Hallo allemaal, Ik ben in maart van dit jaar gestopt met de pil en sindsdien heb ik 3x een cyclus gehad van ongeveer 40 dagen (gerekend vanaf mei, toen werd ik voor het eerst ongesteld). Ik heb 3 rondes een poging gedaan om zwanger te worden, maar dit is dus niet gelukt. Gezien mijn cyclus rond de 40 dagen zit, vraag ik mij af of ik hiermee naar de huisarts kan gaan. Vooral omdat ik gelezen heb dat als je cyclus langer duurt dan 6 weken , je geen eisprong hebt. En tja...geen eisprong, geen kindje. Ik heb nog geen temperatuur bijgehouden en ben ook nog niet aan de slag gegaan met een ovu-test. Heeft iemand tips voor mij wat ik nu kan doen?
lieve mb mocht ik jou zijn, dan stap ik zeker naar de ha. ik heb wel al gemerkt dat mn gyn en mn ha verschillend denken over hoe een cycluslengte zou moeten zijn. mn ha neemt er niet zoveel aanstoot aan als het 40 dagen of meer duurt en zegt gewoon dat ik geduld moet hebben... de gyn heeft gezegd dat een redelijke duur van een cyclus onder de zes weken ligt, en dat ik vanaf zes weken naar mn ha mag gaan om daar iets te vragen om de cyclus af te breken. dat is dan ook wat ik doe veel succes! mirza
ik had wel een soort gelijk iets...mijn cyclus werd alleen maar langer..nu ben ik deze maand begonnen met temparaturen en dat geeft me wel wat duidelijkheid..misschien een optie om eerst een paar maanden te gaan temperaturen daar zal de huisarts ook om gaan vragen om wat beter je cyclus te begrijpen...heel veel succes in ieder geval...
@mb01 Gewoon even aankijken. Mijn cyclus is na het stoppen 1,5 jaar heel onregelmatig geweest. Varieerde van 32 dagen tot 70 dagen. Daarna cyclus op orde, 30 dagen. Geef je lichaam even tijd om te wennen. De huisarts doet hier nu toch niets mee.
En als je wil weten wanneer je eisprong is, kun je natuurlijk ook ovulatietesten gebruiken. Geeft misschien wat meer inzicht in je cyclus Succes!
Bedankt voor jullie reactie. Ik had me gisteravond al suf gegoogeld over dit onderwerp, en het werd me inderdaad duidelijk dat de huisarts nu nog niet in actie komt. Ik ga eerst maar eens op zoek naar mij ei, door mijn temp. bij te gaan houden. En ik heb ovu-testen besteld, dus daar ga ik ook mee aan de slag. Ik ben blij te wten dat ik geen uitzondering ben, dat veel vrouwen hier last van hebben. Het stelt me toch gerust dat deze vrouwen uiteindelijk ook zwanger worden.
Sowiezo heeft het lichaam soms moeite met opgang te komen. Aangezien je in de derde ronde zit zal de huisarts nog niet veel doen. Ikzelf had na het stoppen met de pil een regelmatige cyclus, maar wel van 40 dagen! Werd elke maand op de 40e dag ongesteld. Na 6 maanden was ik zwanger dus dat je niet zwanger kan worden klopt niet hoor! Het is alleen wel heel frustrerend dat je in 4 maanden maar 3 kansen hebt ipv 4 die een ander heeft en dat je erg lang moet wachten tot je NOD maargoed....
Denk dat er veel van je HA of gyne afhangt hoe ze er tegenover staan, of ze al dan iets gaan ondernemen.
Mijn cyclus duurt 37 dagen. Alleereerst duurde het ruim 3 maanden voordat ik ongesteld werd, nadat ik met de pil was gestopt. Vervolgens dacht ik dat ik geen eisprong had. Afgelopen 2 maanden heb ik darom ovulatietesten gebruikt en deze maand weet ik door de ovulatietest dat ik een eisprong heb gehad. Achteraf blijkt dus dat we al 2 ronden te vroeg opgehouden zijn met klussen. Ik vind het prettig omovulatietesten te gebruiken omdag deze test aangeeft wanneer de eisprong plaatsvindt. Je kunt natuurlijk ook altijd de huisarts bellen maar ik verwacht dat de huisarts zal zeggen dat je eerst moet testen. Veel succes met zwanger worden.
Je kunt idd naar je HA gaan, heb ik na twee cycli van meer dan 50 dagen ook gedaan. Zijn advies ... ga tempen. Dus misschien gewoon eens 2 cycli je temp bijhouden. Kijken of je wel een eisprong hebt en wanneer die dan is. Ook met een cyclus van 40 dagen kun je heel goed zwanger worden. Ik werd in de 2e temp-cyclus zwanger, ook omdat ik wist dat ik ff langer door moest klussen.
Bedankt Esiie en Loekie, het stelt me enorm gerust om te weten dat jullie een lange cyclus hadden en toch gewoon zwanger zijn geworden.
De moed niet opgeven MB01. Ik merkte dat tempen me echt rust gaf, want na 4 weken wist ik iig dat er een eisprong was. Wij bleken gewoon heel verkeerd te klussen en dat hebben we gelijk met succes gecorrigeerd.
voor de pil had ik altijd cyclussen van 38 - 40 dagen en nu zie onder mijn banner. bij mijn tweede cyclus ook ovutesten gebruikt omdat ik bang was geen ei te hebben, maar ik heb hem gevonden op de 31ste dag van mijn cyclus en precies 14 dagen later ongi. dus een lange cyclus is vooral vervelend voor het lange wachten maar je hoeft je geen zorgen te maken en zeker niet als je regelmatig bent. succes
Allemaal helemaal waar. Ik ook een lange en vaak onregelmatige cyclus.... Dus de hoop niet opgeven! Doe ik nl. ook niet!
Ik viond het tempen nniet zo fijn, verschilde gewoon teveel per dag en daardoor was ik er juist nog meer mee bezig. Toen ikd e eerste 2 keer stopte met de pil had ik niet zo'n lange cyclus en nu bleek dus inderdaad dat we 3 maanden te vroeg geoefend hadden Daarna had ik het een beetje in de gaten en werd ik toch nog 2 keer ongesteld, de ronde erop was het raak! Succes ik hoop dat het bij jullie ook snel raak zal zijn!
Tja, door al die verhalen op het internet kreeg ik echt het idee dat ik voor niets aan het klussen was. Blij om te weten dat iedereen door het tempen zijn ei heeft gevonden. Moet me er nog wel in het tempen gaan verdiepen. Vooral het tijdstip waarop ik ga tempen wordt lastig, aangezien ik onregelmatige werktijden heb. De ene dag sta ik om 9 uur op, en de andere om 6.15 uur. Want je moet het toch op een vast tijdstip doen?
Hoi mb01, Zoals je ziet had ik ook erg onregelmatige cyclussen, waaronder een paar vrij lange. Temperaturen ben ik niet zo goed in (vergeet het vaak) maar ovu-testen hebben mij wel echt geholpen. Ik wist gewoon zeker dat ik een eisprong had en uiteindelijk kon ik mijn eisprong zelf herkennen en dat heeft me veel zekerder gemaakt. En ik ben zwanger geraakt en daar gaat het allemaal om. Geef de moed vooral niet op, ook als het iets langer duurt...
hoi hoi, ik heb ook onregelmatige cyclussen. ben zwanger geweest maar dat is waarschijnijk niet goed gegaan. aangezien ze helemaal niks op mijn echo konden vinden gisteren.. Maar ga dus ook weer beginnen met ovu testen dan zie je toch het duidelijkst wanneer het zover is