Ik heb een cyclus van gemiddeld 25 dagen. Nu lees ik op veel sites dat als je een cyclus hebt van 28 dagen dat de eisprong 14 dagen voor je volgende menstruatie plaats vindt. Is dit bij een 25 dagen cyclus ook, of vindt hij dan vroeger plaats? Ik ben vandaag (3e dag van de menstruatie) begonnen met de ovulatie testen. Vanmorgen had ik een vaag roze lijntje. Ik ga 2 keer per dag testen. Just to be sure.
Meestal is het ongeacht je cycluslengte 14 dagen voor je nieuwe menstruatie. Bij een cyclus van 24 dagen, vindt mijn eisprong plaats op dag 11. Maar je hebt geen garantie. Het kan soms een dag eerder of later komen. Je bent wel wat vroeg begonnen met ovutesten. Ik begon altijd op dag 8, stond ook op de bijsluiter.
Dank je, de vorige keer was ik op dag 9 begonnen met testen en heb geen eisprong kunnen ontdekken, hij gaf een paar dagen een vage lijn en daarna alleen nog de test lijn. Dus ik dacht dat ik misschien een vroege eisprong zou hebben, vandaar dat ik zo vroeg begin.
Ik heb met een cyclus van een keer 25 dagen mijn eisprong op dag 14 gehad. Dat weet ik zeker, omdat er toen echo's gemaakt werden in het ziekenhuis.
Ik heb meestal cyclus van 23 dagen en heb dan op dag 12/13 eisprong dus dan is mijn luteale fase 10 dagen (van ei tot ongi).
Bedankt allemaal...maar dan klopt van die hele calculator hier op de site toch ook niks? Die zegt nl. dit: Meest vruchtbare dag: 29 januari 2008 Eisprong dag: 30 januari 2008 Dat zou dan toch te vroeg zijn? Dat die calculator indicatief is snap ik wel maar dit wijkt dan 3 dagen af...of tel ik nu verkeerd?
Babywens, ik check mijn ei altijd met temperaturen en volgens mij wijkt die meestal af van calculator. Temperaturen is persoonlijk en zon calculator berekent jouw ei maar dat kan nooit zo nauwkeurig als dat je het zelf bijhoudt.
Daar ben ik dus ook mee begonnen...vrijdag toen ik ongesteld werd. Zo hoop ik samen met de ovu test toch iets wijzer te worden want ik snaper werkelijk niks meer van...hahaha.