wat moet ik doen? baby ziek.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door RAppel, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Hallo,

Daarnet ben ik wakker geworden van een baby die heel de boel onderspoog. Heel haar bedje en de vloer nat. Dit was meer dan 2 uur na de voeding. Ze ziet er nu ook grauw en bleek uit en blijft kokhalzen.
    Nu komt dus mijn probleem: ik heb nog steeds een overproductie en een heel sterke tsr. Ik vrees dan ook dat als ik haar zal live zal voeden ze gewoon verdrinkt en alles er weer even snel uit zal liggen.
    Ik denk dus dat ik beter kan kolven en de melk dan in een flesje kan geven zodat de stroom langzamer is.
    Doe ik hier goed aan? Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik persoonlijk zou zeggen: DOEN! Kun je ook goed zien wat erin gaat. Os misschien wel handig als ze niet zo fit is.

3. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ik weet niet of het goed is.
    Ik heb het gisteren wel gedaan. Mijn baby is erg verkouden en het drinken aan de borst frustreerde haar enorm. Ik heb gekolfd en papa het flesje laten geven.

Ik denk dat het in jouw situatie niet zo belangrijk is hoe ze het binnen krijgt, als ze maar wat binnen krijgt en houdt.

Beterschap!

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Denk dat het wel een goed idee is, dan kun je ook vaker kleine beetjes geven pf in ieder geval met korte pauzes zodat ze het even kan verwerken.

Proberen kan in ieder geval geen kwaad!
    Sterkte ermee, niks aan een ziek kindje..

5. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Sorry, maar als ze echt grauw is eerst even langs HAP! Of bedoel dat ze gewoon er wat ziekjes uitziet?

6. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Als je bv geeft, hoef je geen ORS te geven. BV is de beste ORS die er is!

Regelmatig kleine beetjes laten drinken. Eventueel zelfs elk kwartier 5-10 cc. En onthou dat als ze niet binnen 5 minuten spuugt er al wat opgenomen is. Zolang ze plast en huilt met traantjes hoef je niet bag te zijn voor uitdroging, maar wees wel alert, het kan snel gaan bij baby's.

7. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Heb dus inderdaad allebei m'n borsten leeggekolfd (heb alweer een ontsteking :() en toen haar aangelegd aan m'n 'lege' borsten. Hierdoor had ze geen sterke tsr meer en kon ze op haar gemak drinken. Nu kwam die voeding er ook direct weer helemaal uit, dus heb haar laten slapen en steeds kleine beetjes gekolfde melk gegeven, al slapend, want ze kon niet lang wakker blijven. Ze heeft geslapen tot 13 uur en toen werd ze lachend en brabbelend wakker, heeft ze goed gedronken en is ze alweer 1,5 uur lekker vrolijk, dus ik hoop dat ze er doorheen is.

Bedankt voor de reacties

Deel Deze Pagina