Nachtvoedingen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Peony84, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Hoi Heidi,

Ik ben heel pril zwanger van ons 2e kindje (ruim 4 weken). Daarnaast voed ik onze dochter van bijna 15 maanden nog en hoop ik over een tijd te kunnen tandemen.
    Gemiddeld krijgt zij nog 7-8 voedingen, waarvan 3-4 nachtvoedingen (22-7). Gelukkig slapen we samen dus merk ik hier weinig van.

De afgelopen paar nachten komt zij opeens veel vaker dan daarvoor. Het voelt als clusteren terwijl ik wel het idee heb dat ik nog voldoende melk heb (slikken, voel een tsr, oortjes bewegen enz...)
    Het vele drinken 's nachts is normaal geen probleem, behalve dat ik sinds mijn zwangerschap erg gevoelige tepels heb.

Hoe kan ik de nachten voor mijn dochter zo makkelijk mogelijk maken zodra ik echt geen melk meer heb? En hoe komt het dat ze opeens veel vaker komt nu ik zwanger ben, is dat echt mijn productie die nu toch al iets minder wordt?
    Ik hoop dus te kunnen doorvoeden, evt droog...

Een hoop vragen en misschien iets onduidelijk maar hopelijk is het toch duidelijk.
    Ontzettend bedankt!!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Kan zijn inderdaad dat je kindje clusterd vanwege je zwangerschap. Kan ook zijn dat ze gewoon wat onder de leden had, of jou nodig had (drukke dagen gehad, mama minder gezien, dat soort dingen)

Gewoon blijven aanbieden. Het feit dat ze ook in de nacht komt geeft een mooi beeld, houd je kindje dichtbij en bied de borst als troost. Zo blijft de borst en drinken bij mama in beeld, ongeacht of er melk aan te pas komt ;)

Succes, geniet!

Deel Deze Pagina