Cyclus!? wie kan me even gerust stellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Summer1987, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hallo allemaal,
    Het is nog maar vrij kort geleden dat ik gestopt ben met de pil (maart ronde 1).
    Ik hield er rekening mee dat het wel een paar maanden zou duren voordat ik ongesteld zou worden..maar tot mijn verbazing was die eerste cyclus 35 dagen.
    Dus ik was meteen blij dat alles weer uit zichzelf werkte, en dat het een redelijk korte cyclus was.
    Nu is alleen het "probleem" dat ik nu, in de 2e ronde, al op dag 44 zit.
    Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken maar af en toe maak ik me toch zorgen! Dan vraag ik me af of ik wel een eisprong heb en of alles wel goed werkt..
    Wil eigenlijk nog niet met ovulatietesten of pillen beginnen (slik wel foliumzuur), omdat ik in eerste instantie zoiets heb van: Laat het maar allemaal vanzelf gebeuren.. als het te lang gaat duren kan ik daar altijd nog mee beginnen.

Maar, zijn er meerdere dames die dit hebben gehad? Dus eerst een redelijk korte cyclus en daarna weer langer?
    En kwam dat ook vanzelf weer goed..?
    Alvast bedankt!:)

2. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Ontpillen kan bij sommige mensen wel een jaar duren, bij andere weer 4 maanden.
    Er zijn hier overigens veel topics over!

3. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Hier heel herkenbaar!!!...eerste 2 cyclussen netjes rond je 34 dagen en daarna schoot ik uit naar 55 dagen. De maanden daarna is het helaas alleen bij mij steeds gaan springen van 33 tot 55 dagen. Dit heeft 1,5 jaar geduurd en toen was ik ineens zwanger.
    Aangezien je nog maar pas gestopt bent hoef je je nog geen zorgen te maken hoor..en tja ieder lichaam is anders en zal dus ook anders reageren! Mocht het nou bij jou ook lang duren en je hebt geen zin om af te wachten (want meestal mag je pas na een jaar naar de dokter ervoor) dan zou ik je wel adviseren om ovulatietesten te gebruiken! (heb ik ook gedaan na 1,5 jaar en toen bleek dus wel dat ik een eisprong had..kheb er nu spijt van dat ik het niet eerder deed met die testen).

4. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    @Bops:
    Zo das een snelle reactie!
    Ja ik vond wel topics over lange cyclussen maar niet met specifiek deze vraag..

@Desstiiny:
    Oke, fijn om te horen dat ik niet de enige ben (hoewel het voor jou natuurlijk niet fijn was..)
    Misschien is het dan toch maar een idee om met die testen te beginnen, als mijn cyclussen ook zo gaan variëren..
    Bedankt!

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Summer, waarschijnlijk komt het wel goed met je hoor! Ik had de derde cyclus ineens een langere cyclus. En de huidige, maar waar dat door komt???

Wat mij er gerust stelt is het bij houden van de lichaamstemperatuur voor het opstaan (elke dag om dezelfde tijd). Daar zie je of er een eisprong is geweest. Daarom heb ik deze cyclus ook niet zoiets van. Misschien ben ik toch zwanger? Want ik kan zien dat de eisprong nog niet geweest is. De eerste maand is het even zoeken en dan is het al snel een gewoonte.

En ik zou ook gewoon nu beginnen. Niet wachten op menstruatie. Mocht je ei nog komen dan zie je dat meteen en anders kun je op dag 1 van de nieuwe cyclus opnieuw beginnen.
    Heb je trouwens voor de zekerheid al een zwangerschapstest gedaan? Je weet maar nooit toch?

Oh ja, normaal vind ik ovutesten super, maar deze cyclus al een paar keer wel het hormoon gemeten zonder dat ik een eisprong heb vast kunnen stellen. Meestal gaat het goed, maar het is geen garantie dat je eisprong echt komt.

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ontpillen kan een jaar duren, direct na 35 dagen ongesteld zijn zegt dus gewoon helemaal niks.. succes met wachtne.. meid!

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ja meid, het is lastig.
    Ik ben dan vorig jaar juli gestopt met de pil en kijk in mijn handtekeningen naar mijn cyclussen. Super netjes meteen. Dus ik was dolblij... maar toen na een half jaar ineens steeds langer. En nu zit ik met cyclussen van 45 dagen opgescheept. :(

Vrolijk word je er niet van als je elke keer zo lang moet wachten op je ei.
    Maar ik gebruik wel ovulatietesten en ik temp. Vooral dat temperaturen geeft me rust. Dan weet ik wanneer mijn ei is geweest en wanneer ik mijn ongi kan verwachten!

Maar je bent nog maar kort van de pil af en ik had 2 maanden last van ontpillings verschijnselen. Dus het kan zo maar zijn dat je cyclus nog wel stabiliseert de komende maanden.

Succes!

8. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Ik klikte toevallig op nieuwe berichten :D

Er is hier ook een vast topic over ontpillen, dat bedoelde ik meer, kan je je frustratie kwijt, en die dames daar hebben heel wat ervaring ;)

wat mezelf betreft mag ik van geluk spreken, mijn cyclus begon na mijn spiraal met 38 geloof ik en nu loopt ie braaf terug naar 28.
    Ik ken ook iemand die de eerste 3x braaf op tijd was en toen opeens 60 had.
    Het is iig heel normaal :)

9. Ilsetje

Ilsetje Lid

1 mei 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Ik zit er ook wel mee, ben in maart gestopt met de pil.
    Mijn eerste cyclus was 23 dagen en nu was het 29 dagen. Niet echt regelmatig dus. :(

10. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Hoi summer1987 (volgens mij 'ken' ik jou ook van de club :)). Ik weet dat het makkerlijker gezegd is dan gedaan, maar maak je inderdaad niet te veel zorgen. Ook ik ben eind februari gestopt en zit nu pas in ronde 2. Mijn eerste duurde 52 dagen en de dokter zij ook dat dit heel normaal is en de komende tijd nogal kan schommelen. Mocht je je echt zorgen maken, kan je natuurlijk altijd even bellen naar de huisarts maar ik denk dat hij hetzelfde zal zeggen....geduld is een moeilijke zaak in dit geval ;) Succes ermee!

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Niet geks aan de hand.
    Het hoort er allemaal. Het kan een hele tijd voor je weer regelmatig bent en het hoeft echt geen klokwerk te worden hoor.
    Als je wilt weten wanneer je kunt testen zou ik ovutesten doen, dan kun je je nod berekenen.

12. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Voel me nu toch ietsje beter..;)
    @ Babke: Deze week heb ik een test gedaan, maar die was negatief.
    @ Felice88: Ja dat klopt! En geduld is altijd een moeilijke zaak, niet alleen nu :p

Ik heb trouwens wel eind april ongi krampen gehad dus ik dacht dat het er toen aan zat te komen.. Maar dat zal dan ook wel bij het ontpillen horen..
    Denk dat ik dan wel ga beginnen met temperaturen, brengt misschien toch wat meer rust zoals jullie zeggen.. Thanks:D

13. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben in februari gestopt en had mijn 1e menstruatie na 34 dagen, mijn 2e was er al op 25 dagen en mijn 3e op 23 dagen.
    en nu is het maar weer afwachten op welke dag ik het ga worden, moet niet steeds vroeger worden.

ik probeer wel ongeveer te bereken wanneer mijn vruchtbare dag is, het is gewoon afwachten er niet teveel bij nadenken

14. Ior

Ior Niet meer actief

ik ben in december gestopt met de pil. Mijn cyclus word ook alleen maar langer. Eerst heel netjes 28 dagen en 30 dagen. Daarna ineens 47 dagen. En ik zit nu ook weer in een langere cyclus.

15. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    @ Tammy; Te lang is niks maar te kort natuurlijk ook niet.. ben benieuwd hoe t verder gaat nu..

Het maakt me trouwens niet uit als de cyclus wat langer is, zolang er maar kans is om zwanger te raken (al heeft iedereen denk ik liever een normale cyclus).. maar heb ergens gelezen dat je dan niet snel zwanger zou raken omdat t eitje te oud is.
    Weet iemand hier meer van?

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Je zegt dat je een test gedaan hebt, maar test je wel elke dag? Anders kun je hem missen he.

17. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bij mij duurde het ook 8 maanden voordat mijn cyclus weer normaal verliep nadat ik met de pil gestopt was. De eerste 4 maanden werd ik zelfs redelijk regelmatig ongesteld (30-35 dgn) en daarna duurde het ineens 1x 8 en 1x 7 weken! :$
    Ik dacht toen ook dat ik een heel raar lichaam had wat wrs. niet goed functioneerde maaar.....toen mijn cyclus eenmaal goed liep en we echt gingen proberen was het de tweede ronde al raak. :)

18. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Balen is dat he? Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Kijk maar eens bij de onderschriften op zp, er zijn heel veel meiden met opeens een langere cyclus ertussen.
    Na het stoppen met de pil was het bij mij ook 28 - 34 - 49 - 37
    dus ook niet echt regelmatig. Ik maakte mezelf er helemaal gek mee, ik ging uit van mijn ei op dag 14 en zat voor mijn gevoel dan 1,5 maand te wachten....Nu ben ik begonnen met temperaturen en ovutesten, en dat geeft veel rust. Ik weet nu dat mijn ei pas rond dag 26 komt!

19. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zal moeten wacht op begin volgende week, dan staat mijn ongi weer gepland, we blijven nog wel gewoon elke maand klussen en afgelopen weekend 3 dagen achter elkaar, zat toen rond me vruchtbaarste dag.

20. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik ben ruim een jaar gestopt met de pil en had altijd al een onregelmatige cyclus, maar ik herken vooral de eerste maanden dat het een puinhoop was wat betreft ongi worden!

Ik sla nog steeds wel eens een maand over met ongi worden, dit heeft mijn moeder ook altijd gehad dus zal bij mij niet gaan veranderen. Zowel vóór als na pilgebruik onregelmatigheid.

Ik wil iedereen hier meegegeven: laat je niet gek maken, en geniet ook vooral van seks met je vriend/man! Heb soms het idee dat hier alleen maar "geklust" wordt omdat er kindjes gemaakt moeten worden ;) !
    Natuurlijk is het prettig dmv testen te weten wanneer je de meeste kans op een bevruchting hebt, maar focus je er niet teveel op.

Ik heb een onregelmatige cyclus zoals ik al zei, dus voor mij is er geen touw aan vast te knopen wanneer ik het meest vruchtbaar ben of wanneer ik bijv een test moet doen. Ik ga gewoon iedere 3-4 weken testen, en we zien het wel. Good luck ladies! En geniet vooral!

Deel Deze Pagina