geven mij alleszins al goede moed, bedankt daarvoor! :)
    Ikzelf heb 3 cyclussen mijn eisprong proberen vaststellen met ovulatietesten en doordat ik altijd een donkere streep kreeg, had ik dus absoluut niet door dat ik geen eisprong kreeg.
    De eerste keer kwam mijn menstruatie 2 weken na de test, de 2de keer kwamen ze pas na 4 weken en tijdens de 3de poging is dan PCOS vastgesteld, maar dat was ook al 3 weken na mijn "positieve" ovulatietest.
    Mijn gynaecoloog zei dat dit komt omdat er inderdaad een piek was voor mijn waarden, maar dat die nog veel te weinig waren om van een eisprong te kunnen spreken.
    Dus Panda1, komen jouw regels ook mooi op tijd door na de positieve test of niet? Anders zou ik toch ook eens naar de gynaecoloog gaan. Ik heb het er vooral moeilijk mee dat mijn vriend en ik 9 maand in hoop leefden om zwanger te geraken en dat er misschien zelfs geen enkele kans was. Hoe sneller je weet dat je het hebt, hoe beter uiteraard.. :)

14. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Zo is het Sh88, hoe eerder je weet wat je hebt, hoe beter, want dan kun je vooruit! Ook al zijn die onderzoeken etc niet leuk, als je eenmaal zwanger bent (hopelijk gauw!) maakt het je niets meer uit.

Wij waren eigenlijk een half jaar voordat we voor een kindje wilden gaan alvast gestopt met de pil en overgestapt op condooms omdat ik had gelezen dat ontpillen wel een hele tijd kon duren. Toen het half jaar voorbij was en ik geen cyclus had kwamen we gelijk bij de gyn. Dus in ons geval niet eens zonder hulp van het ziekenhuis zelf geprobeerd. Dus ook geen ervaring met ovulatietesten. Maar aan de positieve kant ook geen periode gehad van 'valse' hoop en teleurstellingen. En toen we ervoor wilden gaan gelijk de nodige hulp(Clomid!) gekregen en heel snel zwanger geworden :)

Deel Deze Pagina