Hallo, Ik ben nieuw hier maar wilde graag even iets van me laten horen en een vraag stellen. Ik ben nu 6 maanden met de pil gestopt en heb sindsdien geen voorbehoedsmiddel gebruikt maar we zijn vanaf vorige maand serieus bezig en sindsdien slik ik ook alvast foliumzuur. Deze maand gebruik ik ovulatietesten en het ziet er naar uit dat de eisprong nog niet geweest is aangezien de testen wel steeds donkerder worden. Is er een NOD lijstje ergens waar ik me kan aanmelden? Ik heb een cyclus van 30/31 dagen. Ben elke maand (afgelopen 5 maanden) altijd stipt op de 30ste ongesteld. Dus de 30ste november is deze maand mijn NOD dag. Ik heb trouwens nog een vraag. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil ontezettende last van haaruitval. Ik vind het gewoon eng worden en durf mijn haar bijna niet meer te kammen. Kan dit hiermee verband houden en stopt het vanzelf of moet ik er een echte oplossing voor zoeken? Groetjes, Hope1982
Hoi en welkom Hier kun je je aanmelden voor de NOD-topics: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewforum.php?f=65 En over de haaruitval: Daar heb ik helaas geen antwoord op, ik heb zelf nooit de pil gebruikt! Groetjes!
Eleni, Dank je wel. Heb me daar aangemeld. Nu hopen dat er nog iemand antwoord heeft op mijn tweede vraag Groet
Door hormonen kan je minder haaruitval hebben. Als je dan stopt met de pil dan valt het haar dat je door de pil minder bent kwijt geraakt alsnog uit. Hetzelfde gebeurt ook tijdens en na een zwangerschap.
Haaruitval na het stoppen met de pil kan inderdaad, en zal waarschijnlijk (zodra je lichaam weer een hormonale balans heeft gevonden) stoppen! Vraag het anders even na bij een (goede) kapper, die weten er wel antwoord op.
Bedankt voor jullie reacties. Het is dan wel veel haar wat nu al zo'n 5 maanden superveel uitvalt. Ik zat er ook aan de te denken om vitamine B pillen te slikken. Ik kijk het nog even aan en ga anders de huisarts om raad vragen.
Hoi Hope, ik kan je aanraden om een vitaminepreparaat te slikken voor zwangeren. Daar zit ook al foliumzuur bij in en verder andere dingen die je nodig hebt: zo ook vit. B. Andere preparaten zijn meestal niet okay omdat er teveel vit. A in zit, dat is slecht voor de baby. Die van huismerk kruidvat zijn prima en kosten niet veel meer dan alleen foliumzuurtabletten.
Ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil en heb ook nog steeds haaruitval. het hele huis ligt vol, echt irritant omdat ik best lang haar heb. mar nu merk ik dus ook dat er weer heel veel nieuwe haren groeien omdat overal van die korte plukjes tussen zitten. super lelijk. Ik hoop dat het idd snel ophoudt
Wat ben ik blij om te lezen dat er nog meer mensen zijn die na het stoppen haaruitval hebben gekregen. Ik heb dat dus ook sinds ik 5 maanden ben gestopt. pff dit is wel het enige nadeel hoor. Voor de rest zie ik alleen maar voordelen. Ook ik vond het eng worden. groetjes Evelien