hoi allemaal, misschien hoort dit topic thuis in de lounge maar ik plaats hem hier omdat dit mijn grootste belemmering is om zwanger te worden: we hebben nog geen nieuw huis! we wonen in een woning die over een half jaar gesloopt gaat worden en zijn op zoek naar een huurwoning of niet al te dure koopwoning. het valt bepaald niet mee, en zijn al bijna een jaar aan het zoeken maar nog steeds niets. de afspraak tussen mijn vriend en mij is: zolang er nog geen huis is wordt er nog niet geklust voor een kindje. en dat is heel verstandig, maar ondertussen schreeuw ik (in stilte dan) om een kindje. (dat gevoel kennen jullie vast wel) ik weet dat het nog erger kan, misschien kunnen we wel helemaal niet zwanger worden, maar op dit moment voel ik me echt super gefrustreerd en ik wil het eindelijk eens gaan proberen! word er zo stapelgek van! moet het even kwijt, zal toch geduld moeten hebben en het komt ook wel goed, maar ik wist niet dat het verlangen naar een kindje zo groot kon zijn en dat we nog niet eens kunnen klussen maakt me echt boos af en toe groetjes Marieke
Hai Marieke, ik snap je punt heel goed hoor maar is t niet beter dat jullie eerst een ander huisje krijgen en dan proberen zwanger te worden? Ik denk dat dat beter is voor jezelf en jullie kindje Tis natuurlijk helemaal jullie keus Je moet doen waar je je goed bij voelt! Succes ermee Liefs Maaike
een tijdje terug zat ik dezelfde situatie als jij. ik zou even kijken hoe groot de kans zeg maar is dat jullie zometeen een (goeie) woning krijgen/kopen. zoals staan jullie hoog op de wachtlijst bij de woningbouw, en kunnen jullie eventueel kopen enz. jij en je mannetje moeten natuurlijk zelf beslissen wat t beste is, succes meid!
@ Maaike, dat is ook juist mijn punt dat we wachten, dat is ook het beste maar het is ook erg moeilijk vol te houden.. hier werken ze met loting, dus we kunnen ook niet zeggen hoelang het nog duurt voordat we aan de beurt zijn, het kan morgen zijn maar ook nog een jaar of langer duren. morgen gaan we ons inschrijven voor nieuwbouw starters woningen, en omdat we een huurhuis hebben krijgen we voorrang. ik hoop dat dat iets wordt. moet ook wel eerlijk zeggen dat het steeds lastiger wordt om consequent condooms te gebruiken...deze maand hebben we het echt niet goed gedaan
hoi hoi, Wij hebben een flatwoning voor eerst een half jaar daarna tot dat ze het gaan slopen heb ook helemaal geen zekerheid wanneer dat is. als we er uit moeten zeggen ze ons dat 3 mnd van te voren. en dus nog 3 mnd de tijd om wat anders te zoeken. mijn vriend staat 7,5 jaar ingeschreven bij de woning bouw dus als we hier weg moeten neem ik aan dat we wel iets anders binnen die 3 mnd krijgen wij klussen dan ook wel gericht. Hoop dat jullie ook snel aan de slag kunnen heel veel succes.
hoi het leuke is dat zwangere vrouwen vaak urgentie kunnen krijgen ik heb trouwens in dezelfde situatie gezeten als jou, mijn flat werd ook gesloopt en wij hebben toen besloten om te wachten, al was het moeilijk. eerst alles voor elkaar, nou ja alles, ik bedoel dan vooral het huis! veel sterkte
helaas is gezinsuitbreiding hier geen reden tot urgentie. (zelfs in een rolstoel raken en op een flat zonder lift wonen is geen reden, ze zijn nogal stug hier) er is ook geen oplossing behalve wachten.. het komt wel goed en mocht ik wel zwanger raken, ik ga ervan uit dat er over 9 maanden wel een huis is, met al dat gezoek van ons, maar het is echt verstandiger om te wachten