Hoi hier Bella, we hebben gisteren goed nieuws gekregen, er zijn cellen gevonden, weinig maar toch, de vorige keer was de uitslag steriel..dit ivm met gebruik van anabolen, maar wonder boven wonder..de boel is zich aan het herstellen..ik was zo opgelucht en blij! Mijn vriend had al het gevoel dat het aan het verbeteren was..nu moeten we weer een afspraak maken met de HA..ben heel benieuwd! maar de kansen zijn er weer! groeten Bella
DAt klinkt super, gefeliciteert, nu goed klussen... Wij krijgen begin deze week de uitslag terug.. we hopen een goede....
Super meid, mooie uitslag ! Nu maar hopen dat het snel in een nog mooier resultaat eindigt. Spannend nieuwbegin, hopelijk krijgen jullie ook goed nieuws. Liefs, Bibu !
Een klein stemmetje in mijn hoofd zei dat er iets niet goed was en helaas...... Mijn man heeft zijn zaad laten onderzoeken en 25% vh sperma moet topkwaliteit zijn en bij ons is dat 0%. Het normale klussen is nu wel afgelopen en volgende week gaan we bij de huisarts langs om de alternatieve manieren van het zwanger worden te bespreken. Mijn man heeft het er wel moeilijk mee en ik ben stiekem ook wel teleurgesteld. Het betekent dat wij (in mijn ogen) al lang voor niks zijn bezig geweest. Ach niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou worden, maar toch. Kan iemand mij vertellen wat ons nu de wachten staat en hoe jullie ervaringen zijn? groetjes, Aurelie
Hoi Aurelie Wat je te wachten staat is voor iedereen verschillend. Ongetwijfeld zal je man nog een (paar) keer zijn sperma moeten inleveren voor onderzoek. Ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt met het feit dat je al die tijd voor niets hebt geoefend dat hadden wij ook 1.5 jaar lang. Maar je weet het nooit hé er hoeft maar 1 goede tussen te zitten. Hebben ze het niet over aantallen gehad en goede beweeglijkheid? Nou succes bij de huisarts hopelijk raak je snel zwanger.
Dat is dus de reden dat wij besloten om van te voren het een en ander te laten testen. Klussen is altijd lekker en fijn, maar als je klust met bedoelingen dan is het achteraf best hard om tot de conclusie te komen dat het voor niets was. Ik ben ondertussen ook wel een beetje zenuwachtig voor aankomende week als de uitslag er is... we zullen zien...
Over de bewegelijkheid weet ik niks, maar wel dat de hoeveelheid sperma goed was. Maar is de kwaliteit niet het belangrijkste? De ha opperde dat wij misschien maar meteen door moesten gaan naar de IUI (lang leve dit forum want daar heb ik net opgezocht wat dit betekende, want ik had geen idee). Na vrijdag weet ik sowieso meer. En ja je kan vooraf alles laten uitzoeken, maar ik geloof nog steeds dat je de natuur haar gang moeten laten. We plannen tegenwoordig al zo veel en misschien moet ik wel gewoon accepteren dat niet alles in mijn leven te plannen is. Ik wil in ieder geval niet kosten wat kost een kind. Althans dat heb ik me vooraf voorgenomen, maar ook je emoties laten zich niet rationeel leiden. Ik houd jullie op de hoogte en natuurlijk hoop ik voor nieuwbegin dat hun uitslag positief is, want zonder medisch ingrijpen zwanger worden is natuurlijk wat wij allemaal willen.
@Aurelie Heel herkenbaar allemaal, ik heb eigenlijk ook gezegd dat als het niet ok is het misschien niet voor ons weggelegt is. De IUI is wel een hele grote stap. Maar aan de andere kant weet je noot hoe je je voelt als het eenmaal echt nodig zou zijn om je droom wens te laten vervullen... Ach latenw e eerst maar een hopen dat het ok is morgen of overmorgen.
IUI is ook voor mij, maar ook voor mijn man een hele stap. Voorlopig weten we alleen dat de zaadkwaliteit slecht is. Slechts 10% is goed genoeg om te gaan zwemmen. Om het allemaal positief te benaderen, zie ik ook wel de voordelen van de IUI, want dan hoeven de zaadjes niet tegen de stroom in te zwemmen en raken ze niet verstrikt in de netten van het slijm, want ze worden al in de baarmoederholte ingebracht. En dan hebben ze volgens mij meer energie om mijn eitje te doorboren, of althans zo probeer ik het mezelf voor te stellen. Mijn info heb ik allemaal van het internet gehaald. Weet ik een beetje wat me te wachten staat. Daarnaast hoop ik natuurlijk dat er medisch gezien niks mis is met mij, want dat is nog niet voor 100% zeker. Verder ben ik nog vrolijk bezig met de ovutesten en als het goed is, is morgen mijn "eidag"en dan gaan we er vol tegen aan en wie weet, hebben we de IUI dan helemaal niet meer nodig! "Hoop doet leven"
Wij hebben in september een zaadtest gedaan en daaruit bleek dat er erg weinig zaadcellen in zijn sperma zaten, terwijl we ons netjes aan de 5 dagen niet klussen hadden gehouden. Gelukkig zei dat niks want rond dezelfde periode ben ik zwanger geworden! Ik duim voor je! Je bent nu vast aan het klussen, hihi! Groetjes! -Ky-
Wij hebben in september een zaadtest gedaan en daaruit bleek dat er erg weinig zaadcellen in zijn sperma zaten, terwijl we ons netjes aan de 5 dagen niet klussen hadden gehouden. Gelukkig zei dat niks want rond dezelfde periode ben ik zwanger geworden! Ik duim voor je! Je bent nu vast aan het klussen, hihi! Groetjes! -Ky-
klopt, we hebben de afgelopen dagen geklust. Zou mooi zijn als het gelukt zou zijn, is ie verwekt op Valetijnsdag. Je bericht geeft in ieder geval hoop. We gaan vanmiddag naar de ha voor het bespreken voor de vervolgstappen. Duimen jullie voor me dat alles nog meevalt? En Vruchtje hebben jullie de uitslag al binnen. Hoop dat ie goed is! Groetjes, Aurelie
Net terug van een heerlijk weekendje Brugge. Is een aanrader! HA heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis en daar gaan we wo 28/2 naar toe. Verder heeft ie gezegd dat het bij ons niet onmogelijk is, maar dat de kans zeer minimaal is. Met andere woorden het zou nog jaren kunnen gaan duren. Nu ben ik ook niet allerjongste meer, dus hopen we dat we dit proces iets kunnen versnellen. Ondertussen hopen we natuurlijk ook nog steeds dat ons Valentijnseitje tot iets moois uitgegroeid, maar dat weet ik pas begin maart. Iedereen bedankt voor het duimen. Ik vind het wel fijn dat ik jullie steun heb, want in onze vrienden/kennissenkring hebben we niemand iets verteld, maar soms wil je wel je "ei"kwijt! Bedankt meiden!