melk lekken en harde buiken 15+3

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bubblybaby, Jan 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,069
    1,037
    113
    Female
    Hay,

Toch maar even vragen, kan mijn eigen VK nu niet bereiken en maak me toch wel een beetje zorgen.

Ik ben 15 weken en 3 dagen zwanger en heb al wel eens harde buiken. Het zijn echt duidelijk harde buiken en niks anders. Normaal had ik het hooguit 1x op een dag en dan een paar dagen gewoon niet, verder niks aan de hand. Ze doen ook geen zeer oid en voelen hooguit een beetje vervelend aan. Maar nu had ik het in bed 2x in een half uur terwijl ik had vanmiddag ook al eens gehad had. Dus 3x op een dag! Vond ik toch wel veel.

Ook kwam ik erachter dat ik uit mijn linkerborst al wat melk lek.

Eigenlijk heb ik gewoon een beetje geruststelling nodig, kan online wel vanalles gaan opzoeken maar krijg zulke dubbele verhalen te lezen dat ik het toch echt liever hier vraag.

Oja wil er ook bij vermelden dat ik geen blaasontsteking heb, heb me vandaag laten testen.

Alvast hartstikke bedankt voor het lezen en reageren! :)

2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,069
    1,037
    113
    Female
    Nou ik heb mijn VK te pakken gekregen eindelijk :)
    Ze was heel lief en zei dat het normaal was. Je baarmoeder trekt namelijk altijd samen, ook als je niet zwanger bent. Als hij gevuld is kan je het gaan voelen. Nu kan je bouw er ook nog mee te maken hebben; ik heb bijv. zo goed als geen vetjes waar mijn bm zit en daardoor kan je het ook wat eerder voelen.
    En lekkende borsten waren ook juist een goed teken volgens haar en hoefde ik me echt geen zorgen over te maken.

Ik ben in ieder geval gerust gesteld.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat je al gerustgesteld bent!

Mirjam

Share This Page