Ik heb nog nooit eerder last van haaruitval gehad. Nu enige maanden na de bevalling raak ik best wat haar kwijt tijdens het borstelen. Zou het te maken kunnen hebben met zwanger geweest zijn en bevallen zijn? En wat kan ik daar aan doen?
oh als ik mn haar borstel of was ligt er een hele pruik heeft idd nog met je hormonen te maken van de bevalling/zwangerschap. eigenlijk geen idee...ik draag het zoveel mogelijk vast
Ja dit zijn idd je hormonen, of het gebrek daaraan. Tijdens de zwangerschap zorgen de hormonen er soms voor dat je een mooie haardos krijgt, je houdt op de een of andere manier meer haar vast. Ik had in ieder geval tijdens de zwangerschap bijna geen haren in mijn borstel. Ik had ook een dikke bos, echt mooi! Als je dan bevallen bent nemen die hormonen in een rap tempo af. En gaat je haar dus weer uitvallen. Ik had elke keer met het borstelen een borstel vol. En ik kan nu mijn elastiekje weer een keer extra om mijn staart heen doen, kan je nagaan hoeveel er weer uit is gevallen. Jammer! En je kan er dus weinig aan doen. Helaas, maar na een aantal maanden komt dat ook wel weer goed hoor. Ik heb sinds dat mijn kereltje 6 maanden is weer dezelfde haaruitval als dat ik voor de zwangerschap had.
Ben ik ff blij dat ik maar 1 keer per dag borstel (onder de douche) anders was ik onderhand kaal geweest denk ik. Nou ik hoop dat het gauw over gaat dan... Bedankt voor de reacties!
Ik lijk ook wel een kat/hond die in de rui is, wordt er helemaal gestoord van kan om de twee dagen het bed verschonen door al die haren en ook als ik gestofzogen heb liggen er 10minuten later weer allemaal haren.... Maar ja wat doe je er aan. Heb werkelijk van alles geprobeert, dure shampoo's, speciale crema, speciale vitaminen tabletjes maar niks helpt ik blijf maar gewoon hopen dat het vanzelf weer over gaat....
Hier ook erg last van haar uitval, alleen al als ik met mijn handen door het haar ga (lekker romantisch voor mijn mannetje als hij dat doet hahaha)
Ik heb er toen ook maar een topic over geopend, jeetje het bleef eruit vallen! Hand door mijn haar: zo 20 haren in mijn hand.... nog een keer: weer een hele bos. En zo bleef het doorgaan. Na een paar maanden stopte het. Ben niet kaal geworden maar had wel een erg muizig staartje over. Het is nu weer redelijk normaal geworden. Is gewoon het haar dat je niet verliest als je zwanger bent. Helpt volgens mij geen ene !#@& tegen, behalve wachten tot het weer stopt... Succes anyway