Cyclus wordt steeds korter !?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alva, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Hopelijk heeft iemand advies voor me..

Afgelopen half jaar mijn cyclus in kaart aan het brengen.

Voorheen had ik altijd een cyclus van 28 dagen precies. Sinds begin dit jaar is het 27, 26, 26, 25 en nu ineens 23 😢
    Ook voel ik mijn eisprong steeds minder. Bij de normale cyclus had ik soms een hele dag flinke pijn ervan.. nu voelde ik niks..
    dacht eigenlijk dat we deze ronde wel kans hadden gemaakt maar helaas veeg ik net roze af..

Wat kan het zijn? Vervroegde overgang?
    En hoe weet ik nu mijn volgende eisprong? Ik kan het gemiddelde nemen, of uitgaan van de kortste? Krijg je überhaupt wel een eisprong bij zo'n korte cyclus?

(30 jaar, 3 prachtige kindjes waarvan ik snel zwanger was, geen pil sinds 2011 meer)

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Geen idee, heb je rede om te denken aan een vervroegde overgang dan?? Als je het niet vertrouwd zou ik een afspraak eens maken bij de ha want met 23 dgn nee dan heb je niet echt een kans gemaakt..

3. jessiee

jessiee Lid

4 aug 2014
    69
    0
    0
    Manager bij groot bedrijf
    NH
    23 dagen is wel heel erg kort, hoor wel vaken korte dat mensen een korte cyclus hebben maar 23 dagen is wel extreem...

Ik zou even een apraak maken zoals Fidel zegt, dan kunnen ze je toch allicht even doormeten ;)

Sorry dat ik geen info voor je heb :(

4. Alva

Alva Niet meer actief

Kunnen ze dat op de 1 of andere manier ontdekken of je in de overgang zit?

Ik loop ook in het zkh voor iets anders maar daar moet ik volgende week heen.. zal ook eens vragen of het 1 en ander met elkaar te maken heeft.

Vooral omdat ik mijn eisprong niet meer voel begin ik te vermoeden of ik die dan wel heb? Of zou ik dan juist geen menstruatie moeten krijgen?

5. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Gynaecoloog kan bepalen of je in de overgang zit of snel zal raken door de volgende testen: echo op dag 3 van je cyclus (checken hoeveel eitjes er klaar liggen) en dan ook je FSH in het bloed te meten.
    Daarnaast de AMH bepalen. Dat heeft te maken met je eicelreserve.
    Ik dacht ook vervroegd in de overgang te zijn geraakt, maar het bleek een ernstig vit. D tekort.

6. Alva

Alva Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!
    Ik heb laatst (voor iets anders) een uitgebreid bloedonderzoek gehad en alles was in orde (vitaminen, mineralen, compleet bloedbeeld, eiwit, ijzer enz enz).

Heb wel een immuunziekte maar die had ik ook al toen ik zwanger raakte van mijn andere kindjes..

Ik zal het bij mijn internist eens aankaarten, en anders door naar de gyn.

Als het inderdaad de overgang is dan zal ik natuurlijk balen, maar dan kan ik me er ook bij neer leggen..

7. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Mijn laatste cyclus had ook 23 dagen geweest ivm een vroege eisprong. En toch zwanger. Maar als je altijd regelmatig bent zou ik toch aan de bel gaan trekken.

8. Alva

Alva Niet meer actief

Gefeliciteerd Dracaena !

Ik ga komende cyclus maar eens bijhouden met temp en ovu. Volgende week bij de arts aankaarten en dan ben ik benieuwd wat daar uit komt..
    Misschien komt het wel door mijn nieuwe medicijnen maar die slik ik pas 6 weken, ze heeft er ook niks over gezegd.

9. jessiee

jessiee Lid

4 aug 2014
    69
    0
    0
    Manager bij groot bedrijf
    NH
    Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt Alva.. dit is niks zo :(

10. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Ik zit ook een beetje met die vraag. Qua korte cyclus, overgang nog niet. Bij mij wordt hij ook steeds korter.. en nu alweer 11 dpo, maar allemaal witte ovu testen.. :s.
    Lichaam doet rare dingen...

Deel Deze Pagina