cyclus wordt steeds langer

Discussion in 'Zwanger worden' started by EdNe, Oct 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdNe

EdNe Actief lid

Aug 22, 2007
    113
    0
    0
    Belgiƫ
    Hallo,

misschien een onderwerp wat al bestaat maar vond het niet dadelijk terug. Mijn cyclus wordt steeds langer en vroeg me af of er nog dames zijn die dit hebben/hadden en toch vlug zwanger zijn geraakt. Ik gebruik geen ovulatietesten, mijn vriend wil het eerst een tijdje zo doen, de natuur zijn gang laten gaan zeg maar. Maar heb mezelf 6 rondes gegeven en denk er dan toch mee te starten. Zit in ronde 4 nu, eerste ronde was 27d, tweede 31 en derde 35 dagen. hoop dat het er nu geen 39 worden wanr er komen telkens 4 dagen bij. Vreselijk vind ik het.... :(
    Wie herkent dit?

Groetjes

2. Milla

Milla Niet meer actief

Nee ik herken niet dat rondes steeds langer worden, mijn rondes zijn over het algemeen lang, dus ik weet niet of ik je wel van dienst kan zijn. Ik wil je wel adviseren je temperatuur bij te gaan houden. Op die manier weet je of dat je wel een eisprong hebt, en weet je ook wanneer je je ongi kunt verwachten, op die manier hoef je je dat niet steeds opnieuw af te vragen en je onzeker te voelen. Als je een eisprong hebt, en je wordt steeds later ongesteld, dan is het een logische conclusie dat je eisprong ook steeds wat later is. Je cyclus duur is niet zo van belang om zwanger te kunnen worden, wel of je een eisprong hebt, ik raad je aan dat door te tempen eerst uit te zoeken, succes!

3. Mijn eerste drie cyclussen werden ook steeds langer, om vervolgens te gaan schommelen (zie onderschrift) Het wil dus weinig zeggen. Het is maar net wanneer je eitje beslist om te gaan springen.
    Tempen is inderdaad een goed advies. Dan weet je tenminste of en wanneer je eisprong is geweest.

Liefs Jelske

4. Lara80

Lara80 Actief lid

Sep 20, 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Ja, dat is bij mij ook - zie onder mijn berichten. Ik heb het idee dat een dezer dagen mijn eisprong eraan zit te komen (krampjes), dus ik hoop dat het doorzet: dat zou dan betekenen dat ik voor deze 4e ronde in ieder geval binnen de 35 dagen blijft en dat vind ik lang genoeg :(

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    ja heel herkenbaar! Mijn cycli wordt ook steeds langer (zie onderschrift). Het is idd een goede tip van Milla om te gaan tempen. Wellicht zou je ook ovutesten kunnen gaan gebruiken. Dit heb ik ook gedaan, helaas zonder positief resultaat. Ik wilde de komende ronde gaan starten met tempen....alleen word ik niet meer ongi (zie banner)....
    Succes

6. Milla

Milla Niet meer actief

Nikkie80, ik wil je adviseren dat wanneer je tempt en je geen eisprong vind voor je opnieuw ongesteld wordt, dat je dan naar de huisarts gaat en een verwijzing aan naar de gynaecoloog vraagt. Ik wil je niet bang maken, maar als je geen eisprong gaat bespeuren kun je beter op tijd aan de bel trekken dan maanden lang door gaan zonder eisprong.. Ik wil nogmaals niet op de feiten vooruit lopen maar het is zonde om dan op eigen houtje verder te gaan. Ik heb het zelf ook meegemaakt namelijk, bij mij heeft het een naam. Wil alleen maar zeggen dat je (als je geen eisprong hebt!) gewoon stappen moet gaan ondernemen. Lange cyclussen zonder eisprong wijst namelijk op ergens op... Je mag me altijd pb-en, maar nog niet bang worden ofzo, eerst maar eens gaan temperaturen! Succes!

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heb gisteren de fert.arts gebeld en ik kan (pas) 12 november terecht.....Maar ja misschien dat ik dan meer duidelijkheid krijg of ik uberhaupt wel een ei heb! Dat vraag ik me namelijk ten zeerste af. Dus vanaf 12 november zit ik ook in de MMM, ben benieuwd! Van de ene kant vind ik het best spannend en eng al die onderzoeken en wie weet wat ze vinden....maar van de ander kant zie ik het wel weer als een stapje dichterbij!
    De laatste keer dat ik bij de fert.arts was, is geweest in juni 2006. Toen waren we ook al bijna een jaar bezig, zonder resultaat en op een gegeven moment ook geen ongi meer. Toen een pauze ingelast ivm de bruiloft (niet hoogzwanger willen zijn want ik zou dan maar eens uitgerekend zijn, maar ook niet net zwanger willen zijn en dat ik dan bij het ja-woord moet overgeven...)De arts raadde ons toen aan om weer aan de pil te gaan. En direct na de bruiloft te stoppen zodat ik nog een kansje zou hebben....Nou die heb ik dus 3 keer gehad..maar helaas zonder succes!

De gyn heeft me in 2006 al getest op PCO. Maar ze zag geen kralenkrans op mijn eierstokken en heeft ze PCO dus uitgesloten. Wat het dan wel kan zijn is voor mij een raadsel!

Weet jij trouwens wat een HSG onderzoek is?

8. Milla

Milla Niet meer actief

Spannend dat je de mmm in gaat ik ben heel benieuwd, succes hoor!

9. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    misschien een hele hele domme vraag maar wat is mmm

groetjes mik

10. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Medische Malle Molen

11. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oh hahaha

ik dacht al wat is dat nou weer. bah lijkt me niet leuk.

ik zie overal van die afkortingen en snap soms niet wat het betekend ik dacht ik vraag het gewoon even,

bedankt

12. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Ik snap ze inderdaad ook niet altijd. Het zijn er zoveel. :D

13. Quinta

Quinta Niet meer actief

Bah wat een onzekere periode voor je.
    Veel sterkte meid, hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

(Ik zat ook al te denken wat is mmm? :) )

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Mijn cyclussen werden ook steeds langer (zie onderschrift) maar sinds een maand was hij 28 dagen en ben ik ook begonnen met temperaturen. Ik had toen mijn eisprong op dag 18...deze keer waarschijnlijk weer. Dus inderdaad een goeie tip om dit te gaan doen. Verder wil ik alle succes wensen met de onderzoeken en hopelijk ben je sne zwanger zonder de MMM.

15. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Ik heb niet zulke lange cucli gehad maar ze werden wel steeds langer, pas na 6 of 7 rondes nam de lengte weer af en ging ik weer richting een normale cyclusduur. Het maakt je erg onzeker. Probeer toch vast te houden aan je eerste plan, wacht het half jaar af, je lichaam heeft echt de tijd nodig.

Share This Page