Zwanger na keizersnede en koortslip

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Polletjepiek, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Goedenmiddag verloskundigen,

In februari heb ik een sectio gehad. Toen we thuis kwamen, kwamen de vk's waar ik tijdens de zwangerschap onder controle was alledrie een keertje langs. Erg leuk. Nu vertelde een van hen mij dat het beter was in ieder geval het 1e jaar niet in verwachting te raken. Nu mijn vraag: Stel dat ik, ondanks de pil, wel in verwachting raak, is dat echt gevaarlijk? En wat zijn dan de eventuele risico's?

En ik heb op het moment een beetje een branderig gevoel aan mij lippen. Er is geen blaasje, hoe gevaarlijk is dit voor mijn dochtertje (ruim 3 maanden)? Ik gebruik van lippads van compeed.

Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden.

Groetjes Saskia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Saskia,

we adviseren een jaar te wachten om je baarmoeder zoveel mogelijk te laten herstellen van de sectio. Het gebeurd wel eens hoor, dat voruwen eerder zwanger worden, maar die vrouwen ervaren vaak meer pijn tijdens de zwangerschap op de plaats vna het litteken omdat het alweer moet groeien en littekenweefsel rekt natuurlijk veel minder goed dan normaal weefsel. Sowieso is het voor je lichaam (sectio of niet) zwaar om binnen een jaar zwanger te worden, Je ijzer is vaak laag en je bent veel sneller moe. Dus het kan wel, maar het is over het algemeen verstandig even te wachten.
    En wat betreft de mogelijke koorstlip, je dekt het goed af, dus dat is prima. Zorg voor goede hygiene en even niet teveel kusjes geven. Dan doe je alles wat je kan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina