Is dit normaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sammy21, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy21

Sammy21 Actief lid

16 dec 2011
    152
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik heb even een vraagje. In oktober vorige jaar was ik zwanger geraakt terwijl ik nog aan de pil zat. Toen ik het hoorde was ik direct gestopt met de pil. Helaas kreeg ik in December een miskraam.

Mijn vriend en ik hadden daarna besproken dat we toch een kindje wilden. En besloten om niet verder te gaan met de pil. Dus sindsdien zit ik dus niet meer aan de pil.

Maar nog steeds ben ik niet zwanger.. Is dit wel normaal.. Of is het gewoon omdat de pil nog moet uitwerken?:(

Ik maak me hier erg zorgen over en hoop dat iemand mij kan helpen om mijn vraag te beantwoorden.:)

Ps. Tijdens de echo na de miskraam, zeiden ze dat alles er schoon/goed uitzag.

Groetjes,

Sammy

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi Sammy,

Heb je een regelmatige cyclus, van hoeveel dagen? Zijn jullie er bewust mee bezig (geslachtsgemeenschap rond eisprong?) of nog niet echt? Dit zijn wel belangrijke dingen. Over het algemeen duurt het wel een paar maanden tot een jaar voordat je zwanger bent. Als het langer dan een jaar duurt adviseren we wel via de HA naar de gynaecoloog te gaan. Echter ben je wel zwanger geweest dus dat geeft goede hoop toch! Geen reden om nu te denken dat er vruchtbaarheidsproblemen zouden zijn. Probeer de dagen rond de eisprong er voor te gaan. Een eicel leeft 12uur en sperma wel 72uur. Dus vooral de dagen voor de eisprong zijn belangrijk.

Groeten Evelien

3. Sammy21

Sammy21 Actief lid

16 dec 2011
    152
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Evelien,

Dank voor je antwoord! We zijn er niet echt bewust mee bezig eigenlijk. Maar we hebben wel dagelijks of om de dag geslachtsgemeenschap. Misschien dat dit ook te veel is om voldoende eicellen te produceren? En ik heb wel nog een onregelmatig cyclus. De laatste 2 maanden gaat het op zich wel goed. Mijn cyclus was om de 28/29 dagen. Maar dat waren echt de afgelopen 2 menstruaties.

Maar misschien maak ik me inderdaad zorgen om niets! Laten we het hopen, het is toch een stukje onzekerheid:)

Groetjes!

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het aantal keer sex dat je hebt maakt niets uit voor de eicellen productie hoor, die gaat gewoon door. Probeer goed je eisprong in de gaten te houden....die is altijd twee weken voor je menstruatie. Bij 28 dgn cyclus dus precies op de 14de dag. Als je cyclus langer is, zal het een andere dagblind. Ook zou je kunnen gaan temperaturen wanneer je eisprong is. Maar je kan het voor nu ook nog even aan kijken. Succes!

5. Sammy21

Sammy21 Actief lid

16 dec 2011
    152
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het inderdaad in de gaten houden.

Dank voor je hulp!

Groetjes

Deel Deze Pagina