Vraag over cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mijngeluk1992, 9 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Hallo,

    Ik ben sinds begin februari gestopt met de pil, waarvan ik altijd dacht dat mijn cyclus 28 dagen was kwam ik er dus achter dat dat niet helemaal klopt haha ik word eigenlijk sinds dien wel netjes rond de 6e of 7e van de maand ongesteld ..
    Nou zijn we natuurlijk bezig voor een kindje en heb ik al 5 dagen de krampen die ik normaal heb als ik ongesteld word maar ik word het maar niet..
    Mijn vorige menstruatie kwam op 6 juni en zou er dan nu toch al wel moeten zijn lijkt me of kan het nu nog zo zijn dat door het ontpillen mijn cyclus nog niet helemaal in orde is?

    Ik heb afgelopen woensdag (wel in de avond ) een test gedaan van de action die negatief was ik dacht als ik zie dat die negatief is komt het vanzelf wel vanwege de hoop die je natuurlijk altijd hebt maar het is er nog niet.. En die krampen blijven aanhouden
    Best vervelend dit haha word liever ongesteld dat we gewoon door kunnen gaan als dit..
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    die 28 dagen cyclus die je dacht te hebben komt door de pil. Dat is een kunstmatige cyclus en eigenlijk dus geen cyclus.

    Nu moet je lichaam het zelf doen en dan kan het idd anders zijn. Sommige zijn stipt elke maand na exact dezelde aantal dagen weer ongesteld, sommige kan het elke maand een paar dagen verschillen en sommige hebben soms wel een verschil van een week. Dat is op zich heel normaal. Zelfs als je altijd het stipt bent kan toch zomaar zonder reden ineens je cyclus langer zijn doordat je eisprong later is geweest.

    Het kan zijn dat dit het geval is en je later ongesteld wordt of hopelijk positief test natuurlijk. Ook kan je lichaam idd soms wat van slag zijn door het stoppen met de hormonen. Het blijft afwachten en geen bloed geeft moed
     
  3. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Het kan zijn dat je eisprong wat later was of dat je een eisprong overslaat. Er is discussie over 'ontpillen', maar dat zou een paar weken tot een jaar kunnen duren. Zolang je niet temperatuurt of ovulatietesten gebruikt is het lastig in te schatten waar je in je cyclus zit. Gemiddeld mag je zo'n 14 dagen na je eisprong een positieve test verwachten als je zwanger bent.

    Omdat we niet weten of en zo ja wanner je ei gesprongen is, weten we ook niet zeker of je al 14 dagen na je eisprong zat woensdag. Ik zou je in ieder geval aanraden om een test te doen met ochtendurine. Mocht die negatief zijn dan eventueel om de paar dagen herhalen.

    Ik was overtuigd dat ik ongesteld moest worden en heb dat gevoel de eerste 6 weken van mijn zwangerschap gehad. Het is mega vervelend, maar symptomen van menstruatie en zwangerschap lijken enorm op elkaar.
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Ik las net je onderschrift... moet dat niet juni 2021 zijn i.p.v. juni 2022?
     
    Oilell vindt dit leuk.
  5. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Oeps :o:
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    :D
     
  7. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik ben vandaag toch ongesteld geworden hoor althans het is nu nog bruin bloed haha
    De 2e negatieve zwangerschapstest vanochtend deed het hem dan toch misschien..
    Wil eigenlijk ovulatie testen gaan proberen maar weer niet welke cyclus tijd ik aan moet houden nou haha
     
  8. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Balen, maar nu in ieder geval af van de onzekerheid.

    Ik zou uitgaan van je kortste cyclus. Als die 28 dagen is zou ik 18 dagen voor die tijd beginnen met testen, dus op cyclus dag 10. De kans is dan klein dat je eisprong eerder geweest zou zijn. Zelf heb ik altijd getest met testen van de action, dan hoef je geen faillissement aan te vragen als je ei wat later is. Die kosten 2.50 per 5stuks, dus voor 5-10 euro ben je klaar. Als je de maanden daarna ook ovulatietesten nodig hebt en je cyclussen zijn redelijk stabiel kan je gewoon 2 tot 5 dagen voor je eisprong beginnen.

