Over twee weken heb ik een afspraak bij de huisarts. Sinds 14 maanden zijn wij bezig voor een broertje of zusje voor onze dochter. Helaas nog niet gelukt dus. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat er gaat gebeuren bij de huisarts?
Ooow meis wat duurt dat wachten dan toch lang he? Hier nu 13 maanden bezig maar het voelt al als veel langer (diep respect voor de meiden die al jaren en jaren bezig zijn ) Was je vorige zwangerschap wel spontaan? Ik weet niet zeker wat je huisarts zal doen omdat ik direct werd doorverwezen naar de gyn (was al bekend dat ik pco heb), maar vermoed een gesprek en evt een bloedonderzoek? Succes meis!
Hoi! Helaas hier ook alweer even onderweg maar nog niet zo lang als jij. Het is elke maand weer frustrerend, ik had zo gehoopt dat het ons nu sneller gegunt was.... Hoe lang deed je over de eerste zwagerschap? Ik heb weleens gelezen dat de dokter vraagt om een temperatuurlijst van 3 maanden om te zien of je een eisprong hebt. Maar het zal ook wel per huisarts verschillen wat de volgende stappen zijn.
Wat naar he! Ik was van ons zoontje in de eerste ronde zwanger en nu zijn we alweer ruim een jaar verder voor een tweede kindje maar dat heeft nog niet zo mogen zijn. Mijn huisarts heeft meteen een verwijs brief mee gegeven voor de gynn. Daar kreeg ik een echo om te kijken naar m'n baarmoeder en eierstokken. Ik kreeg een bloed onderzoek en manlief een zaad onderzoek. Gelukkig was alles goed bij ons. Afgezien van het feit dat ik bekend ben met een onregelmatige cyclus. Daar krijg ik nu clomid voor. Zo gaan we het nu nog zes cyclussen proberen.
hier wilde de 3e maar niet lukken, terwijl we bij de eerste 2 steeds snel zwanger waren. Na een jaar naar de huisarts gegaan, was een simpel gesprekje met wat standaardvragen, ze heeft bij ons allebei even 'gevoeld' of er niks raars zat (omdat wij ons van alles in ons hoofd haalden ), kregen een potje met testformulier voor ml's zaad, en daarna zou ik verwijzing naar de gyn krijgen voor verder onderzoek.. meestal doen ze daar een echo, evt bloedonderzoek.. wonder boven wonder was het juist toen in ronde 13 alsnog spontaan raak! heel veel succes, hopelijk mag je snel zwanger zijn
Bij ons was het bij de 1e binnen 3 mnd raak. De 2e (waarvan ik nu net zwanger ben) heeft anderhalf jr op zich laten wachten, inc. 2 miskramen... Erg frustrerend en je gaat erg twijfelen of het uberhaubt nog gaat lukken. Komt vast goed! Succes
Bij ons derde wilt het ook nog steeds niet lukken nu we in ronde 18 zitten . In februari en maart moesten we 2 zaadonderzoek afleveren en als het beide niet goed bleken zijn dan mogen we eindelijk naar gyn toe.. Zo is het bij ons gegaan.
Bij ons hetzelfde, zie onderschrift. Huisarts vroeg naar mijn cycli en of ik deze al had gevolgd door testen en tempen (had ik al 3 maanden gedaan toen ter voorbereiding) en man moest zaadonderzoek laten doen. Daarnaast deed de huisarts inwendig onderzoek bij mij, maar dat is volgens mij niet standaard. De huisarts gaf ons kans om het nog een halfjaar zelf te proberen. Maar we mochten ook kiezen om naar de gyn te gaan. Wij hebben voor het laatste gekozen.
Onze dochter was er direct in de eerste ronde, dus ja, dit valt zwaar tegen! Heb sowieso al niet veel geduld maar hoop dat ik een doorverwijzing krijg en naar de gyn kan. Heb dus een keizersnede gehad en wellicht dat het daar mee te maken heeft (littekenweefsel oid).
Als je dat nog niet doet dan zou ik in elk geval goed je cyclus bijhouden en evt beginnen met tempen, bij mij vroegen zowel de huisarts als de gyn daarnaar
Helaas ben je niet de enige en snap ik je gevoelens/frustraties maar al te goed! Hier sinds juli 2014 bezig. Was snel zwanger van de 2e maar na curettage in dec 2014 lukt het niet meer.. Via de HA bij de gyn gekomen en allerlei onderzoeken, zaad onderzoek, bm en eierstokken, eisprong etc was allemaal goed. Hoop dat je snel een positieve test heb! Wij allemaal!
Ik herken je verhaal... 1e keer meteen zwanger helaas miskraam.. Bij m'n zoon meteen raak! 1e ronde er na... nu al dik 1.5 jaar bezig voor een 2e kindje.. Heb een verwijzing aangevraagd en gekregen.. ik kreeg een ovulatie inductie en ben begonnen met clomid 50 mg voor 6 cyclussen. 1e is mislukt en nu zit ik ong bij m'n vruchtbare periode gok ik dus we wachten weer "geduldig" af.. Vorige maand erg verdrietig geweest dat t ook met clomid niet is gelukt ondanks goede bloeduitslag dat er een eisprong is geweest! Maar het is allemaal erg frustrerend..
Hee ! Ik ken het, wij zijn 15 maanden bezig geweest.. we zijn 2 maanden geleden naar de huisarts geweest, die heeft eerst een bloedonderzoek bij mij laten doen en een zaadonderzoek bij mn man.. Waren beide prima. We hebben toen een doorverwijzing gekregen voor de Gyn, daar mochten we 6 mei langskomen maar het was niet meer nodig! Sinds maart aan het verhuizen geweest en geen tijd gehad voor de kinderwens, ook maar 1x ergen in de buurt van ei geklust en ineens raak! Ik was er blijkbaar toch teveel mee bezig! Ik wil alleen zeggen, het kan zomaar ineens toch raak zijn! Ik wens jou en al de andere meiden dat van harte toe!! Sterkte!