oke een heel raar verhaal dus: maar een vriendin is nu een jaar pil vrij, ze wil graag een kindje, maar had laatst ruzie met haar vriend en in een opwelling had ze de pil in haar mond genomen, om haar vriend te laten schrikken. (echt dom en raar ) maar goed.. ze had hem na een paar sec. wel uit haar mond gehaald, dus de pil had ze niet doorgeslikt, omdat ze toch dat buitenste laagje proefde, is ze dus bang dat ze nu niet zwanger zou kunnen raken? ik vertelde haar dat ze dan maar eerder na moest denken voor ze dat deed , maar goed wat denken jullie?
Volgens mij is dat buitenste laagje op de pil alleen een soort suikerlaagje (of ander spul, weet het niet precies, maar iets dergelijks zit bijvoorbeeld ook om de davitamon vitaminepillen bijvoorbeeld..) is alleen bedoeld om het makkelijker door te slikken. Denk niet dat het effect heeft hoor! (Maar slim is natuurlijk anders... )
als je een keer per maand de pil slikt ben je toch ook niet veilig, dus anders om ook niet. ineens een maand veilig na een keer aan de pil likken? hihi..
Nee lijkt mij ook niet dat ze nu ineens niet zwanger zou worden door een keer op die pil te sabbelen :S
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen doen? Maar oke on topic; ik denk dat ze nu niet minder vruchtbaar is.
een pilletje heeft echt geen invloed op een cyclus en zeker niet de sinasappel smaak aan de buiten kant.. ik zou zeggen, no problemo. Ik ben ook wel eens zo boos op mijn vriend dat ik hem vraag of we uberhaupt wel voor een kindje moeten gaan en voorstel (in heel veel boosheid) om maar weer de pil te gaan nemen. Echt geslikt heb ik hem niet
ja dat is zo.. ik dacht het zelf ook hoor.. maar goed.. ze had in een opwelling de pil gepakt en 5 sec later weer uit dr mond gehaald... ze hadden hele heftige ruzie, ze kon niet tot hem doordringen en pakte die pil om te kijken wat hij zou doen.. niks dus, maar toen bedacht ze van ja, dit wil ik niet..
Nee de kans is nog steeds even groot om zwanger te worden. Maar het eerste wat ik dacht was: Als ze haar vriend dus zo laat schrikken....dan zit het in de relatie niet goed nog om een kindje te maken.Waarom nam ze die pil???? Ofbegrijp ik het verkeerd?
Kan je niet niet zwanger van worden. Bijsluiter pil staat ook als je gestopt was met pil en of begint aan pil moet je nog 7 dagen beschermd vrijen als hè niet zwanger wikt worden. Pil is pas beschermd na 7 dagen