Hallo dames, ik had al eens een topic geplaatst over mijn kindje van 15 maanden die nog volledige bv kreeg. Intussen ben ik gestopt met de bv voor de nacht. Nu ga ik alleen nog overdag geven. Maar hoeveel voedingen zal ik nog geven overdag? Want ik wil snel zwanger worden. Ik ben al een hele tijd gestopt met de pil en heb een nette cyclus, ik voel elke maand mijn eisprong en hou rekening met de vruchtbare dagen en toch lukt het zwanger worden niet. Hopelijk gaat het nu wel lukken, ik ben met de nachtvoedingen gestopt omdat het vermoeiend werd. Vandaag is mijn nieuwe cyclus begonnen dus hopelijk in januari een positieve test!
Hoi Yasmin! Ik heb ook een kindje van 15 maanden en zwangerschapswens. Mijn cyclus is alleen nog niet op gang gekomen door de borstvoeding. Ik ben een week geleden gestopt met nachtvoedingen, dus ik hoop snel weer een cyclus te krijgen. Volgens wetenschappelijk onderzoek ligt de gemiddelde drempel op 65 minuten borstvoeding, dus niet een bepaald aantal keer voeden, maar in totaal 65 minuten per 24 uur. Alleen is dit natuurlijk voor elke vrouw anders. Kijk anders eens op http://kellymom.com/bf/normal/fertility/ , daar staat wel wat info over borstvoeding en zwanger worden. Groetjes, Emjay
Dat is inderdaad bij iedereen anders.. Maar je zegt zelf dat je weer een nette cyclus hebt, waarschijnlijk met eisprong.. Dan hoef je toch de BV niet af te bouwen? Lekker blijven geven zou ik zeggen! BV kan zwanger worden in de weg staan doordat het belemmert dat je weer een cyclus krijgt, maar die heb je gewoon.. Of mis ik iets?
Hier gaf ik bij nummer 1 nog bv toen wij een tweede wilde, hj was 1,5 dat we voor een tweede gingen en ook ik had gewoon een regelmatige cyclus en voelde mijn eisprong en heb toen ook ovulatietesten gebruikt, na 5 maanden was ik "nog"niet zwanger en ben in die maand van 5 naar 2 voedingen gegaan en was meteen zwanger. Of het van het afbouwen was of stom toeval dat weet ik niet, maar ben best wel gaan minderen. Bij nummer 3 gaf ik ook nog bv, maar dan ook nog 2 voedingen op een dag en ondanks natural family planning zwanger geraakt, terwijl we dachten dat we safe zaten. het kan dus wel zwanger worden tijdens bv,maar ik moest echt terug naar minder voedingen heb ik het vermoedde, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Pompom: volgens mij kan een bevrucht eitje moeilijker innestellen bij bv, ivm hormonen in je lichaam (dit heb ik weleens gehoord, maar nooit uitgezocht of het echt zo is).
Ja klopt mijn cyclus is heel regelmatig en ik voel mij eisprong ook maandelijks. Maar omdat t maar niet wil lukken heb ik toch het idee dat de bv er mee te maken heeft. De nachtvoedingen wilde ik sowieso al stoppen omdat het erg vermoeiend werd.
Gaf je ook nachtvoedingen? Ik denk dat ik gewoon maximaal 3 voedingen per dag ga geven. Liefst 2 maar ik kijk het even aan. Bedankt voor jullie reacties!
Hoeveel voedingen doe je nu overdag? 3 lijkt me indd een goed begin hoor. Zou ook niet te snel gaan met het af afbouwen voor jezelf maar ook voor je kindje. En hoe is het gegaan met de nachtvoedingen afbouwen? Las in je andere topic dat er wel protest was geweest de eerste nacht.
yasmin30: ik gaf geen nachtvoedingen meer, want die schijnen er juist voor te kunnen zorgen dat je moeilijker zwanger wordt. Ik ben daar dus mee gestopt bij de eerste en was al snel daarna zwanger, maar nogmaals kan ook toeval geweest zijn.
Ik geef er nu nog best veel, ongeveer 5 dacht ik. Maar hij is ook verkouden dus dan heeft ie wat meer troost nodig. De nachten gaan goed, hij slaapt goed door nu. Maar sinds 2 nachten wordt hij rond 5 uur wakker en huilt hij echt om de bv, en die geef ik hem dan ook. Maar ik probeer wel om dat te gaan afleren. Het streven is dat hij gewoon doorslaapt tot een uur of 7.