Vitamines

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door polkadot, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hoi,

Ik vroeg mj af wanneer en of ik vitamine d aan mijn baby moet geven. Mijn dochtertje is nu 4 maand oud en ik dacht dat ik rond 6 maand haar vit. D moest geven?

Waar ik woon, engeland, raadden ze geen vitamine d aan omdat overdosis ook niet goed is. Het is hier ook erg moeilijk te verkrijgen.

Ik geef borstvoeding met elke avond 1 fles met 6 schepjes. Op het moment neem ik geen vitamines maar wil ik wel weer doen.

Moet ik vitamines voor zwangeren of mogen gewone? En mag ik gewone visolie of voor zwangeren door borstvoeding?

Bij de geboorte heeft ze hier meteen een injectie vitamine k gehad. Ik weet niet meer of dat tot 6 maand was of moet ze hier straks ook vitamines voor?

Ik heb hier wel een combi van vit. D, k en ijzer gezien. Zou dat wat wezen?

Evt. Kan ik de vit. D druppels uit nederland toegestuurd krijgen.

Ik snap het niet zo aangezien engeland en nederland erg tegenstrijdig zijn met adviezen en wil zo graag alles goed doen maar raak erg in de war!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Kan mij voorstellen dat de verschillende adviezen voor verwarring zorgen. Het vitamine D advies is onlangs gewijzigd in Nederland. Voor ieder kindje is nu het advies om 10 microgram vitamine D per dag te geven, tot 4 jaar. Vitamine K is de eerste 3 maanden noodzakelijk.
    10 microgram vitamine D geldt ook voor jezelf tijdens het borstvoeding geven.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina