Cyclus tellen na stoppen met de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door minimee, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Welkom nieuwe dames!
    Wat fijn marher, meer zin in seks haha:D
    Leetje25, lijkt me super om zo snel weer zelf ongesteld te zijn geworden! Nu is 22 dagen natuurlijk wel erg snel, maar dat trekt misschien nog bij. Je weet in ieder geval dat je lichaam het zelf weer heeft opgepakt:) Mijn ouders en sommige vriendinnen weten dat ik met de pil ben gestopt, kon echt mijn mond niet houden:)

Iedereen veel succes met alles, dat onze lichamen in 2013 maar goed willen meewerken:p Fijne jaarwisseling!

2. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook zo moeilijk mn mond te houden... 2 van mijn vriendinnen weten dat ik gestopt ben maar verder niet en is het ook geen onderwerp van gesprek. Met mijn vriend uiteraard wel maar het is ook fijn om hier inderdaad dingen te kunnen delen!

3. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik zit ook elke keer te denken dat ik het met de hele wereld zou willen delen, maar dat lijkt me nog niet echt verstandig haha. Buiten m'n vriend weet helemaal niet het en dat houden we voorlopig maar even zo :) Wel fijn om dan hier je verhaal kwijt te kunnen!

4. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Ik had het misschien beter ook niet kunnen doen, maar tegen mijn moeder kan ik echt mijn mond niet houden;) Ik vraag ook vaak dingen aan haar, bijvoorbeeld hoe lang het duurde voor zij zwanger was. Heel handig haha! Inmiddels weten wel steeds meer mensen het, niet heel verstandig misschien:p
    Hopelijk raak ik zwanger in 2013! Ben best bang dat het lang duurt voor ik weer een normale menstruatie heb...

5. Hoi lotgenotes :)

Ik ben op 9 november met de pil gestopt en heb daarna een bloeding gehad (kunstmatig dus). Daarna niet meer ongesteld geweest. Iemand enig idee hoe je sneller kan ontpillen? Ik ben echt nerveus en bang dat het niet op gang komt :(

Heb trouwens de diane 35 geslikt, wel 12 jaar lang. En dan lees ik nu dat je die pil eigenlijk max 5 jaar mag slikken. Bizar :( Ik maak me dus echt zorgen...

6. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff ik zou het niet weten bolkje! Ik had microgenon 30... Weet al wel via dit forum dat het heel lang kan duren voor je ongesteld word na het stoppen met de pil... Ik hoop voor je dat 't opschiet... En hopelijk word dit ook voor iedereen een jaar met heel veel goed nieuws ;)

7. Ik hoop het ook :)

Het voelt ook zo raar, iedereen op het forum hoopt dat ze niet ongesteld worden, maar ik hoop het op dit moment juist wel , zodat ik zeker weet dat alles werkt... Pas daarna gaan we het zonder condoom doen; om te voorkomen dat ik niet weet of ik zwanger ben of dat het door het ontpillen komt dat ik niet ongesteld word.

Maar ik ben altijd enorm ongeduldig :p

8. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Ook ik heb zeker 10 jaar lang de Diane pil geslikt. Ben 23 december gestopt en hoop ook dat ik volgende maand gewoon mijn menstruatie krijg. Heb me er al op voorbereid dat dat wel lang kan gaan duren. Ontpillen kan naar mijn weten niet sneller. Ik denk dat het per individu afhankelijk is hoe snel je lichaam weer een normale cyclus heeft, weet niet of het perse met een bepaalde pil te maken heeft.

Hopelijk word je snel ongesteld Bolkje, kan me goed voorstellen dat je ongeduldig bent!

9. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippie! Na 24 dagen sinds mn laatste bloeding van de pil: 1e echte menstruatie.. !

10. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Jeeej!! Goed nieuws Marher!! En spannend voor iedereen hihihi!! Vind t zo leukkk allemaal mensen in tzelfde schuitje :-D!! En idd kan me voorstellen dat je ongeduldig bent Bolkje...ik ken dat probleem :p..maarja rustig afwachten maar he??! Ik heb dinsdag mn laatste pil-ongi gehad...en ben sinds vrijdag officieel pilvrij hahah. Normaal gezien is mn ongi zaterdag ook wel echt weg, maar krijg nu nog telkens n soort 'na-bloedinkjes'..heelll irritant. Wij zitten tot april ongeveer vast aan de condooms...kan mn cyclus hopelijk weer n beetje zelfstandig aan de slag tot die tijd en kan ik hopelijk een beetje uitkienen hoe ie loopt en wanneer mn eisprong is. Ik heb 12jaar aan de pil gezeten...een aantal verschillende ook. Diane35, Minerva, de nepvariant, en sinds n tijdje d Microgynon. Hoop dus dat mn lichaam t zelf n beetje op wil pakken na al die hormoonzooi 12jaar lang...ben benieuwd naar mn eerstvolgende natuurlijke ongi..kan ook haast niet wachten ahahah!

11. Leetje25

Leetje25 Actief lid

30 dec 2012
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa ik vind het ook zo spannend allemaal.. ik voel ook vanalles steeds aan en in mijn buik haha! Ik hoop dat het raak is alhoewel we daar niet op vast pinnen anders valt het zo tegen he.. hoop dat ik volgende week niet ongesteld word;)

12. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik help je mee hopen oke?

13. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hou nu al van deze site..
    Zo leuk om alles te kunnen delen. Ik ben nu 2 weken gestopt met de pil en wij zijn ook niet van plan om eerst een condoom te gaan gebruiken. We laten het gewoon gebeuren zoals het komt de eerste 5 maanden en daarna kunnen we echt op dingen gaan letten..
    Natuurlijk ben ik zoals elke vrouw er meer mee bezig en tel ik toch mijn cyclus en weet ik wanneer ik het meest vruchtbaar zal zijn hahah..Slik ook sinds 4 weken foliumzuur en nu maar afwachten hoe mijn lichaam gaat reageren. Het liefst zeg ik het tegen iedereen, maar ik denk als heel veel mensen het weten dat je er zelf teveel mee bezig gaat zijn omdat je ook meer vragen krijgt..

Veel succes iedereen hopen op heel veel mooie en vooral gezonde baby's

14. marher

marher Lid

12 nov 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk Stacy! Welkom! We zijn al met een leuk groepje zo, allemaal rond dezelfde tijd gestopt met de pil (of andere anti conceptie)

15. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Dat zeiden wij eerst ook, gewoon vrijen wanneer we willen en pas rond de zomer ofzo echt gaan letten op de vruchtbare periode.. Maar nu heb ik netjes na 4 weken m'n eerste eigen (dus zonder de pil) ongi gehad en weet ik dus (waarschijnlijk) ongeveer wanneer ik m'n ei heb, en we hebben al besloten om daar gebruik van te gaan maken hahaha. Bij ons is het echt zo gegaan: ik was er allang aan toe, liever gister dan vandaag baby's maken, maar m'n vriend moest nog even aan het idee wennen. En nu is ie ineens helemaal om en heeft ie er net zoveel zin in als ik :D En gaan we dus toch wel 'op de klok' vrijen :D

16. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet er alles van. Ik ben nu bijna 26 en was er zeker al 2 jaar geleden klaar voor. Als ik tegen mijn vriend zei baby ooo dan was hij helemaal in paniek..Dus ik heb het 2 jaar gelaten en dat is ook goed geweest hij is weer een stapje verder en ik ook nu zijn we er helemaal klaar voor..Op een dag vloog het uit me mond (zal ik gaan stoppen met de pil) 2 minuten stil en toen hoorde ik JA! Ik ben 3 jan ongesteld geweest tot 7 dus even kijken wat er eind van de maand wel of niet gaat gebeuren.

17. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Leuk, dan lopen we bijna gelijk. Ik ben 4 januari ongesteld geworden, gisteren laatste dag. Dus als ik een perfecte cyclus zou hebben zou ik 1 februari m'n NOD hebben. Maarja, da's even afwachten natuurlijk, dat ik deze maand zo'n nette cyclus van ongeveer 4 weken (heb het niet precies geteld) heb gehad betekent helaas niet dat het nu weer zo zal zijn. Vind het echt nu al superspannend!!! Hopelijk is het voor ons allemaal snel raak!

18. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ik voeg me ook toe bij dit gesprek.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met de cyclus van iedereen hoop dat hij gelijkmatig blijft en dat jullie allemaal snel zwanger zullen worden!

Ik ga volgende week aan mijn laatste pil strip beginnen microgynon 20 en dan over op de condoom en dan gaan wij in juni stoppen met de condooms en dan hopen dat ik snel zwanger ga worden!

Ik moet wel zeggen dat ik het ook erg moeilijk vind het gaat mij allemaal niet snel genoeg.

Ik wou op mijn 20 ste al erg graag een kindje maar mijn vriend nog niet.Op mijn 22ste dacht ik dat ik zwanger was omdat ik mijn pil was vergeten maar dit was niet het geval owwww wat was ik erg verdrietig ik hoopte zo mama te worden.

Nu ben ik 23 en dit vind ik een mooie leeftijd om te beginnen aan kinderen mijn vriend vind het soms nog een moeilijke gedachte omdat hij alles tip top in orde wil hebben een koop huis geld sparen enz wij wonen nu in mooi appartement en mijn vriend vaste baan na een goed gesprek hebben we besloten er nu echt voor te gaan!!!!
    Maar ik heb hem wel een beetje moeten overhalen hadden jullie dat ook?

19. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haii Leuk dat je ook gaat beginnen.
    Ik moet eerlijk zeggen ik zou persoonlijk nooit mijn partner gaan overhalen voor iets waar hij misschien nog niet klaar voor is. Je en wilt het toch samen gaan doen en daar een goed gevoel bij hebben..Ik was ook eerder klaar zeker al 2 jaar, maar koste mij geen moeite om te wachten uit liefde voor je kindje die je toch alles wilt geven..Ik voel mij nu super goed ook omdat ik weet hij wilt het zelf ook graag ik ben niet de enige, maar dat is voor mij persoonlijk wens je wel veel succes in de zomer..

20. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Hoi SuusD!
    Mijn vriend wil zeker wel kinderen, maar hij zag het zo voor zich dat hij pas over een paar jaar vader zou worden. Wat trouwens lastig is, want hij wil wel 2 kinderen voordat we 30 zijn en ik ben nu 24 en hij bijna 25;)
    Hij is er dus aan de ene kant wel aan toe en aan de andere kant ziet hij ook veel meer de praktische bezwaren: gaan we het financieel wel redden, hoe doen we dat met werk en opvang?
    Ik heb mijn vriend wel een beetje moeten overhalen om op 1 maart te stoppen met de condooms. We zijn net verhuisd en nog veel aan het klussen en hij kan zich naar eigen zeggen maar op 1 ding tegelijk concentreren:p

Deel Deze Pagina