Ik heb even een vraagje: ik ben al enige tijd gestopt met de pil. (Vanaf mei) maar ik vind dat ik nog steeds niet echt een duidelijke en stabiele cyclus heb. (26-25-27-32-29-26-30) ik doe nu sinds 2 maanden ovu testen. En heb 2x positieve test gehad op cd 17. Kan ik er van uit gaan dat deze elke maand ongeveer op cd 17 is, of kan dit ineens ook op cd 13 bijv zijn? Ik doe de testen nu om zo een beetje mijn nod in de gaten te kunnen houden. (En dus vanaf waneer ik mag/kan testen) (En als je een duidelijke ovu test hebt, dan komt je eitje toch pas na 24/48uur? Dus na positieve test heb je dus nog wel even de tijd om een keer extra "het bed in te duiken" toch ?)
Aangezien je cyclus (licht) wisselt zal je eisprong niet altijd op CD 17 zijn. De periode tussen eisprong en volgende menstruatie is meestal ongeveer gelijk. Stel die periode (de luteale fase) is bij jou 14 dagen, en je cyclus wisselt tussen de 25 en de 32 dagen, dan kun je je eisprong verwachten tussen CD 11 (bij cyclus van 25 dagen: 25-14=11) en CD 18 (bij cyclus van 32 dagen: 32-14=18). Je luteale fase kan overigens ook korter of (iets) langer zijn dan 14 dagen, in dat geval verschuift de dag van de eisprong ook iets.
Thnx voor je reactie. Mijn lf was dan 9 en 13. Ik maakte me ook al een beetje "zorgen" vanwege die lf van 9 dagen. Maar dat was gelukkig dit keer langer. Ik doe deze maand nog 1x de ovutesten, kijken wat daar uit komt, en dan stop ik ermee. Vind het toch best wel een "gedoe", maar dan weet ik iig wel een beetje meer over m'n cyclus hopelijk. en hopelijk dat we dan ook nog een plakkertje hebben dit keer. (En anders proberen goed en op de juiste dagen te "bedsporten". )