Ik heb er nu qua anticonceptie een potje van gemaakt. Eigen schuld deels, ik heb enorm veel stress gehad waardoor ik ook ziek ben geweest. Mijn vorige bericht liet ik weten dat mijn spiraal eruit gevallen was. Dat was op 1 januari. 3-8 Januari ben ik ongesteld geweest. Ik dacht fijn weer snel cyclus terug zoals altijd met spiraal als deze eruit is. 9 januari ben ik met de minipil gestart, volgens huisarts was dit hetzelfde als het spiraal en werkte het direct beschermend. 10 Januari heb ik met mijn ex seks gehad. Wat niet slim was. 15 januari ben ik 1 minipil vergeten. Ik kwam er te laat achter. 20-28 januari was de minipil niet werkzaam vermoed ik, doordat ik veel stress had bleef ik overgeven en had enorme diarree. 3 februari besloot ik om met de minipil volledig te stoppen. Omdat ik nu eerst voor mijn kinderwens wil gaan. Relaties duurt te lang voor de juiste partner te treffen. Daarom wil ik het alleen gaan doen en via een donor. Dat idee had ik een aantal jaar geleden ook. Had toen al mezelf georiënteerd erop en al wat voorbereidingen getroffen. En nu heb ik de knoop door gehakt na de relatie breuk. Dat ik nu eerst voor mijn kinderwens moet en wil gaan. 10 Februari bleek ik 10 dagen overtijd te zijn. Ik dacht ach kan een langere cyclus zijn nu. 15 februari was ik nog steeds niet ongesteld en heb ik toch maar getest, deze was negatief. Wat ik al dacht. En nu ben ik nog steeds niet ongesteld en denk ik dat mijn cyclus nog een beetje overhoop ligt en misschien zelfs door stress beïnvloed is. Al zou het misschien ook aan de minipil kunnen liggen? Heb vroeger nooit een minipil gehad. Vroeger wel eens de combinatiepil en daarna alleen morgens spiralen waarbij ik na elke morgens gelijk een regelmatige cyclus van 30-31 dagen had. Met de minipil en de stress van de afgelopen periode weet ik dus niet of deze mijn cyclus beïnvloeden. Al vermoed ik van wel. Testen doe ik niet meer opnieuw want negatief is negatief. Nu wil ik zodra ik ongesteld raak gelijk vanaf de eerste dag gaan temperaturen. Maar heeft iemand daar tips in? Kan dit met een oorthermometer? En moet dit echt elke dag gelijk bij het wakker worden in bed? En hoeveel maanden/cyclussen hou je dit bij om te weten wat basaal is en wat een verhoging en wanneer de ovulatie is? En heeft de kamer temperatuur en slapen onder de dekens geen invloed op de temperatuur die je meet? Sorry voor het lange verhaal en de vele vragen over temperaturen. Ik wil gewoon zodra de nieuwe cyclus start goed voorbereid zijn en aan het temperaturen beginnen.
Betrouwbaar tempen gaat aks volgt: - elke ochtend tempen direct na ontwaken (liggend in bed) - elke ochtend op hetzelfde tijdstip tempen - rectaal meten (vaginaal mag eventueel ook) - zorgen dat je elke nacht evenveel slaapuren krijgt. Dingen die invloed kunnen hebben op je temp (en je temp onbetrouwbaar maken) zijn: uitslapen/later/eerder tempen Snachts eruit om te gaan plaasen In de avond voor het tempen alcohol drinken Te laat naar bed gaan Onrustig slapen/woelen Ineens andere slaapomstandigheden (met/zonder dekbed) Na een maand of 4 stiot tempen kan je al een goed beeld krijgen van je cyclus, je basaal en je evt valkuilen.