cyclus in de war.. hoe moet ik nu rekenen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by denise23, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    hoi hoi,

mirena spriraal is 14-10 verwijderd, en 16-10 had ik mijn eerste mens..
    normaal gezien heb ik altijd een cyclus van 28 dagen, dus hier ging ik ook nu weer vanuit.
    dit was dus niet zo.. nu had ik ineens bij 24 dgn mijn menstruatie! en veel heftiger dan normaal btw!!
    maar hoe moet ik nu rekenen? met die 28 of 24 dgn?
    ik heb zoiezo ovu testen besteld om te kijken wanneer dan mijn ei is.. maar ben je dan het meest vruchtbaarst wanneer die ovu posi is?

hopelijk weet iemand het antwoord op mijn vragen..

2. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    niemand?? :(

3. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    ik zou het gewoon even aankijken, het kan dat je cyclus wellicht nog even in de war is. ik zou zelf even in het midden gaan zitten, 26 dagen. die ovutesten geven je zeker wat meer zekerheid!! volgens mij is het dan vanaf je ei tot NOD ongeveer 12 dagen. maar kan ook weer van persoon tot persoon verschillen. ik vind ovutesten wel handig. er staat op de uitleg duidelijk wanneer je het meest vruchtbaar bent. ik geloof van de echte piek, dus heel donker, tot ongeveer 1,5 dag erna. Succes!!

4. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    ok dank je!
    jij zit ook ook in ronde 2 zie ik! van de 1e?
    slikte jij de pil of had je ook een spiraal?

5. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    ja tweede ronde van de 1e.
    Ik heb 14 jaar aan de pil gezeten. de eerste ronde best wat ontpildingen gehad, maar nu is alles rustig.
    gisteren/eergisteren mijn ei gehad, ik kan dat voelen. dus nu wordt het weer aftellen.
    Zitten er eigenlijk nog hormonen in die mirena spiraal?
    ik ga in ieder geval niet meer aan de pil terug, die legt je lichaam/voortplanting toch aardig plat. nooit geweten toen ik er destijds mee startte:(

6. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    ja in de mirena spiraal zitten hormonen die worden afgegeven.
    ik heb er destijds voor gekozen (ik was toen 16) omdat ik veel last had van de pil en er ook niet zo'n ster in ben om trouw medicatie te slikken.
    op mijn 19e heb ik hem laten verwijderen en was in de 3e ronde zwanger van ons meisje, 6 weken na de bevalling heb ik een nieuwe mirena laten plaatsen en die is er nu net een maand uit maar heeft er dus ook weer bijna 2 jaar in gezeten! het beviel me prima hoor!
    hoop nu dus alleen dat alles weer gemakkelijk op gang komt!
    was jouw 1e menstruatie ook zo heftig? pfff ik loop zowat leeg joh.. :$

7. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    mijn eerste ongi was echt te verwaarlozen, heel vaag. ik las overal dat die veel heftiger zou zijn dan toen wanneer ik de pil slikte. ik had alleen wat bruine prut (sorry) en dat begon zo'n 5 dagen voor mijn uitgerekende NOD. dat hield ongeveer een weekje aan en toen was het over, geen krampen/stolsels niks. Waarschijnlijk was dat dus mijn eerste ongi:D. er zat mayby 1 drupje rood tussen. vaag he!
    leeglopen lijkt me dan weer het andere niet zo prettige uiterste, maar dan weet je in ieder geval wel dat je echt ongi bent geweest

8. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    ja haha dat is waar, hier kan je niet omheen idd!
    bij mijn vorige ongi (16-10) was het ook maar een heel klein beetje lichtroze, dus denk dat ik nu pas misschien mijn eerste, echte mens weer heb gehad!

9. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    noord-brabant
    maar is het dan wel goed dat ik vorge x vanaf dat lichtroze bloed verlies ben gaan rekenen?

Share This Page