Hallo! We zijn nu al een aantal maandjes bezig met kindjes proberen te krijgen, dat is tot op heden nog niet gelukt helaas! Nu zit ik met iets en weet niet zo goed wat ik ermee moet! Ik heb het namelijk echt niet meer naar me zin op het werk, het werk zelf vind ik erg leuk (gehandicaptenzorg) en werk op een hele leuke groep met leuke clienten en collega's, maar de stichting waarbij ik werk vind ik verschrikkelijk. Krijg steeds meer stress ervan en bij ziekmelding (vanwege stress) word je gewoon weer verplicht om te komen werken.. Ik zie het dus absoluut niet meer zitten om daar te werken, vooral vanwege de te hoge werkdruk en de daarbij behorende stress die ik ervan krijg Maar ik wil wel graag solliciteren op een andere baan.. of desnoods een opleiding naast me baan volgen,, maar ik vind dit zelf zo moeilijk. Kinderen kan je niet plannen, dus het kan een half jaar duren, een jaar een maand wie weet.. maar zou het erg lullig vinden als ik een nieuwe baan het en na een maand al moet vertellen dat ik zwanger ben!! Me vriend zegt.. wacht totdat je zwanger bent, ga gewoon lekker met zwangerschapsverlof en ga in die tijd zoeken naar een nieuwe baan. Lijkt allemaal heel logisch zo, maar de stress die ik heb van me werk, werkt ook niet echt met het zwanger worden Wat zouden jullie doen?? sorry trouwens voor me lange verhaal!! liefs, Jipje
Om diezelfde reden ben ik ook niet iets anders gaan zoeken. Maar inmiddels had ik allang ergens anders een baan kunnen hebben en wie weet al bijna een vast contract.. je weet gewoon niet hoelang het gaat duren voor je zwanger bent. Volg je hart!!
Hallo Jipje, Dit is echt onwijs toevallig zeg... Ik zit precies met hetzelfde! Op dit moment ben ik naast mijn baan een HBO opleiding gaan volgen. Met deze opleiding kan ik niet doorgroeien in mijn huidige functie. Eigenlijk zoek ik dus een uitdaging in mijn werk. Stress heb ik dan niet, dat scheelt. Maar wat is nou een verstandige keuze om te doen? Nu werk ik op 10 min. afstand van mijn werk. Kan lekker met de fiets. Eigenlijk hebben we maar 1 auto nodig ipv 2.. Het zijn allemaal dingen die meespelen in de overweging... Stress is wel een belangrijke factor om die weg te spelen... maar een beetje zekerheid in je werk ook gezien de tijd en omdat je zwanger wilt worden. Groetjes,
Ik kon het verhaal wel zelf geschreven hebben! Ik heb ook gewerkt binnen een stichting met verstandelijk gehandicapten, en het beviel me al een paar jaar niet! Ook wij zijn/waren sinds mei 2010 in de medische molen, dus nogal intens bezig met zwanger raken! Toch heb ik de stap gezet, me ongelukkig voelen in zo'n baan is wel het laatste wat je erbij kunt hebben als zwanger worden ook niet zo snel lukt. En ja hoor, ik had mn eerste gesprek gehad, ze wilden met me verder, ik had nog geen contract getekend, en ik bleek zwanger!! (uiteindelijk de situatie waar je dus bang voor bent) Ik heb hun in het tweede gesprek verteld dat we een kinderwens hebben en dat we in het medisch traject zaten, dat vond ik simpelweg netjes..Maar je bent het niet verplicht... toen ik 4 weken daarna langzaam ging starten was ik al bijna 10 weken zwanger! Ik heb het dus tijdens de kennismaking verteld (11weken), ik moet zeggen iedereen reageerde razend enthousiast! we moesten gewoon even goed plannen! Ik ben in opdracht van mn werk ook een traject aan het volgen tot verzorgende IG, dit zet ik straks in pauze stand, en pak het na mijn verlof weer op, gelukkig was dat geen probleem... Kijk ik zit nog in mn proeftijd, dus ik moet me even goed laten zien! Maar je ziet dus, het kan... moet wel zeggen dat de zorginstellingen er vaak minder moeilijk over doen als de kleine bedrijven. Succes meid!! denk zo, ongelukkig zijn in zo'n sector, dat trek je niet lang! Ik kan het weten! xx
Ja het is echt heel moeilijk!! Heb namelijk een vast contract en die vastigheid heb je (vind ik) nodig als je aan kinderen wilt beginnen... maar idd je weet gewoon niet wanneer het raak gaat zijn! En dat is nou eenmaal het lastige Ga misschien eerst eens kijken voor een rustigere groep, zal ook als schelen denk ik! Werk nu op een best wel heftige groep,, het is zo jammer, me werk opzich is echt heel leuk, maar jammer dat de stichting het dan zo moet verpesten
