Net als jullie allemaal die rondsnuffelen tussen de zwangerschapspagina, hebben mijn man en ik ook een grote kinderwens. Naar mate de maanden langzaam voorbij gaan helaas nog niet gelukt. Je raakt toch een beetje gestresst als je om je heen kijkt en je overal mensen ziet die zwanger zijn en waarbij ze ook zeggen dat dit binnen 1-3 maand al zo was. Zo ga je nadenken en maalt het steeds door je hoofd zou er iets niet goed zijn of niet kloppen. Zo wou ik graag problemen uitsluiten. en dat geld in dit geval voor de vruchtbaarheid van mijn man. zo kwam ik op een site (de site houd ik onbekend, behalve deze test verkopen ze prima producten) bestelde ik een vruchtbaarheidstest van 40 euro, ervanuit gaande dat dit zeker een goede test was. Zo zijn we na een tijdje zaad sparen de test gaan uitvoeren precies volgens de stappen van de bijsluiter zijn we te werk gegaan. een paar minuten wachten en het resultaat moest precies na die minuten worden afgelezen helaas gaf de test aan dat mijn man onvruchtbaar is. hierin gingen we twijfelen is die wel goed gegaan? nog een keer een test gekocht en een week later uitgevoerd, en weer gaf de test aan onvruchtbaar. dit wekte enorme zorgen en spanningen op. Dit was niet de bedoeling geweest. zo zijn we een maand later naar de dokter gegaan om hier over te praten. De dokter had er nog nooit van gehoord, maar vond het onzin en het klopte niet ( toen dacht ik meteen hoe kan zon dokter het zeggen terwijl hij niet wist wat dat was) na een poosje doordrammen dat we hierin toch echt verder wilden, zijn we doorverwezen naar het lab in het ziekenhuis. Zo hebben we een potje ingeleverd en na een paar dagen in grote stress en paniek (het is definitief) was het sperma helemaal goed. En is er niks aan de hand. hierbij wil ik jullie waarschuwen met die testen. Je wil niet weten hoe ongerust je er van kan worden. En uiteindelijk waarvoor? grote zorgen en dat voor niks!! ik wou het graag met jullie delen. De vruchtbaarheidstest staat in de recensies op internet goed aangeschreven. Maar mijn ervaring hierin is wel erg slecht. En vind het dan ook zeker niet aan te raden!! Liefs
Zulke testen zijn inderdaad niet betrouwbaar. Bij een officieel zaadonderzoek worden allerlei verschillende factoren getest. Een thuistest zal alleen naar de aantallen zaadcellen kijken. Je kunt wel miljoenen zaadcellen hebben, maar als ze niet zwemmen, heb je er niks aan... Of een kleiner aantal, maar dat de kwaliteit juist wel heel goed is. Een officieel onderzoek kijkt ook naar de hoeveelheid vocht, hoe lang zaadcellen leven, de vorm, hoe ze zwemmen, zuurgraad, enz. Dus niet aan thuistesten beginnen!
Wat goed dat je dit hebt geplaatst! ik heb de testjes ook weleens voorbij zien komen en me afgevraagd of dat werkte. Vervelend voor jullie die verschrikkelijke ervaring! maar fijn dat je hem gedeeld hebt! Dankje
Door die testen maak je jezelf gek en daar wil ik mijn lotgenoten voor behoeden!! Het bespaart geld en stress om er niet aan te beginnen!! en ja dat was echt wel vreselijk schrikken! En helemaal 2x die uitslag. Maar gelukkig kunnen we die zorgen nu wegstoppen en weer vrolijk verder proberen!
Bedankt voor deze info!! Hier ook overwogen zo'n test te kopen.. her en der ook van dit soort berichten gelezen (ook t tegenovergestelde... hoe pijnlijk is dat!?!) dus besloten er toch maar vanaf te zien
Paniek , verdriet en even 80,00 lichter. Zulke testen moeten ze niet eens verkopen als ze serieus zijn! Gelukkig waren de testen fout zeg maar wat een schrik!
Wij hebben hier ook over getwijfeld.. uiteindelijk maar aan de huisarts gevraagd. Gelukkig maar, wat schandalig dat ze verkocht worden he? Fijn dat er met jouw vriend niets aan de hand is.