Ik ben weer eens op zoek naar ervaringsdeskundigen Wij zijn deze cyclus voor het eerst gestart met IUI. Ik heb 13 dagen 75 eh menopur gespoten, en afgelopen donderdag had ik eindelijk een grote follikel rechts ( 19 mm) en een kleinere links ( 16 mm). Ik heb om 21.00 de pregnyl gespoten, zoals voorgeschreven. De dag erna ( vrijdag) kreeg ik in de loop van de ochtend ovulatiepijn aan de rechterkant, die ineens weg was rond 15.00. Ik was ervan overtuigd dat mijn eitje al gesprongen was, en zat er even doorheen. (De hormonen helpen dan ook niet echt zeg maar ) Gisteren om 12.00 de IUI gehad, heb nog gevraagd aan de gyn of we niet te laat waren. Volgens hem kon dat bijna niet, zeker niet gezien de follikel net op de goeie grootte was voor de pregnyl. Volgens hem kon de timing niet beter. De IUI verliep soepel en pijnloos, en na 10 minuutjes blijven liggen liepen we de deur weer uit. Ik moest van manlief rustig aan doen, dus ben lekker mijn bedje in gekropen en heb liggen lezen en even liggen dutten. Na een paar uur was ik dat ook zat, ben op de bank gaan zitten lezen. Vanaf een uur of 16.00 begon ik buikpijn te krijgen links en rechts, wat me verbaasde want het voelde enigszins als de ovulatiepijn die ik eerder ook altijd had. Dit werd steeds heftiger, tot rond 17.00 het bijna niet te doen was. Mijn hele buik krampte, rommelde en plopte enorm. Het voelde niet als menstruatie- of darmkrampen, maar wat het wel was geen idee. Het was zo heftig dat ik 2 naproxen heb moeten nemen om het enigzins dragelijk te krijgen. Na 19.00 werd het minder, en toen ik ging slapen om 22.00 was het eigenlijk zo goed als weg. Nu ook nergens meer last van. Herkent iemand dit? Zou dit een eisprong geweest kunnen zijn? Zou het kleinere eitje ook gesprongen kunnen zijn?
Hoi Hoi, ik kan je eerlijk gezegd geen antwoord geven op jou vraag. Ik voel ook altijd mijn eisprong na pregnyl gebruik en dat is een pijn die ik maar 1 keer per maand heb en nu duidelijk kan markeren als mijn eisprong. Maar volgens mij is het niet onmogelijk hoor dat je eitje vrijdag al is gesprongen, maar ik ben geen dokter natuurlijk. Maar die klachten die je gisteren heb gehad moeten toch eerder je eisprong zijn, wat meot het anders zijn? Plus dat dat wel op de tijd is die je zou verwachten na pregnyl. Ik zou je niet te druk maken en (on) geduldig afwachten deze 2 wkn. Succes.
Ik heb het ook wel eens na de iui, niet altijd maar bij sommige wel. Ik weet niet waar het verschil in zit. De pijn was gewoon niet meer te houden, zo erg dat ik bijna de dokter ging bellen of dit normaal was. Zakte daags erop wel weer weg naar minder heftig.
@wiessss: ja zo heb ik dus ook zitten redeneren . Ik dacht als het van de iui zelf zou moeten zijn zou die pijn niet ineens 5 uur erna komen, en het is precies de 36-40 uur na de pregnyl. Ik heb nu ook geen gevoelige eierstokken meer. Het zou dan wel betekenen volgens mij dat er 2 eitjes gesprongen zijn. Ik voel mijn eisprong normaal ook goed, maar gister deed het echt heel erg zeer. Dat heb ik nooit gehad. Maar ik heb ook nooit eerder hormonen gebruikt, misschien dat het daardoor heftiger is. Ik kan inderdaad niets doen dan afwachten, maar was benieuwd of anderen dit ook ervaren hebben. Druk maak ik me niet . @rizoli: begon het bij jou ook pas uren erna? Het is bij mij maar een uur of 4 geweest, toen ik ging slapen was het al een stuk minder. Nu heb ik eigenlijk nergens last van, behalve wat rommelende darmen.
Madelein, bij mijn IUI vertelde de VK dat het semen is opgewerkt met een bepaalde stof die buikkrampen kan veroorzaken. Dit zou dan moeten optreden een paar uur na de IUI en als ik last had mocht ik een paracetamol nemen. Zelf heb ik deze buikpijn niet gehad maar als ik je verhaal lees lijkt het me te komen van het bewerkingsgoedje van het semen. Succes!
@roerei: dank voor je reactie. Dit is tegen mij ook gezegd, maar dan anders. Mijn gyn vertelde dat je direct na het inbrengen kramp kan krijgen hiervan. 5-6 uur erna is dan wel een hele trage reactie toch? Zeker ook omdat het niet voelde als baarmoeder kramp. Het begon rechts en links als stekende kramp, en trok daarna mijn hele onderbuik door.
Ik heb ook bij het inbrengen wat kramp gehad. Maar ook een aantal uren daarna. Ik denk ook dat dit een eisprong is geweest. Elke maand rond de eisprong tijd heb ik wat buikpijn kramp.