Her en der lees ik dat je je cyclus pas vanaf de dag moet tellen, als je menstruatie echt begint. Bij mij begint het vaak met de eerste twee dagen roze. Als het idd zo verloopt betekend het dus, dat ik vanaf dag 3 moet beginnen te tellen zeg maar. Mijn cyclus heb ik vanaf 18 aug van start laten gaan. Ik heb toen drie dagen roze gevloeid en vloeien is nog een groot woord. Verder dan drie dagen is het niet gegaan. Dus geen helder rood vloeien etc. Toch heb ik een ovulatie gehad etc en zit nu wel bekend nog 7 dagen te wachten tot ik kan gaan testen. Maar dan zou er eigenlijk al iets niet kloppen, wat betreft de cyclusstart. Of is het in mijn geval wel vanaf de juiste dag geteld?
De eerste dag waarop je helder rood bloed verliest is je eerste dag. MAAAR ik verlies altijd eerst wat rose bloed, dan wat bruin, dan weer wat rose, dan wat roods, dan wat donkerder rood, dan wat bruins... enzovoort en zovoort.... Maar goed... ik ben ook geen standaard geval qua cyclus Ik noem altijd de dag waarop ik helder rood bloedverlies, veel buikpijn heb... de dag waarop het flink losbarst zeg maar, de eerste dag.... Het ZH is het hier mee eens...
Ik heb totaal geen helder- tot donker rood acties gehad. Just 3 dagen roze - toen over - toen ovulatie = nu nog 7 dagen wachten of of of.