cyclus verandering?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moique rouan, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo
    ik heb eind mei een curretage gehad sinds dien ben ik van cyclus verandert het was altijd 28 dagen al jaaaaaren nu is het ineens 33 dagen en heviger. hoe kan dat? ik ben 39 is het de leeftijd? is het de overgang nu al? ik hoop het niet want ik wil heel graag nog een kindje. ik ben altijd heel snel zwanger hoe zit dat nu op latere leeftijd met de eisprong? is die er nog regelmatig? wat een vragen he?! ik hoop dat jullie tijd hebben om te antwoorden dank je wel
    groetjes moique.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hio Moique,

wanneer je ouder wordt, wordt de kwaliteit van de eitjes minder. Daardoor gaan zwangerschappen soms al mis voordat je uberhaupt wist dat je zwanger was, je wordt dan gewoon ongesteld. Eisprongen overslaan gebeurt volgens mij niet vaker naarmate je ouder wordt, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Na een curettage kan inderdaad je menstruatie heviger zijn dan je gewend was en soms veranderd de duur van je cyclus inderdaad. Meestal duurt dit hooguit 6 maanden, maar het kan ook blijvend zijn. Voor de overgang is het nog erg vroeg en de ´klachten´ klinken er niet naar. Dus dat verwacht ik niet. Toch nog even een kwestie van geduld denk ik.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina