Hallo allemaal, mijn vriend en ik zijn al een erg lange tijd bezig met kinderen, alles wat we op orde wilde etc voor we aan kinderen wilde beginnen is op orde nu. Ik ben nog wel aan de pil en maak me druk om het volgende: voor ik aan de pil ging was ik ontzettend onregelmatig ongesteld, is de kans daardoor groter dat ik dat weer word als ik stop met de pil?? misschien een beetje stomme vraag maar kan het nergens vinden.... alvast bedankt!!
Je cyclus na pilgebruik wordt over het algemeen hetzelfde als daarvoor. Als je voor de tijd een onregelmatige cyclus had, dan is de kans groot dat je dat nu weer zult hebben.
thanks voor de snelle reactie... de kans is dus groot dat het wel even zal duren voor ik zwanger word...
Hoi! Ik had voor mijn pilgebruik ook een erg onregelmatige cyclus. Dat was ook het geval na het stoppen met de pil. Sinds ik Monnikspeper ben gaan gebruiken (agnus castus) heb ik wel een regelmatige cyslus. Het is alleen bij mij helaas nog niet raak... Ik zou gewoon even kijken wat je cyclussen doen. Mocht het niet regelmatig zijn is dit misschien een goede tip voor jou. Succes en hopelijk is het snel raak!
Ik had voor ik zwanger raakte van mijn zoontje ook een onregelmatige cyclus! Van 76 tot wel 126 dagen.. Ik ben toen Etos Zwanger worden gaan gebruiken, daar zit iets in wat je cyclus kan bevorderen.. Toen had ik een cyclus van 34 dagen dat werd een mk en toen 32 dagen en dat is mijn zoontje dus geworden! Wij zijn nu weer gestopt met de pil en ben nu meteen begonnen met de capsules dus ik ben benieuwd.
nogmaals bedankt voor alle reacties!! ik denk dat ik gewoon even afwacht hoe het gaat lopen en daarna indien nodig gewoon contact opneem met mijn huisarts!! deze berichten stellen me in ieder geval echt gerust!! even afwachten dus ben net aan een nieuwe strip begonnen en die maak ik zo ie zo nog netjes af
Het hoeft niet langer te duren om zwanger te worden, als je een onregelmatige cyclus hebt. Het hangt er natuurlijk wel van af hoe lang je cyclus is en of je een eisprong hebt. Als je een goede eisprong hebt (maakt niet uit op welke cyclusdag) en die benut, dan heb je in principe even veel kans als ieder ander. Maar bij een onregelmatige cyclus weet je vaak niet wanneer je eisprong is. Daarvoor zou je kunnen gaan tempen of ovulatietesten kunnen doen. Of om de dag klussen, dan kun je de eisprong ook niet missen.
Ik was juist vrij regelmatig voor de pil en na de pil was het na 3 jaar nog een zooitje. Ik ben wel gewoon de tweede ronde zwanger geraakt, dus het zegt allemaal niet eens zoveel. Je hebt ook vrouwen die elke keer 28 hebben en er jaren over doen. Maar, het klopt wel dat meestal je cyclus van voor je aan de pil begon weer terug komt.
@Vonne Gewoon afwachten en zien hoe het gaat lopen is een goed begin. Zelf heb ik ook een onregelmatige cyclus (en PCOS), maar in de 3e ronde na pilstop was het raak (zoals jij in mijn banner kunt zien). In het begin heb ik er mij heel veel zorgen om gemaakt, maar toen ik het los liet en zoiets had van het komt of het komt niet, er ontspannen in zat en niet meer met zwanger worden bezig was, lukte het: een gelukstreffer.O ja, ik slikte de zwanger worden vitamines van de etos.