Hallo allemaal, Al ruim 2 jaar gebruik ik nu geen pil meer. We proberen (nog) niet om zwanger te raken. Maar ik heb gemerkt dat als ik ongesteld moet worden ik het 2 dagen heeeeel lichtjes hebt, dan is het 1 of 2 dagen zo goed als weg en dan breekt de hel los. Om maar zo te zeggen haha. Nu vroeg ik mij af als ik mijn cyclus wil berekenen moet ik dan tellen vanaf de dag dat het heel lichtjes begint of de dag dat het echt doorzet? Groetjes en bedankt.
Wat bedoel je precies met lichtjes? Beetje oud bloed waar het mee begint? Je kunt beginnen te tellen vanaf dat je echt rood bloed hebt zegt maar..
Die 2 dagen ervoor is spotting volgens mij, geen maandstonden. Je begint te rekenen best vanaf de dag dat het echt begint. Die spotting lijkt mij restjes oud bloed, niet?
Ja heb geen idee eigenlijk of het oud bloed is. Is niet heel vies bloed ofzo hahahaha. Maar ik houd het er maar op dat dat het wel is en dan reken ik gewoon vanaf de dag dat het echt hevig doorzet. Zoals deze maand begon dan het oude bloed op dag 28 en dat het doorzette op dag 32. Dat allemaal meegerekend ben ik altijd ruim een week ongesteld. Bah hahaha.