    Ondanks dat ovulatietesten lijken op zwangerschapstesten zijn er 2 belangrijke verschillen:
    - een mini lijntje op een zwangerschapstest betekent zwanger, op een ovulatietest moet de test streep even donker zijn als de controlestreep
    - Zwangerschapstest doe je met je eerste urine, een ovulatietest niet. Het liefst test je tussen 10.00 en 16.00, als je wil 2x per dag al heb ik dat zelf nooit gedaan.
     
  9. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.203
    1.695
    113
    Vrouw

    Ik start nu ook voor het eerst met ovulatie testen, maar heb zelf geen idee wat de duur van mijn cyclus is. Ik heb de CB testen gekocht en daar adviseren ze dat wanneer je het niet weet, je best op dag 12 te beginnen…
    Denk dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen en op dag 10 beginnen.
     
  10. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Maar dan dag 10 van je cyclus geteld vanaf de eerste dag van je menstruatie ? Ik moet er ook even in komen haha nog nooit gedaan
     
  11. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Ja, zodra je bloed verliest is dat cyclus dag 1. Als je 's avonds na 22.00 begint te menstrueren mag je vanaf de volgende dag tellen.
     
  12. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Oké maandag mag ik beginnen dan haha met die testen doen ben benieuwd!
     
  13. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.203
    1.695
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Geteld vanaf je eerste dag van ongesteldheid. :)
     
  14. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Nou zei je al dat een licht streepje niet goed is maar echt even donker als de controle streep wil dat dan wel zeggen als er een licht streepje komt dat het eraan zit te komen ? Of werkt dat zo niet haha
     
  15. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Ovulatietesten reageren op lh. Dat zit altijd in wisselende hoeveelheden in je lichaam. Oploop kan, maar hoeft dus niet. Het kan ook oplopen en weer aflopen en weer oplopen. Of oplopen, aflopen en dan vervolgens uit het niets positief worden. Ik had wel vaak een week of langer oploop voor dat de test positief werd.
     
  16. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Dus het is niet vreemd dat de lijn lichter word inplaats van donkerder ?
    Ik ben nu toch al 5 dagen aan het testen en de ene keer is ie iets donkerder nu weer lichter kan toch niet zijn dat ik hem gemist heb lijkt me..
    1 keer per dag testen is toch genoeg?
     
  17. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik zit nu op dag 22 en mn ovu testen werken totaal niet mee. De ene keer lopen ze mooi op, maar wordt de lijn niet donker genoeg. Dan lopen ze weer af. Ik heb nog geen piek gevonden. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 29-31 dagen. Dat is al 2 jaar zo. Vorige cyclus ineens 33 dagen. Dus deze cyclus hou ik voor alle zekerheid ook 33 dagen aan. Dus over 12 dagen moet ik ongesteld worden. En nog geen piek gevonden. Zo raar! Ik blijf nog even doortesten.

    PS: vorige maand 1ste vaccin gekregen, deze maand 2e. Ik hou dat in mn achterhoofd. Vorige maand ineens cyclus 2 dagen langer. Dus ik ga ervan uit dat dit keer mn cyclus ook langer zal zijn. Weet niet of t vaccin invloed heeft op cyclus/menstruatie. Maar dat is t enige wat 'anders' is gegaan en ineens langere cyclus. Ik temp ook, voor t eerst en ik weet bijna zeker dat ei nog niet is gesprongen.
     
  18. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Hoe lang waren je kortste en langste cyclus? Op welke cyclusdag zit je nu?

    Als je elke 24 uur test (dus niet dag 1 om 10.00 en vervolgens dag 2 om 21.00) zou je verwachten dat je aan 1 test per dag genoeg hebt. Vooral belangrijk om niet met ochtendurine te testen. Ik deed het altijd rond 11.30 (ook op mijn werk).
     
  19. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Oohh ik test wel iedere 24 uur maar meestal wel in de ochtend wist niet dat dat niet goed was, zit nu op dag 16 en mijn langste cyclus was 34 dagen en kortste 30..
    Nou ga ik toch twijfelen of ik hem gemist heb.. daar baal ik wel een beetje van haha
     
  20. mijngeluk1992

    mijngeluk1992 Bekend lid

    18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)

    Dat is inderdaad wel vreemd en ook erg vervelend zeg! Ik temp eigenlijk nog niet dacht probeer het eerst even zo
    Ik ben wel ook gevaccineerd deze maand maar wel pas men 1e misschien dat het dan daarmee te maken heeft
    Ik blijf ook netjes iedere dag testen haha
     

Deel Deze Pagina