Hallo, 12 september werd ik voor het laatst ongesteld, omdat mijn cyclus varieert van 24 tot 33 dagen tegenwoordig, ga ik voor het gemak altijd uit van 28 dagen. Op vrijdag 22 september voelde ik ovulatiepijn (dit voelt als druk bij mijn eierstok en wat menstruatieachtige krampen), dit heb ik elke maand. Op dinsdag 26 september heb ik heel erg laat gemeenschap gehad. Daarna had ik last van van alles, zoals misselijkheid, maagzuur, maar persoonlijk denk ik dat het meeste bij mij in mijn hoofd zat. Nu heb ik echter wel sinds afgelopen dinsdag 3 oktober 's ochtends en 's avonds lage buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Ik dacht toen dat ik ongesteld moest worden en dat ik dus weer een cyclus van 24 dagen had. Ik had daarbij ook heel licht bruinverlies, een veegje hier en daar maar heb niet eens een inlegkruisje nodig. Buikpijn komt en gaat. Ik neem elke dag voorzorgsmaatregelen, voor het geval de hel losbreekt. Gisteren een hele dag rondgelopen met het idee dat dat de boel misschien wel zou losschudden. Vanochtend, op 11 dpo (als ik uitga van een cyclus van 28 dagen en gemeenschap op die dinsdag) maar een test gedaan met mijn tweede ochtendplasje, maar die was negatief. Vlak daarvoor wel een beetje troep uitgeplast, maar daar bleef het ook bij. Helderrood veegje bij ontlasting. Bruinverlies blijft al deze dagen aanhouden, maar het is echt weinig. Niets zet door. Ik heb echt nog nooit zo lang bruinverlies gehad of zolang buikpijn. Ik heb geen zwangerschapssymptomen en ik kan ook eigenlijk niet geloven dat ik zwanger ben. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Of moet ik me niet zo druk maken en is dit helemaal niet zo raar?
Je eisprong voelen is onbetrouwbaar, laat ik daarmee beginnen... als je test negatief is, kan dit twee dingen betekenen. Of je bent niet zwanger of je hebt te vroeg getest. Als je geen ovulatie testen oid gebruik, dan zou ik bij zwangerschapstesten je langste cyclus aanhouden. Bij jou is dit 33 dagen. Deze bruine afscheiding kan heel goed je menstruatie zijn, welke zonder reden kan afwijken van wat je normaal gewent bent. Het voelen van je eisprong is doorgaans de laatste groeispurt vh follikel. Het daadwerkelijk springen vh ei voel je niks van. Tussen eipijn en eisprong kunnen meerdere dagen zitten, en hierdoor kan t zijn dat je op een verkeerd moment seks hebt. Hoe lang ben je al gestopt met anticonceptie en wat gebruikte je?