Ook ik heb echt met mn vriend moeten praten. Ik heb altijd gezegd dat ik jong moeder wil worden (ik ben nu 23). Hij heeft altijd gezegd dat hij na zn 40e geen kinderen meer wil (hij is 34).. Hij heeft al een kindje uit een eerdere relatie, dus hij was ook nog eens bang dat ik er met toekomstig kind en al vandoor zou gaan. Uiteindelijk kwam hij er zelf mee om in december 2012 te stoppen met de pil.. Ik denk dat het wel man eigen is om meer aan de praktische kant van het verhaal te denken. Vaste baan/opvang/huis...
Absoluut!! Denk dat vrouwen veel meer op t gevoel af gaan en mannen veel meer op t verstand. Misschien is die verdeling ook wel goed Ik heb ook wel zo'n 2 jaar moeten wachten voordat we nu dan eindelijk op t punt zijn aangekomen dat we over een maandje of 3 voor t echhie gaan. En wachten is ZOO moeilijk..vooral als je steeds meer dames om je heen zwanger ziet worden. Van harte gegund natuurlijk, en hartstikke leuk, maar heb echt vaak gedacht; IK WIL OOKKKK!! Ben nu in spannende afwachting van mn eerste echte ongi.. 1 jan nog 'kunstmatig' ongesteld geweest en na 4 jan mn pil niet meer geslikt. Stiekempjes maandag 7 en woensdag 9 jan zonder condoom ge'klust' ...maar lijkt me toch erg sterk dat ik toen mn ei al had, of ik moet een hele korte cyclus van 21 dagen hebben en meteen al een goeie eisprong hebben gehad. Maarja, what are the odds.. zou wel een uitzondering zijn he! Als t goed is zou dus over een week of 2 mn 1e natuurlijke menstruatie op gang moeten komen..ben benieuwd. @Tralalala; SUPER!!! Gefeliciteerd!! Toppie dat jullie er voor gaan, hopen dat je cyclus zo mooi blijft lopen en dat je ei maar snel 'gebruikt' mag worden hihi ik duim met je mee! @ Stacy: Ook spannend! ben benieuwd...
Goedemorgen lady's Ik ben nu ruim 2 weken gestopt en kreeg gister avond toch opeens pijn in me buik. Heel laag in me onderbuik het voelde ofdat ik ongesteld moest worden soort steken en mega veel rugpijn..Hebben jullie hier ook last van na het stoppen?
ja dat had ik in de eerste maanden ook gehad. Je lichaam is bezig met het "ontpillen". Hoe lang heb je de pil geslikt?
Ik ben in september 2012 gestopt met de pil. Maand 1 cyclus van 43 dagen Maand 2 cyclus van 33 dagen Maand 3 cyclus van ..................nog niet ongesteld geworden, zit nu op dag 41........ Deze maand op dag 36 een test gedaan, deze was negatief!!
Ja zoiets dacht ik al. Ik heb de pil 12 jaar geslikt dus dat ik best lang. Nooit problemen gehad ook nooit last bij ongesteld zijn geen pijn niets heerlijk was dat. Dus ik was aan het hopen dat ik nu ook nergens last van zou hebben, maar helaas me buik voelt als een voetbal. Hoop dat het snel over is zit vandaag en morgen in mijn meest vruchtbare dagen..
Ik heb ook behoorlijk lang de pil geslikt, 10 jaar.. Ik heb tijdens mijn cyclus nergens last van gehad behalve dat wat ik al geschreven had... 1e cyclus was 23 dagen en heb daarna echt verschrikkelijke pijn gehad tijdens 1e 2 dagen van ongesteld zijn.. Dat was wel ff wat anders als ik gewend was van tijdens de pil! Ik hoop voor je dat het snel over gaat en dat je ervoor kan gaan tijdens je vruchtbare dagen
Dank je ik hoop het ook..We zullen het snel genoeg merken... Voor jou ook lastig hoor denk dat je nu elke maand in spanning zit of je zwanger bent of niet als je cyclus zolang duurt.
Hallo, Zijn er nog mensen actief in dit onderwerp? Ook hier net gestopt met de pil. 3-01 laatste pil. 08-01 t/m 11-01 kunstmatige menstruatie. Meteen aan de slag. Dus geen condooms ofzo. Is ook zeer welkom nu. Nu veel misselijk en pijn net onder mijn middenrif ter hoogte van mijn navel als ik teveel voorover buk. Het hele weekend ook veel steken in mijn buik gehad. Vandaag ineens lage rugpijn. Als bij een beginnende ongi. Kan dus vanalles zijn. Ontpillen, ongi die eraan komt of toch meteen raak.... Weet nu alleen niet of ik een test zal doen en wanneer dan. Maar ik wacht nog ff een week of twee af.
Die buikpijn en lage rugpijn heb ik ook al een tijdje. Vervelend he als je niet weet waar het vandaan komt en je maar moet afwachten wat er gaat gebeuren!
Nou Tralalala idd! Kon je maar even binnenkijken! Lage rugpijn komt nog steeds met vlagen en ook de pijn bij het bewegen en bukken is nog steeds aanwezig. Als ik uitga van de eerste dag van mijn laatste (kunstmatige) menstruatie zit ik vandaag op dag 15 van mijn cyclus. Dan zouden de krampen ook gewoon een ei kunnen zijn. Maar een ovutest laat dit nog niet zien. Erg frustrerend. Daarom nog maar gewoon afwachten.
Mijn laatste kunstmatige ongesteldheid was 23 dec nu inmiddels al op de 30 dagen eergisteren wel wat donkerdere gekleurde afscheiding gehad maar verder niks geen ongestekdheidsklachten zoals ik dat normaal wel had dus ik wacht t nog maar even af
Ik lees overal dat n cyclus van 8 weken na het stoppen met de pil niks geks is dus ik wacht tot uiterlijk 17 feb heb wel al testen gehaald die van de kruitvat 2 voor 5 hopelijk kan ik mezelf in bedwang houden tot 17 feb haha de kans is ook zo klein dat je meteen zwanger bent na het stoppen met de pil dus ik wacht nog maar even geduldig af het zou wel super zijn als het meteen gelukt is om zwanger te worden
Jeetje, wel knap hoor als je het acht weken vol houdt! Ik denk dat ik gewoon na 28-30 dagen ga testen. Moet ik nog wel testen halen, dus dat kan wel de beperkende fator zijn in dit geval. Daar heb ik niet zo'n zin in. Als ik genetisch "belast" ben, dan kan het zomaar ineens wel raak zijn. Bij mijn moeder 5 keer en bij mijn zus ook alledrie de keren meteen raak... Spannend is het wel. Ik denk zeker als het de eerste keer is. Je weet dan ook helemaal niet wat je moet en kan verwachten. En je hebt niet zoveel afleiding in de vorm van een ander kleintje die je bezig houdt.
Dag 33 gister wel weer veel gerommel in m'n buik en beetje vervelend gevoel in m'n onderbuik eierstokken ik dacht nu word ik ongesteld maar nee nog niks wat zou dat allemaal betekenen wachten wachten pff
zit nu op dag 24 van mn cyclus...gister wat ongi krampjes en van de week 2x wat lichtrozig slijm op t toiletpapier...test negatief.. Ben benieuwd wanneer t komen gaat..
Ik zit inmiddels al op dag 36 nog steeds geen tekenen van ongesteldheid toch maar gaan testen dan? Pff wat duurt dat wachten lang