Hi iedereen, Na meerdere dagen alle fora af te struinen vond ik het tijd om zelf iets te plaatsen. Mijn verloofde en ik zijn pas sinds kort begonnen (wacht nu op mijn NOD tweede ronde) maar ik ben er ontzettend obsessief mee bezig, wat ik nooit had verwacht van mezelf. Inmiddels voel ik echt al van alles en voelt mijn lichaam heel anders aan dan normaal. Ik was zo overtuigd van mijn zwangerschap dat ik inmiddels al drie testen heb gedaan. Maar helaas allemaal negatief. Ik weet dat je veel symptomen jezelf aan kan praten, maar van sommige denk ik dan, dit is toch zo? Dit kan ik toch niet verzinnen? Zo voel ik al ruim een week verschillende steekjes en krampen in mijn buik en doen mijn darmen ontzettend raar. Dat gaat gepaard met ’s avonds of ’s ochtends een extreem raar lege maaggevoel terwijl ik meer dan genoeg eet. Dit slaat dan om in lichte misselijkheid of resultaat na het eten in veel maagzuur en oprispingen. Tot slot zijn mijn borsten altijd erg gevoelig, vrijwel direct na de eisprong tot aan mijn menstruatie maar dat is tot nu toe ook uitgebleven. Daarnaast moet ik ontzettend veel plassen, maar ik heb ook vaak blaasontsteking dus dat zou ook het een ander kunnen verklaren.. Ik weet dat ik moet wachten op mijn NOD (zondag 28 januari), maar met mijn symptomen zou je verwachten dat er al een licht streepje te zien is. Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?
Hi, In principe als jij symptomen ervaart hoor jij echt een streepje te hebben op een zwangerschapstest. Je kan jezelf inderdaad gek maken door overal op te letten en dan vallen dingen meer op die je anders niet waren opgevallen. Deze symptomen kunnen ook door progesteron komen helaas.
Kort antwoord: nee. Symptomen van zwangerschap krijg je door het HCG-hormoon en daardoor zou je positief testen.
Jullie zijn er sinds kort mee bezig zeg je, heb je hiervoor anticonceptie met hormonen gehad? Na het stoppen met bijv. de pil kan je lichaam nog maanden ontregeld zijn en zou je je daarom anders kunnen voelen. Progesteron kan ook de oorzaak van jouw klachten zijn. Ik zelf was daardoor vaak een week na de eisprong een paar dagen misselijk. Ik denk niet dat deze symptomen van een zwangerschap komen. Mocht je recent zijn gestopt met anticonceptie kan het ook best zijn dat je cyclus niet gelijk regelmatig is.
Ik ben al gestopt met de pil sinds april 2023, omdat ik me bewust was van het ontpillen dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Ik had ook een maand later mijn menstruatie meteen terug, al dan niet onregelmatig (tussen de 26 en 31) dagen met een uitschieter van 37. Eigenlijk ben ik nooit misselijk, alleen als ik echt iets verkeerd heb gegeten of een drankje te veel heb gedaan. Maar ik weet ook dat het waarschijnlijk allemaal erger lijkt doordat ik er zo op let, dus toch maar even afwachten of mijn menstruatie eraan komt.