Hoi, mijn vriend en ik zijn sinds februari 2013 bezig, het condoom scheurde in januari en ik was er van overtuigd zwanger te zijn, alle kwaaltjes en overtijd. Toen ik toch ongi werd, was dit veel heftiger dan normaal. Maar goed, sindsdien besloten geen anti conceptie te gebruiken en er gewoon voor te gaan! maar helaas, nog geen resultaat. Inmiddels lopen we bij een fertiliteitpoli en hebben we een aantal zaadonderzoeken gedaan, HSG en echo had ik eerder al gehad, zaadonderzoek alles was goed alleen iets verhoogde schildklieer. Over een hald jaar terugkomen is de opmerking. Normaal kan ik alles redelijk loslaten, alleen eind van mijn cyclus word het steeds lastiger. Maar nu? Ik zit op dag 14 en kan nergens anders aan denken! Ik zit alleen maar info te zoeken op internet, zp, word gek van mijzelf! Ik voel me helemaal geobsedeerd! De afgelopen dagen voel ik zo verdrietig en gefrustreerd! Met een verhuizing in het vooruitzicht en nog een dochter van 8 is dit niet fijn! Zijn er meiden die dit herkennen? Hebben jullie tips voor mij of hoe komen jullie door deze periode?
Loslaten is geen optie want dat gaat niet. Wat het beste is is om veel andere leuke dingen te doen zodat je daar afleiding van hebt en ontspanning (is minder stress is beter voor zwanger raken). Bedenk ook dat het goed nieuws is dat er niet iets is gevonden. Je kunt dan normaal zwanger raken en dat is zoveel fijner dan met hormonen spuiten en controles 3 keer per week. Dat maakt je helemaal gek en geonsedeerd (geloof me.. ik weet het). Jullie zijn 1,5 jaar bezig. Na 1 jaar is er van de gezonde stellen 75% in verwachting dus op zich is het nog niet heel raar maar het voelt natuurlijk erg lang. Vraagje; waarom een condoom als jullie aan het proberen zijn (in het begin)?
ik weet niet of jullie ze gebruiken.. Maar misschien kun je gebruik maken van ovulatie testen! Ik kan er echt niet over mee praten over dat het zo lang duurt want het was bij ons snel raak.. Maar in de 3 ronde ovutesten gebruikt.. Dat maakte mij wat rustiger ! Ik vond het spannend om te testen, om te zien wanneer mijn eisprong was! En rond die dagen dan te klussen! We hebben er veel plezier en lol aan beleefd om op die dagen te 'moeten' .. Heeft mij erg geholpen.. En het was nog raak ook Anders wil ik je veel succes wensen, en ik hoop dat je snel zwanger bent!
Hoi, Ik kan mij helemaal ik jouw verhaal vinden. Bij mij ging het namelijk net zo. Met mijn partner 5 jaar bezig geweest, in die 5 jaar ook bij de fertiliteitkliniek geweest, testen gedaan, maar alles was goed. Elke maand rond de nod helemaal gek worden, mijzelf overtuigen dat ik nu toch echt zwanger moet zijn.. Bij die rode vlek elke maand gewoon huilen en kapot gaan van verdriet. Stress, stress, jaloezie tegenover vrouwen die wel met een dikke buik lopen of zwanger zijn.. Maar eerlijk, het heeft geen zin. Pas toen ik mijzelf bezig ging houden met andere dingen en ik tegen mijzelf zei van "Joh meid, het gebeurd toch niet".. BAM! Maand daarna bleek ik zwanger te zijn. En kijk nu, bijna 10 weken.. Hoe moeilijk en frustrerend ook, probeer een andere instelling te krijgen. Dan krijgt je lichaam ook rust en raak je zo zwanger. Echt!
@Babika, ik kan me helemaal voorstellen dat je na zo'n lange tijd proberen helemaal gefrustreerd raakt! Zeker als je om je heen allemaal zwangere vrouwen ziet, hoe erg je het een ander ook gunt, zelf wil je ook! Herkenbaar, bij mij zijn er nou 3 bekenden om mij heen zwanger en 2 net bevallen. Ik gun het hen natuurlijk van harte, hoor! Maar natuurlijk heel erg gefeliciteerd dat je nu zelf zwanger bent! Geniet ervan! Misschien moet ik het ook helemaal loslaten en alleen maar denken, het lukt toch niet, deze maand is het toch nier raak! Maar loslaten id zo moeilijk! @exciting, gefeliciteerd! De gyn heeft gezegd dat het het beste is om om de dag te vrijen vanaf dag 8 tot 14 of 16. Ik ben juist bang dat ik helemaal ga stressen als ik aan ovulatietesten ga beginnen. Misschien toch volgende maand proberen. En dank je wel! @neph je hebt helemaal gelijk, daar moet ik me ook meer oo richten en op vertrouwen dat alles goed is en blij zijn dat we (voorlopig) niet met hormonen en controles naar het zh moeten, want dat legt helemaal een druk. Afleiding en ontspannende dingen doen, dat is wel een goed idee. Binnenkort een verhuizing, dat brengt al een hoop afleiding met zich mee! Toen het condoom scheurde waren wr nog niet bewust bezig met zwanger worden, daarna hebben we gezegd dat als ik zwanger was het kindje van harte welkom was. En hebben we besloten om niet meer te wachten maar verder te gaan met proberen. Dat id ook waar, in vergelijking met het gemiddelde is het niet lang, maar voor mijn gevoel duurt het eindeloos! Wat vervelend dat jij wel hormonen moet gebruiken, zijn jullie al lang bezig? Bedankt voor jullie reacties en positieve woorden, doet me goed!
Houd moed! Het is moeilijk maar positieve en leuke dingen doen helpt tegen de stress en houdt jullie relatie goed. Ook belangrijk! Wij zijn sinds februari 2012 bezig; ben toen met de pil gestopt en aangezien er niets gebeurde qua cyclus, hebben we in septebmber 2012 alle onderzoeken gehad en van oktober 2012 tot en met december 2013 aan de hormoonbehandelingen geweest voordat we een poging konden wagen. Die lukte gelukkig!
@Nephtys, bedankt voor je reactie en super dat het bij jullie na zo'n lange tijd gelukt is! Bedankt en je hebt helemaal gelijk, ontspannen, afleiding en hoop zijn belangrijke woorden hierin! Ik ga idd voor afleiding en ontspannen zorgen, hopelijk werkt en ben ik no time zwanger ahah