Ovulatiebloeding en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moisie, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb eerder ook al een bericht gepost over ''ovulatiebloeding'', maar nu weet ik dat mijn bloeding (was niet veel hoor, maar elke dag een beetje bruin/rode afscheiding) een week heeft geduurd. Wel lang ook vind ik. De bloeding begon op dag 13 van mijn cyclus vandaar dat ik aan een ovulatiebloeding dacht. Mijn vraag is of het nu zou uitmaken qua zwanger worden? Ik heb wel een gemiste week van klussen natuurlijk tijdens die bloeding.
    Is er iemand misschien toch ook zwanger geworden na zo'n bloeding?
    Groetjes Moisie

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Volgens mij kan je dan gewoon zwanger worden; mijn moeder had ook altijd ovulatiebloedingen; zij dacht eerst dat ze een hele korte cyclus had, maar dat was dus niet zo. Ze is drie keer zwanger geweest, geen problemen met zwanger worden. Wel vermindert de kans als je tijdens die periode geen seks hebt, je kan wel zwanger worden, maar door dan toch seks te hebben tijdens die ovulatiebloeding, vergroot je wel de kans. Als je echt gaat 'klussen' zou ik het dus ook dan doen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je bloedverlies hebt tussen je eisprong en je ongi, dan kan dat wijzen op een te lage progesteronwaarde. Het baarmoederslijmvlies wordt te snel afgebroken, waardoor je bloed-of bruinverlies krijgt. Dit kan de innesteling bemoeilijken. Een ovulatiebloeding duurt geen week, dat is alleen een klein beetje bloedverlies tijdens de eisprong.

Ik zou het even in de gaten houden. Je lichaam kan het uit zichzelf herstellen. Als je dit elke maand hebt, dan even naar de huisarts om het na te laten kijken.

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Andrea85 en Jippie bedankt voor jullie reactie

Deel Deze Pagina