Hey meid, Ik lees nu pas weer je reactie van het topic! Heb je er nog eens over nagedacht? Misschien is het voor jou idd wel een optie om op een andere groep te gaan werken! Ik heb al veel verschillende doelgroepen nagelopen maar werd er niet gelukkiger op, ik verschoof continue het probleem.. Ik heb ook mijn vaste contract opgezegd, tijdens het proberen zeg maar, maar heb er geen spijt van, ik heb een terugkeergarantie van 9 maanden gekregen van hun! Dus zou er iets zijn, zou ik in principe terug mogen, maar daar ga ik niet vanuit, het bevalt me nu veel te goed! Bij m'n nieuwe werkgever heb ik een contract van 2 jaar gekregen, wat daarna omgezet kan worden in onbepaalde tijd... dus het kan wel... Ik denk ook dat je in de zorg altijd wel werk vind... dat geluk hebben we denk ik... anders als in het bedrijfsleven.. Succes met je keuze! xxx
ik ben sinds september 2010 begonnen bij mijn nieuwe werkgever en heb toen een jaarcontract gekregen. ik ben in december 2010 gestopt met de pil en nog niet zwanger. ik vond het erg moeilijk om te stoppen omdat ze mijn contract misschien niet verlengen.maar weet je, dat weet je nooit. want in september krijg ik waarschijnlijk weer een jaarcontract en dat mogen ze drie keer doen. dat zou inhouden dat ik pas over drie jaar zou kunnen stoppen met de pil. ik ben een vrouw van 30 met een zoon van 3. ze weten ook wel een beetje waar ze aan beginnen als ze iemand zoals ik aannemen. ik ben nog niet zwanger en ik hoop dat ik een volgend contract krijg... maar zeker weet je het nooit. maar in deze tijden, ook met vast contract kunnen ze je ontslaan. volg je hart!
Ik zou gewoon je hart volgen. Ik had een jaarcontract toen ik stopte met de pil ( werkte er net een jaar). De meeste zeiden dat ik moest wachten met kinderen tot een vast contract. In november raakte ik zwanger na 7 maanden oefenen, en in maart liep mijn contract af. Ik moest het in januari vertellen omdat je het ging zien en ik was al de dood dat het niet verlengd zou worden....Het is verlengd en werk er nu nog steeds. Zit in mijn 3e jaarcontract nu. Je weet nooit hoe lang een zwangerschap op zich laar wachten en je weet van te voren ook niet hoe een nieuwe werkgever zal reageren op een zwangerschap. Wel weet ik dat als je je vaste baan opgeeft voor een tijdelijke( lees jaarcontract) dat als je na een jaar wordt ontslagen, je geen ww krijgt omdat je verwijtbaar werkloos bent geworden omdat je je vastigheid hebt opgegeven voor een tijdelijke baan......Is een vriendin van mij overkomen. Keuze maken is nog altijd lastig.
Het word ook gewoon met de dag erger op het werk, dus ik wil gewoon echt enorm graag stoppen! Heb al rondgekeken en ben wel vacatures tegen gekomen in de zorg wat me erg leuk lijkt! Heb alleen de opleiding SPW niveau 4 en geen verzorgende of verpleegkundige en die vragen ze vaak, maar als ik ga solliciteren kan ik altijd zeggen dat ik zeker bereid ben om een opleiding naast mijn baan te volgen Ben benieuwd hoop dat ik snel ergens anders kan gaan werken!! Daarna kan ik mijn collega's en leidinggevende peilen,, als het van die chagerijnen zijn zeg ik gewoon dat het door de anticonceptiepil heen was hahaha
Meis, het kan ook zijn dat het zwanger worden bemoeilijkt wordt door de stress die je op je werk hebt.... Stress werkt nooit bevorderlijk. Ga gewoon op zoek naar een andere werksituatie en ga van je vent genieten in tussentijd. Let wel: geen enkele baas kan je verplichten om over te werken. Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Ik heb besloten voor mijn lijf te kiezen en de baas kan me wat (even cru uitgedrukt). Al leef ik wel in de wetenschap dat zwanger zijn wel iets anders is dan zwanger worden, maar toch... Ik wens je heel veel succes bij je keuze.
Hoi hoi! Ik heb ook de opleiding spw 4 gedaan. Nu heb ik best geluk gehad denk ik, maar ik heb de opleiding toen nog gevolgd met de deelkwalificaties, daarbij ook verzorging. En doordat ik al veel ervaring had in de zorg, wilden ze me sowieso als verzorgende B aanstellen! (nu dus een traject aan het volgen tot verzorgende IG) Dus ik zeg alles is mogelijk! @Kapedi, klopt idd, maar is het niet zo dat als je voldoet aan de wekeneis (36 weken gewerkt), je sowieso 3 maanden recht hebt op ww? xxx